Show simple item record

dc.contributor.advisorAlpaydın, Sabri
dc.contributor.authorSezgin Saf, Arzu
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:43Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:43Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438603
dc.description.abstractBu araştırma kimya eğitimi alan ortaöğretim 9. Sınıf öğrencilerinin kimya dersine yönelik tutum, motivasyon ve öz yeterlik algılarının birbirleriyle olan ilişkilerini anlamak ve bu ilişkilerin hangi değişkenler dahilinde farklılıklar gösterebileceğini ortaya koymak amacıyla gerçekleştirilmiştir.Araştırma yöntemi ile yapılan bu çalışma 2009-2010 bahar döneminde Konya ili Selçuklu ilçesinde Cumhuriyet, Selçuklu Teknik ve Selçuklu Endüstri Meslek Liselerinde yürütüldü. Araştırmaya ortaöğretim 9. sınıf öğrencilerinden toplam 296 öğrenci katılmıştır. Veri toplama aracı olarak ?Kişisel Bilgi Formu?, ?Kimya Dersi Tutum Ölçeği?, ?Motivasyon Anketi? ve ?Öz Yeterlik Ölçeği? kullanılmıştır. İstatistiksel analizler bağımsız gruplar t-testi, tek yönlü ANOVA, Sheffe testi ve korelasyon teknikleri ile değerlendirilmiştir. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre:Ortaöğretim 9. sınıf ve kimya dersi alan öğrencilerin kimya dersine ilişkin tutum ve motivasyon düzeyleri ile tutum ve öz yeterlik algı düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Aynı şekilde öğrencilerin motivasyon ve öz yeterlik algıları arasında da anlamlı bir ilişki vardır. Ayrıca öğrencilerin tutum, motivasyon ve öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenlere göre farklılıklar gösterdiği tespit edilmiştir. Cinsiyet ve okul türünün öğrencilerin kimya dersine yönelik tutum, motivasyon ve öz yeterlik algılarını etkilemediği bulunmuştur. Kimya dersi başarısının ise; tutum, motivasyon ve öz yeterlik algı düzeyini olumlu bir şekilde etkilediği bulunmuştur.
dc.description.abstractThis investigation was carried out to understand the correlations between attitude, motivation and senses of self-confidence of 9th grade secondary school students towards chemistry course and to put forward that in which variables these relations will vary.This study, in which survey method is used, was conducted during 2009-2010 spring semester at Cumhuriyet, Selçuklu Teknik ve Selçuklu Endüstri Meslek Secondary Schools in Selçuklu, Konya. A total of 296 students at 9th grade secondary school were participated in the survey. ?Personal Information Form?, ?Chemistry Course Attitude Scale?, ?Motivation Questionnaire? ve ?Self-Confidence Scale? were used as data collecting tools. The statistical analyses were evaluated with independent samples t-test, one-way ANOVA, Sheffe test and correlation techniques. According to the results of this survey:It was determined that there is a significative relationship between attitude and motivation levels and there is a significative relationship between attitude and self-confidence levels towards chemistry courses among 9th grade secondary school students having chemistry education. In addition, there is a significative relationship between motivation and self-confidence levels. It was also determined that attitude, motivation and self-confidence levels of students showed differences with respect to several variables: It was determined that there is no effect gender and type of school on students? attitudes, motivations and self-confidence levels towards chemistry course whereas there is positively influence attitudes, motivations and self-confidence levelsen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaöğretim 9. sınıf öğrencilerinin kimya dersine ilişkin tutum, motivasyon ve öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler ile incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of attitude, motivation and senses of selfconfidence of 9th grade secondary school students towards the chemistry course with several variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentFen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmChemistry lesson
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmHigh schools
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.identifier.yokid399099
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280667
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineKimya Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess