Show simple item record

dc.contributor.advisorYılmaz, Hasan
dc.contributor.authorZorlu, Eyup
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:41Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:41Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438595
dc.description.abstractBu araştırmanın temel amacı, üniversite sınavına girecek öğrencilerin, anne-babalarının ve öğretmenlerinin üniversiteye giriş sınavındaki değişiklikleri algılama şekillerini ortaya koymaktadır. Bu genel amaca bağlı olarak lise öğrencilerinin seçtikleri alan, cinsiyet, lise türü, anne-babalarının cinsiyetleri, yaşları ve meslekleri, öğrencilerin öğretmenlerinin cinsiyet, kıdem ve branş değişkenlerine göre üniversiteye giriş sisteminde yapılan değişiklikleri algılama şekilleri üzerindeki etkisi incelenmeye çalışılmıştır.Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi Konya ilindeki beş farklı lisede öğrenim görmekte olan öğrencilerden seçilen 118'i kız 82'si erkek olmak üzere toplam 200 öğrenciden oluşmaktadır. Yine araştırmanın örneklemi seçilen liselerde eğitim veren 29'u kadın 36'sı erkek olmak üzere toplam 65 öğretmenden oluşmaktadır. Ayrıca 34'ü bayan 16'sı erkek olmak üzere toplam 50 veliden oluşmaktadır. Araştırmada ana amaca bağlı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan anket öğrencilere, anne-babalara ve öğretmenlere uygulanmıştır. Verilerin analizinde Kay-Kare Testi, yüzdelik ve frekans dağılımlarından yararlanılmıştır. Öğrencilerin vermiş olduğu yanıtların farklılaşıp farklılaşmadığına bakmak için Kay-Kare (X2) testi uygulanmıştır. Öğretmen ve anne-babaların verilerinde ise yüzdelik ve frekans dağılımlarından yararlanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizleri SPSS 15.00 paket programında gerçekleştirilmiştir.Yapılan istatistikî analizler sonucunda şu sonuçlar elde edilmiştir:Cinsiyet değişkenine göre öğrencilerin üniversiteye giriş sistemi ile ilgili tartışma ve uygulamaları bilimsel bulma düzeyleri ve OBP ile ilgili görüşler dışında anlamlı bir farklılık yoktur.Lise türü değişkenine göre öğrencilerin üniversiteye giriş sistemi ile ilgili güvenilir bilgi elde etme, kendi ülkeleri dışındaki ülkelerde uygulanan üniversiteye giriş sistemi hakkındaki bilgileri, rehber öğretmenlerden bilgi alma, iki aşamalı sistemin tüm alanları ölçüp-ölçmediği, üniversiteye sınavsız giriş düşüncesi, katsayı konusundaki belirsizlik, sınava hazırlanma süreci, OBP, meslek liselerinin yükseköğretime sınavsız geçişi konuları dışında anlamlı bir farklılık saptanmamıştır.Öğrencilerin seçtikleri alan değişkeni açısından güvenilir bilgileri elde etme, katsayı konusundaki belirsizlik, meslek liselerinin yükseköğretime sınavsız geçişi, sınavdaki soru tarzının değiştirilmesi faktörleri dışında anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir.Öğrencilerin anne-babaları ile öğretmenleri açısından sonuçlar incelendiğinde ise şu sonuçlara ulaşılmıştır: Güvenilir bilgileri elde etme kaynakları, lise eğitimi boyunca her yıl sınav yapılması, rehber öğretmenden bilgi alma, sınav sisteminin geçerliği ve güvenirliği, katsayı konusundaki belirsizliğin kaygı yaratması, sınav sistemi üzerindeki tartışmaların sınava hazırlık sürecini etkileme durumu, OBP'nin ağırlığı, sınavsız geçiş uygulaması, sınavda sorulacak soruların türü faktörleri açısından aynı cevapları verdikleri ve bu faktörler dışındaki faktörlerde farklılaşma olduğu gözlenmiştir.Anne- baba ve öğretmenlerin sahip oldukları çeşitli değişkenlere göre (cinsiyet, yaş, meslek, kıdem, branş) anket sorularına vermiş oldukları cevapların çoğunluğunun ortak olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Üniversiteye Giriş Sistemi, Lise Öğrencileri, Anne-Babalar, Öğretmenler
dc.description.abstractThe main goal of this investigation is to set forth the students?, parents? and the teachers? perception of the changes in university entrance system. So according to this general aim, the effect of the perception type toward changes in university entrance system of the students? branches, gender, their type of high school, gender of their parents, their ages and professions, their teachers? gender, their length of service and changes in their branches is tried to be investigated.The investigation was carried out in accordance with general scanning model. The sample of investigation is formed out of 200 students, the students of five different high schools in Konya, of whom 118 are females and 82 are males. And also the sample of investigation, according to the selected high schools, is formed out of 29 females, 36 males and totally 65 teachers in service. Also the investigation is formed out of 50 parents of whom 34 are females and 16 are males. In accordance with the main goal, a questionnaire prapared by the investigator was applied to the students, parents and teachers. X2 test, percentage and frequency distribution were used in the analysis of the output. X2 test is carried out in addition to observe whether the students? answers change or not. In the outputs of the teachers and the parents, percentage and frequency distribution were used. The statistical analyses of datum were carried out with SPSS 15.00 packed programme.These results were got at the end of the statistical analyses:There is no differency according to gender variable in discussion and practice in university entrance system save the different views about post secondary education success mark.According to the variable of high schools? types, any important difference wasn?t determined except from the students? getting relibale information, information about university entrance system which is applied in the countries apart from their countries, getting information from counselor teacher, whether the double staggered system measures all skills or not, the thought of entering university without exam, the ambiguity about coefficient, post secondary education success mark, entering university without any exam.Any important difference wasn?t determined except obtaining reliable information in the point of the field students chose, ambiguity about coefficient, entering university without exam, changing the style of questions in the exam.When the results are examined according to their parents and their teachers, these results are obtained: It was observed that there was differentiation in the factors of the reliable information source that can be obtained, the exams which were applied throughout the education of high school, getting information from the counselor teacher, the validity and reliabilty of the exam system, the anxiety caused by the instabilty of coefficient, effect ratio of the discussion of the exam system to the preparation process for the exam, the weight of post secondary education success mark, the implementing of passing without exam, according to the types of the questions asked in the exam, and the other factors besides these.According to the different variables (gender, age, occupation, length of service, branch) which parents and teachers have, it was obtained that most of their answers to questionnaire were the same.Key Words: University Entrance System, High School Students, Parents, Teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÜniversite giriş sistemindeki değişikliklerin öğrenci, anne-baba ve öğretmenler tarafından algılanışı
dc.title.alternativeThe students', parents' and the teachers' perception of the changes in university entrance system
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmTeacher perception
dc.subject.ytmUniversity entrance examinations
dc.subject.ytmParents perception
dc.identifier.yokid400760
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280664
dc.description.pages194
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess