İlköğretim II. kademe sosyal bilgiler ders kitaplarında tarihi şahsiyetlere yaklaşım tarzı
dc.contributor.advisor | Gülcan, Mustafa | |
dc.contributor.author | Deniz, Çağlayan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:06:48Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:06:48Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438626 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmamızda ülkemizdeki ?İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler Ders Kitaplarında Tarihi Şahsiyetlere Yaklaşım Tarzı? incelenmeye çalışılmıştır.Çalışmada son zamanlarda önemi daha çok hissedilmeye başlanılan Tarih biliminin, İlköğretim Sosyal Bilgiler ders kitaplarında ele alınış şekli ve bu tarihi olaylar içerisinde büyük bir önem arz eden tarihi şahsiyetlerin, ders kitaplarında ne şekilde ele alındığı incelenmeye çalışılmıştır.Bilindiği üzere öğrencilerin tarih konuları ve tarihi şahsiyetlerle ilk tanışmaya başladığı yer okul dolayısıyla Sosyal Bilgiler dersidir. Öğrenciler ileriki yıllarda ayrı bir bilim olarak okuyacakları tarih derslerinin temellerini ilköğretimde atarlar. Bu yüzden bu dönemde Sosyal Bilgiler dersi çok önemlidir.Bu çalışma 5 bölümden oluşmakta olup, ana unsuru Sosyal Bilgiler ders kitaplarında tarihi şahsiyetlerin ele alınış şekli oluşturmaktadır. Bu sebeple İlköğretim II. Kademe Sosyal Bilgiler ders kitapları ayrıntılı olarak taranmış ve ders kitapları içerisinde yer alan tarihi şahsiyetlerin hemen hemen hepsinin kitapta ne şekilde işlendiği incelenmiştir.Çalışmanın ana unsurunu ders kitapları içerisinde yer alan tarihi şahsiyetler oluşturduğu için, öğrencilerin tarihi şahsiyetleri tanıma durumlarını ölçmek ve öğretmenlerin Sosyal Bilgiler ders kitapları içerisinde yer alan tarihi şahsiyetlerin ve tarih konuları hakkındaki düşüncelerini de öğrenmek amacıyla iki ayrı anket uygulaması yapılmış ve sonuçlar üzerinde kritik yapılmıştır.Bu çalışma İlköğretim Sosyal Bilgiler ders kitaplarını yazan komisyona ve Sosyal Bilgiler öğretmenlerine de tavsiye niteliğinde bilgiler içermesi bakımından faydalı olacağı söylenebilir. | |
dc.description.abstract | In this study, our country, `Elementary II. Grade Social Studies Textbooks historical figures Approach to Style `is examined.The importance of the study, more recently started to be felt in the science of history, elementary social studies textbooks, and these historical events are handled in the shape of the historical figures of great importance, as discussed in the textbooks, what is examined.As is known, at first, the students begin to meet historical figures and date on issues and therefore the Social Studies course in school.Next years as a separate science in primary education are going to be taken the basics of history lessons by students.. That is why these are great role in the social science lesson.This study consists of 5 chapters, the main element of social studies textbooks, historical figures are handled. For this reason, Primary II. Grade Social Studies textbooks and course books were scanned in detail and in the historical figures in the book, what is taught in almost all of them were investigated.The main element of the historical personalities involved in the study of textbooks for students and teachers to assess the status of recognition of historical figures in social studies textbooks at the thought of historical figures and historical issues in order to learn the results of two separate survey has been done on the critical.Thanks to this study, which can be said to be useful and advisory to the committee and the teachers of social studies. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim II. kademe sosyal bilgiler ders kitaplarında tarihi şahsiyetlere yaklaşım tarzı | |
dc.title.alternative | Elementary II. step approach to social style historical figures textbooks | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Social studies | |
dc.subject.ytm | Social studies teaching | |
dc.subject.ytm | Social sciences | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Historical figures | |
dc.subject.ytm | Approximation methods | |
dc.subject.ytm | Social studies course | |
dc.subject.ytm | Social studies education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | Historical consciousness | |
dc.identifier.yokid | 398026 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280666 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Sosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı |