Show simple item record

dc.contributor.advisorSünbül, Ali Murat
dc.contributor.authorYurt, Eyüp
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:35Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:35Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438568
dc.description.abstractBu çalışmada, sanal ortam ve somut nesneler kullanılarak gerçekleştirilen modellemeye dayalı etkinliklerin uzamsal düşünme ve zihinsel çevirme becerisine etkisi araştırılmıştır. Araştırma deneysel araştırma modellerinden biri olan ön test ? son test kontrol gruplu deneme modeline göre desenlenmiştir.Araştırma 2010?2011 Öğretim yılında Konya il merkezinde yer alan Mareşal Mustafa Kemal İlköğretim Okulu altıncı sınıf öğrencileri ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma için iki deney ve bir kontrol grubu olmak üzere toplam üç grup oluşturulmuştur. Deney ve kontrol gruplarının her birinde 29 öğrenci olmak üzere toplam 87 öğrenci çalışma grubunda yer almıştır. Öğrencilerin Uzamsal Düşünme (UDT) ve Kart Çevirme (KÇT) ön test sonuçları, Çoklu Zekâ Alanlarında Kendini Değerlendirme Ölçeğinin Görsel-Uzamsal Zekâ Alt Ölçeği Puanları ve Sosyo-Ekonomik Düzeyleri dikkate alınarak, grupların denkliği sağlanmıştır.Deney gruplarında, araştırmacı tarafından yürütülen dersler 9 hafta sürmüş ve toplam 18 farklı model geliştirilmiştir. Araştırma bulgularından elde edilen sonuçlar aşağıdaki gibi özetlenebilir:1.Sanal ortam kullanarak modeller geliştirmek öğrencilerin uzamsal düşünme becerilerini geliştirmiştir.2.Sanal ortam kullanarak modeller geliştirmek öğrencilerin zihinsel çevirme becerilerini geliştirmiştir.3.Somut nesneler kullanarak modeller geliştirmek öğrencilerin uzamsal düşünme becerilerini geliştirmiştir.4.Somut nesneler kullanarak modeller geliştirmek öğrencilerin zihinsel çevirme becerilerini sınırlı düzeyde geliştirmiştir.5.Sanal ortam kullanarak modeller geliştirmek, zihinsel çevirme becerisini geliştirmede daha etkili olurken;6.Somut nesneler kullanılarak modeller geliştirmek, uzamsal düşünme becerisini geliştirmede daha etkili olmuştur.
dc.description.abstractIn this study, the effects of modeling-based activities created via virtual environment and concrete manipulatives on spatial thinking and mental rotation abilities were examined. The research was designed in accordance with an experimental research model composed of pre-test and post-test with control and experimental groups.The research was conducted in 2010-2011 academic year with 6th grade primary school students at Mareşal Mustafa Kemal Primary School which is located in the city centre of Konya. The study is composed of three groups: two experimental and one control group. 29 students take part in each group with a total of 87 students. It is ensured that the groups were equal by taking Students? spatial thinking (STT) and card rotation (CRT) pre-test results, Self Evaluation Scale?s Visual-Spatial Intelligence Subscale Scores in Multiple Intelligent Areas, and Socio-Economic Status into consideration.In control groups, the lessons conducted by researcher lasted 9 weeks and 18 different models were developed. The findings of the research can be summarized as following:1.Building models by using virtual environment developed students? spatial thinking skills.2.Building models by using virtual environment developed students? mental rotation skills.3.Building models by using concrete manipulatives developed students? spatial thinking skills.4.Building models by using concrete manipulatives developed students? mental rotation skills to a certain level.5.Building models by using virtual environment was more effective to improve mental rotation skills;6.Building models by using concrete manipulatives was more effective in developing spatial thinking skills.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSanal ortam ve somut nesneler kullanılarak gerçekleştirilen modellemeye dayalı etkinliklerin uzamsal düşünme ve zihinsel çevirme becerilerine etkisi
dc.title.alternativeThe effects of modeling-based activities created via virtual environment and concrete manipulatives on spatial thinking and mental rotation abilities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmObject
dc.subject.ytmModelling
dc.subject.ytmActive learning methods
dc.subject.ytmVirtual environments
dc.subject.ytmSpatial ability
dc.subject.ytmMental talents
dc.identifier.yokid401177
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280700
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess