Show simple item record

dc.contributor.advisorSevinç, Sema
dc.contributor.authorÖzaydin, Nilay
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:45Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:45Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438611
dc.description.abstractBu araştırmada müzik eğitimi ve konservatuar öğrencilerinin psikolojik ihtiyaçları ve yaşam doyumları farklı ana dallara, cinsiyete, yaşamının çoğunun geçirildiği yere, ailenin sosyo-ekonomik durumuna, anne babanın boşanmış olup olmama değişkenine, aile yapısı ve kardeş sayısı değişkenlerine göre anlamlı düzeyde farklılaşmakta mıdır? Sorularına cevap aranmıştır. Bu araştırma genel tarama modellerinden ilişkisel tarama türünde bir araştırmadır. Araştırmaya yönelik veriler, anketler yoluyla elde edilmiş ve elde edilen veriler istatiksel yöntemlerle çözümlenmeye çalışılmıştır. Öğrencilerin psikolojik ihtiyaçlarının belirlenmesinde M. Teresa Heckert tarafından geliştirilen, YPİDÖ araştırmacı tarafından Türkçe' ye uyarlanan Psikolojik İhtiyaçlar Ölçeği kullanılmıştır. Global yaşam doyumunu ölçmek için Diener vd. (1985), tarafından geliştirilen Yaşam Doyumu Ölçeği' nin Türkçe' ye uyarlanması Köker (1991), tarafından yapılmıştır. Araştırmanın evrenini Selçuk Üniversitesinin farklı fakültelerine devam eden üniversite öğrencileri oluşturmuştur. Örneklem, tesadüfi küme örnekleme yöntemiyle oluşmuştur.Araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, mesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin cinsiyet, sınıf, yaşamının çoğunun geçirildiği yer ve fakülte değişkenlerinde, ayrıca aile yapısı değişkenine göre yaşam doyumlarında ve yaşam doyumu ile ilişki ihtiyaçları arasında anlamlı bir farklılığın olmadığı tespit edilmiştir. Ailenin ortalama aylık geliri değişkeni açısından yaşam doyumu puan ortalamaları ile aile yapısı değişkenine göre psikolojik ihtiyaçlar alt boyutlarından başarı ihtiyacı alt boyutunda anlamlı düzeyde bir faklılık gözlenmiştir.Anahtar kelimeler: müzik eğitimi, psikolojik ihtiyaçlar, yaşam doyumu
dc.description.abstractThis study seeks to answer the question of whether psychological needs and life satisfactions of music education and conservatory students vary significantly in terms of their divisions, gender, the place of residence for most of their lives, the socio-economic condition of the family, whether their parents? are divorced or not, family type and number of siblings. This study was carried out in relational survey, one of the general survey model. Data for the study was collected via a questionnaire and data was analysed using statistical methods. Psychological Needs Scale which was developed by M. Teresa Heckert and adapted to Turkish by researcher was used to determine students? psychological needs. Life Satisfaction Scale developed by Diener et al. (1985) to measure global life satisfaction was adapted to Turkish by Köker (1991). The universe of the study is compsoed of students attending different facutlies at Selçuk University. The sample was formed using random sampling method.Under the light of the results of the study, it was determined that there was not any significant difference between students receiving vocational music educaiton in terms of gender, class, the place of residence for most of the life and faculty. It was also found that there is not a significant difference in life satisfaction and life satisfaciton needs in terms of family type. It was found out that there was a significant difference in life satisfaction mean scores of the students according to average monthly family income. There also found significant difference in terms of the need for success ( a subdimension of pschological needs) according to family type.Key words: music education, psychological needs, life satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleMesleki müzik eğitimi alan öğrencilerin psikolojik ihtiyaçlarının ve yaşam doyumlarının incelenmesi
dc.title.alternativeAn examination of psychological need and life satisfactions of students receiving vocational music education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPsychological needs
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmLife satisfaction
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid399658
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280668
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineMüzik Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess