İlköğretim okullarındaki örgüt ikliminin yönetici ve öğretmenlerin değer sistemleri bakımından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Yıldırım, Atila | |
dc.contributor.author | Doğan, Didem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:06:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:06:42Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438599 | |
dc.description.abstract | Araştırmanın Bulgularına göre ilköğretim okulu yönetici ve öğretmenleri okul iklimine ilişkin algıları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. İlköğretim okulu yöneticilerinin okul iklimine ilişkin algıları ile yaşları, branşları, kıdemleri ve medeni durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Öğretmenlerin okul iklimine ilişkin algıları ile cinsiyet, yaş ve branşları arasında anlamlı bir fark bulunmuştur. Yöneticilerin değer sistemlerine ilişkin algıları ile yaşları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Öğretmenlerin değer sistemlerine ilişkin algıları ile cinsiyet, yaş, branş ve medeni durumları arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Hem okul yöneticilerinin hem de öğretmenlerin okul iklimine ilişkin algıları ile değer sistemlerine ilişkin algıları arasında anlamlı bir ilişki vardır. | |
dc.description.abstract | According to the findings of the study, a meaningful difference has been found between the primary school teachers? perceptions and administrators' perceptions of school climate. There hasn?t been found a meaningful difference between primary school administrators' perceptions of school climate and their ages, branches, seniority, and marital status. A meaningful difference has been found between teachers? perceptions of school climate and their gender, ages and branches. A meaningful difference has been found between administrators' perceptions of value systems and their ages. A meaningful difference has been found between teachers? perceptions of value systems and their gender, ages, branches and marital status. There is a meaningful relation between both administrators' perceptions and teachers? perceptions of school climate and of value systems. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarındaki örgüt ikliminin yönetici ve öğretmenlerin değer sistemleri bakımından incelenmesi | |
dc.title.alternative | The study of organizational climate at primary schools as regards with the value systems of administrators and teachers | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Organizational climate | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.subject.ytm | School climate | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | School administrators perception | |
dc.subject.ytm | Primary education teachers | |
dc.identifier.yokid | 400920 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280699 | |
dc.description.pages | 196 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |