Show simple item record

dc.contributor.advisorYıldırım, Atila
dc.contributor.authorDoğan, Didem
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:42Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:42Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438599
dc.description.abstractAraştırmanın Bulgularına göre ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenleri okul iklimine ilişkin algıları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. İlköğretim okulu yöneticilerinin okul iklimine ilişkin algıları ile yaşları, branşları, kıdemleri ve medeni durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin okul iklimine ilişkin algıları ile cinsiyet, yaş ve branşları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Yöneticilerin değer sistemlerine ilişkin algıları ile yaşları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin değer sistemlerine ilişkin algıları ile cinsiyet, yaş, branş ve medeni durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Hem okul yöneticilerinin hem de öğretmenlerin okul iklimine ilişkin algıları ile değer sistemlerine ilişkin algıları arasında anlamlı bir ilişki vardır.
dc.description.abstractAccording to the findings of the study, a meaningful difference has been found between the primary school teachers? perceptions and administrators' perceptions of school climate. There hasn?t been found a meaningful difference between primary school administrators' perceptions of school climate and their ages, branches, seniority, and marital status. A meaningful difference has been found between teachers? perceptions of school climate and their gender, ages and branches. A meaningful difference has been found between administrators' perceptions of value systems and their ages. A meaningful difference has been found between teachers? perceptions of value systems and their gender, ages, branches and marital status. There is a meaningful relation between both administrators' perceptions and teachers? perceptions of school climate and of value systems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarındaki örgüt ikliminin yönetici ve öğretmenlerin değer sistemleri bakımından incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of organizational climate at primary schools as regards with the value systems of administrators and teachers
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmOrganizational climate
dc.subject.ytmValues
dc.subject.ytmSchool climate
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmSchool administrators perception
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.identifier.yokid400920
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280699
dc.description.pages196
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess