Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının yaratıcı drama dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ünüsan, Nurhan | |
dc.contributor.author | Yildirim, Yakup | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:06:24Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:06:24Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438513 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, okul öncesi eğitimi öğretmenlerinin yaratıcı drama dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma, Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi ile Mesleki Eğitim Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan 553 okul öncesi eğitimi öğretmen adayı üzerinde yapılmıştır. Araştırmada veriler üçüncü ve dördüncü sınıfta öğrenim görmekte olan drama dersini almış okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarından elde edilmiştir. Araştırmada veri toplama aracı olarak kullanılan kişisel bilgi formu ve 50 maddeden oluşan Yaratıcı Drama Dersine Yönelik Tutum Ölçeği okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarına uygulanmıştır. Uygulama sonucu elde edilen veriler SPSS 18.0 istatistik paket programına aktarılıp analiz edilmiştir.Araştırma grubunun kişisel özelliklerine ait veriler, kişisel bilgi formu aracılığıyla, yaratıcı drama dersine ilişkin veriler de Yaratıcı Drama Dersine Yönelik Tutum Ölçeği aracılığıyla elde edilmiştir.Araştırmada, okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının yaratıcı drama dersine yönelik tutumlarının drama dersinden aldıkları nota göre anlamlı düzeyde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır (p<0.05). Cinsiyet, yaş, öğrenim gördükleri sınıf, anne-baba eğitim durumu, ailenin yaşadığı yer, mezun oldukları lise türü, drama kursu alma durumu ve drama ile ilgili ders alma değişkenlerine göre okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının yaratıcı drama dersine ilişin tutumlarında farklılaşma olmadığı sonucuna ulaşılmıştır (p<0.05).Ayrıca okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının, cinsiyet dağılımlarına bakıldığında, %91.3'ü kız, %8.7'si erkek, öğrenim gördükleri sınıfa bakıldığında, %47.9'u, üçüncü sınıf, %52.1'i dördüncü sınıf, mezun oldukları lise türlerine bakıldığında ise %22.6'sının kız meslek lisesi mezunu olduğu, %19.9'unun anadolu lisesi mezunu olduğu, %30.2'sinin genel lise mezunu olduğu %11.8'inin anadolu öğretmen lisesi mezunu olduğu, %1.6'sının da diğer lise türlerinden mezun olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi Eğitim, Yaratıcı Drama Dersi, Tutum, Okul Öncesi Eğitimi Öğretmen Adayları | |
dc.description.abstract | This study aims at investigating the attitudes of the pre-service preschool teachers to creative drama course. The research is carried out on 553 pre-service preschool teachers enrolled both in the Faculty of Education of Ahmet Keleşoğlu and Faculty of Vocational Education. The data is handled form the pre-service teachers attending to the 3rd and 4th classes and having received drama course. Personal information form and Attitude Scale of Creative Drama composed of 50 items is conducted to the pre-service preschool teachers as instruments. The data as a result of application is analyzed by SPSS 18.0 Statistical Package Programme.The personal data of the participants is collected by Personal Information Form and the data related creative drama course is done by Attitude Scale of Creative Drama.In the research, the significant difference is found between the attitudes of participant towards creative drama and the points they received in creative drama course (p<0.05). It is revealed that there is non-significant difference between the participants? attitudes towards creative drama and the variables comprising their sex, the class they attend, the literacy condition of their parents, the place their family live in, the type of lycee they graduated form, whether they received drama course or not (p<0.05).In addition to this, as a demographic findings, % 91.3 of the participants is female, , %8.7 of them is male as their sex distribution; % 47.9 of them is in the 3rd class and %52.1of them is in the 4th class as their classes they are attending; %22.6 of the participants is graduated from vocational school, %19.9 is graduated from Anatolian High School, %30.2 is graduated from lycee, %11.8 is Anatolian Teacher High School, %1.6 is graduated from other high school as types of lycee they graduated from.Key words: Preschool education, Creative Drama Course, Attitudes, Pre-service Preschool Teachers. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi eğitimi öğretmen adaylarının yaratıcı drama dersine ilişkin tutumlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing the preservice preschool teachers? attitudes towards the creative drama course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Creative drama | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Attitudes | |
dc.identifier.yokid | 402845 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280687 | |
dc.description.pages | 86 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |