Çağdaşlaşma sürecinde sanatçı nesne ilişkisi
dc.contributor.advisor | Okur, Ayşe | |
dc.contributor.author | Sesigür, Ayça | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:06:53Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:06:53Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438650 | |
dc.description.abstract | Araştırmada resim sanatının başlangıcından bugüne sanatçı nesne ilişkisi ? çağdaşlaşma süreci? kapsamında incelenmiştir. Sanatçı nesne ilişkisi felsefi temellere dayandırılarak, sanat tarihsel süreçte eser örnekleri ile birlikte irdelenmiştir. Bu süreçte sanatçı öznenin nesne ile ilişkisinin nesnenin yapısını belirlemede ne kadar etkili olduğu ve söz konusu iletişimi yönlendiren felsefi akımların resim sanatına nasıl yansıdığı geniş bir doküman analizi sonucunda ortaya konmaktadır. Elde edilen bulguların değerlendirilmesi, her biri kendi kategorilerine ait şartlar göz önünde bulundurularak gerçekleştirmeye çalışılmıştır. Araştırmanın, öncelikle sanatçı ile nesne ilişkisinden yola çıkılması nedeniyle, bunu ortaya koyan metinlerin; makaleler, dergiler, kitaplar ve internet gibi geniş bir kaynakça üzerinden incelenmesine öncelik tanınmış ve daha sonra elde edilen bulgular, erken sanat döneminden, günümüz sanatına kadar geçen süreç ana bölümler dâhilinde örneklendirilmiş ve yorumlanmıştır. Aynı zamanda, ele alınan konunun kapsamının genişliği nedeniyle, ana metni oluşturan alt başlıklar, tarihsel ve kategorik olarak geniş fakat özetleyici bir çerçeve dâhilinde örneklendirilmiştir.Hiçbir sanat eseri, sosyoloji, felsefe, bilim, politika ve hatta antropoloji olgularından etkilenmeksizin var olmamıştır. Çağımızda felsefe ve sanat artık birbiri içerisinde erimiştir. Sanat eseri artık ürünü değil süreci tanımlar bir hale gelmiştir. Dolayısıyla sanatçı öznenin nesne ile kurduğu bağ sürecinde hangi fikri aşamalardan geçtiği önem arz etmektedir. Sanatçının nesne ile ilişkisini anlamlandırma çalışmaları, gerek sanat eserlerini döneme yön veren felsefelerle birlikte daha iyi çözümleyebilmek, gerek çağdaş sanat tarihini bu süreçte daha iyi kavrayabilmek açısından önem taşımaktadır.Anahtar kelimeler: Sanatçı ?nesne ilişkisi, maddesel nesne, ereksel nesne | |
dc.description.abstract | In this research the relationship between the artist and the object has been analized from the beginning to nowadays throug ?the modernization process? context. The relationship between the artist and the object has been explicated with the work samples in the historical process while depending on philosophical essences. How the subject artist?s relationship with the object was effective on determining the object?s structure in this process and how the philosophical movements which determined the said relationship reflected on have been displayed by result of a large document analize. The evaluation of achieved findings has been tried to actualized while taking into account conditions that belonged to their own categories. Because the starting point was the artist?s relationship with the object, it has been given priority that the texts about them have been analized by a large source like the articles, magazines, books and internet and then the achieved findings have been sampled and interpreted in the context of the main parts from the early art period to nowadays. At the same time, because context of the said topic is too large, subtitles that made up the main text have been sampled through a historically and catogorically large but also summarizing frame.Any artistic work hasn?t been existed without being influenced from sociology, philosophy, science, politics and anthropology facts. Philosophy and art have melted in each other nowadays. The artistic work describes the process not the the product. Namely, the subject artist?s literary milestones has been very significant in the connection process between the artist and the object. Studies on giving meaning to the artist?s relationship with the object have importance fort he purposes of analizing the the artistic works with the the phlosophies that have directed the period and conceiving modern art history in this process.Key Words: The artist- the object relationship, physical object, aimed object | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Felsefe | tr_TR |
dc.subject | Philosophy | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Çağdaşlaşma sürecinde sanatçı nesne ilişkisi | |
dc.title.alternative | The relationship between the artist and the object in the modernization process | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art history | |
dc.subject.ytm | Art objects | |
dc.subject.ytm | Artists | |
dc.subject.ytm | Artistic creativity | |
dc.subject.ytm | Modernization | |
dc.subject.ytm | Art movements | |
dc.subject.ytm | Artistic form | |
dc.subject.ytm | Object | |
dc.subject.ytm | Art philosophy | |
dc.identifier.yokid | 397371 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280665 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |