Sınıf öğretmenlerinin kişilerarası öz yeterlik inançları ile kaynaştırmaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Çeliköz, Nadir | |
dc.contributor.author | Seçer, Fahri | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:06:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:06:30Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438544 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada sınıf öğretmenlerinin kişiler arası öz yeterlik inançları ile kaynaştırmaya yönelik tutumlarının öğretmenin aylık gelirinden memnun olma durumu, cinsiyeti, hizmet içi eğitim alma durumu, mesleki kıdemi, okutmakta oldukları sınıf düzeyi, çalışmakta olduğu okulda rehber öğretmen bulunma durumu ve sınıfındaki öğrenci sayısına göre farklılaşıp farklılaşmadığını belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmanın çalışma evrenini 2008-2009 eğitim öğretim yılında Konya İli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı merkezdeki resmi İlköğretim Okullarında görev yapan tüm sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem ise çalışma evreni içerisinden tesadüfi örnekleme yöntemi kullanılarak seçilen 204 öğretmenden oluşmaktadır.Araştırmada ölçme aracı olarak araştırmacı tarafından hazırlanan Kişisel Bilgi Formu, Brouwers ve Tomic (2002) tarafından geliştirilen ve Çapri ve Kan (2006) tarafından Türkçeye uyarlama, geçerlik ve güvenirlik çalışması yapılan ? Öğretmen Kişilerarası Öz-yeterlik Ölçeği ve Antonak ve Larrivee (1995) tarafından geliştirilen, Türkçeye uyarlama ve geçerlik ve güvenirlik çalışması Kırcaali-İftar (1997) tarafından yapılan özel gereksinimli öğrencilerin normal eğitim ortamlarına kaynaştırılmasına ilişkin öğretmen görüş ve tutumlarını değerlendiren ?Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeği? kullanılmıştır.Veriler, SPSS 13.0 for Windows paket programı kullanılarak bilgisayar ortamında analiz edilmiştir. Sınıf öğretmenlerinin Öğretmen Kişilerarası Öz-yeterlik Ölçeği ve Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeğinden elde ettikleri puanların değişkenlere göre analizinde t testi ve F testi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda sınıf öğretmenlerinin Öğretmen Kişilerarası Öz-yeterlik Ölçeği ve Kaynaştırmaya İlişkin Görüşler Ölçeğinden elde ettikleri puanların bazı değişkenler açısından farklılaştığı görülmüştür. Diğer bir deyişle öğretmenlerin kişilerarası öz-yeterlik inançlarının; aylık gelirinden memnun olma ve hizmet içi eğitim alma durumlarına göre puan ortalamaları farklılaşırken cinsiyet, mesleki kıdem, okutmakta oldukları sınıf ve öğrenci sayısına göre farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğretmenlerin kaynaştırmaya ilişkin görüşler ölçeğinden elde ettikleri puanların ise aylık gelirinden memnun olma durumu, mesleki kıdemi ve okulunda rehber öğretmen bulunma durumuna göre farklılaştığı bunun yanında cinsiyet, okutmakta oldukları sınıf ve öğrenci sayısına göre farklılaşmadığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | This study aims to determine whether class teachers? interpersonal self-efficacy beliefs and their attitudes towards inclusion vary according to their level of satisfaction with monthly income, gender, whether they received in-service training, length of service, the grade they teach, the existence of guidance counselor and the number of students in their class.The universe of the study are all class teachers working in 2008-2009 education year in state Primary Schools affiliated with Konya Provincial Directorate for National Education. The sample is composed of 204 teachers chosen among the study universe with random sampling method.In the study, Personal Information Form, ?Teacher Interpersonal Self-Efficacy Scale? which was developed by Brouwers and Tomic (2002) and adopted to Turkish and whose validation study was done by Çapri and Kan (2006), ?Views About Inclusion Education Scale? developed by Antonak and Larrivee (1995) and adopted to Turkish and validated by Kırcaali-İftar (1997) which measures teachers? views and attitudes about the inclusion of students with special educational needs.Data was analyzed using SPSS 13.0 for Windows program on computer. In the analysis of class teachers? scores on Teacher Interpersonal Self-efficacy Scale and on Views about Inclusion Education in terms of variables t-test and F test were used.As a result of the study, it was found that class teachers? Teacher Interpersonal Self-Efficacy Scale and Views about Inclusion Scale varied in terms of some variables. In other words, it was found that while teachers? interpersonal self-efficacy beliefs mean scores varied in terms of satisfaction with monthly income and in-service training, their scores did not vary in terms of gender, length of service, grade they teach and the number of students in class. Besides, teachers? scores on views about inclusion scale varied in terms of satisfaction with monthly income, length of service and the existence of counselor at school, but it did not vary in terms of gender, grade they teach and the number of students in class.Key Words: Self-efficacy belief, views about inclusion, class teacher | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin kişilerarası öz yeterlik inançları ile kaynaştırmaya yönelik tutumlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of class teachers? interpersonal self-efficacy beliefs and their attitudes towards inclusion education in terms of various variables | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Self-efficacy | |
dc.subject.ytm | Inclusive education | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher attitude | |
dc.identifier.yokid | 401908 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280686 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı |