dc.contributor.advisor | Karoğlu, Alaybey | |
dc.contributor.author | Limon, Birsen | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:06:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:06:45Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438615 | |
dc.description.abstract | Yüzyıllar boyunca sanata hamilik eden sınıf, dini ve politik egemen gücün kendisi, yakını ya da aristokrat sınıfı olmuştur. Egemen olanın sahip olduğu ideoloji, ona politik gücü de sağlar ki bu açıdan baktığımız zaman sanatın, birinci olarak politika/politik olan ile yadsınamaz bir ilişkisi vardır. İkinci bir etken güç ise din ve dinsel söylemlerdir. Bu ilişkiler değerlendirilirken ise müphem söylemlerde bulunmak en kolayıdır. Olana bitene müphem dedirten Postmodernizmin getirisi yeni okumalar, Marksizm'in bile yine/yeniden ele alınışı, tarih diye bilinenin tekrar tekrar yazılması/yorumlanması, değişen ve artan söylem sayısı, kültürlerin yok olması veya değişerek/dönüşerek artması, küreselleşme gibi sebepler değildir. Müphem sadece egemen gücün gittikçe çok sesli bir koro haline gelmesinden kaynaklanır ve ne ironiktir ki egemen güç arttıkça doğru da artar, yanlış da. Bu bağlamda sanat, politik olanın hizmetinde, onun ideolojilerini çekici bir hale getirirken, politik olan da, sanatın yayılmasına yardım etmiştir, denilebilir.Özgün baskı resim sanatı tam bu yayılma noktasında zaten var olan çoğaltılabilme özelliğinden kaynaklanan büyük bir imtiyaz barındırır. Elbette ideolojilerin yayılmasında özgün olan ve belli bir sayıda da olsa çoğaltılabilen birşey, tek ve korunması gereken bir şeyden daha etkilidir. Özgün baskı resim sanatı ayrıca sanatçısına yeni/farklı görsel anlatım olanakları sunması bakımından da önemlidir. Politik güncele ilişkin hemen ve istenilen sayıda özgün iş üretme imkânı veren teknikleri ile özgün baskı resim sanatı aynı zamanda sanatçısına güncel olana ilişkin çağdaş/özgür/özgün bir söylem oluşturma imkânı da sunar.Nitel araştırma tekniklerinin uygulandığı araştırmada genel tarama modeli yanısıra veri toplama aracı olarak gözlem yöntemi kullanılmıştır. Araştırma kapsamında olabildiğince çok, faklı ve özgün kaynağa ulaşılmaya çalışılmış, veriler elde edilirken ise döküman incelemesi, eser analizi yanında fotoğraf makinası, tarayıcı ve ses kayıt cihazı kullanılmıştır.Anahtar Kelimeler: Politika, Sanat, Özgün Baskı Resim Sanatı | |
dc.description.abstract | Throughout centuries and with few exceptions, dominant classes in a society also acted as patrons of art. The ideology possessed by the dominant classes is among the sources of their political power, and thus, art has an undeniable connection with politics and the political. When evaluating this connection, producing ambiguous discourses is the easiest. What makes things ambiguous is not the new readings brought by postmodernism, re-evaluation of Marxism, re-reading/re-interpretation of what is known as history, the change and multiplication of discourses, the choice faced by cultures either to be extinct or to survive by transformation and multiplication, or globalization. Things are ambiguous because the dominant classes have in time become a polyphonic choir, and because ironically, as the dominant classes expand, the number of both rights and wrongs increase. In this context, it can be argued that art served politics and made its ideologies look attractive, and in turn, politics helped expand the art.At this very point of expansion, the art of original printmaking has a privileged position because of its duplicability. What is original and what can be duplicated (if only to a limited extent) is more effective for the purposes of expanding ideologies than what is unique and what needs protection. The art of original printmaking is also important in that it offers its practitioner novel/different methods of visual expression. As it offers the opportunity to produce instant and many original works on what is on the political agenda, the art of original printmaking provides the artist with the opportunity to create a contemporary/free/original discourse.Qualitative research methods were used in the study, and data were gathered by survey methodology as well as by observation. As many different and original works as possible were examined as part of the research, and document analysis and artwork analysis were used to analyze the data gathered via cameras, scanners, and audio recorders.Key Words: Politic, Art, Printmaking | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Çağdaş özgün baskı resim sanatında politik söylemler | |
dc.title.alternative | Political discourses in contemporary printmaking | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Printmaking | |
dc.subject.ytm | Original print art | |
dc.subject.ytm | Painting art | |
dc.subject.ytm | Political discussion | |
dc.identifier.yokid | 398960 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280658 | |
dc.description.pages | 158 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı | |