The contribution of folk literature materials of Afyonkarahisar region to teaching English
dc.contributor.advisor | Arslan, Ahmet Ali | |
dc.contributor.author | Karagöz, Ayşe Gül | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:06:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:06:22Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438505 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Afyonkarahisar'ın halk edebiyatı ürünlerinden faydalanmaya çalıştık. Önce Afyonkarahisar'ın tarihine ve bazı kültürel özelliklerine değindik. Çocuk ve halk edebiyatından bahsettikten sonra çocuk ve ninni, çocuk ve masal başlıklarına yer verdik. Afyonkarahisar yöresine ait ninni ve masal derlemeleri yaptık ve tezimizde inceledik. Derlediğimiz masal ve ninnilerin çocuklarımıza faydaları nelerdir, onlara neler anlatır sorularına cevaplar aradık. Edebiyatımızın önemli isimlerinden Ziya Gökalp'in çocuk edebiyatına bakış açısına yer verdik. Derlediğimiz ninnilerde ve masallarda çocuklarımızın eğitimini destekleyici özelliklere rastladık. Ninni ve masallarımızın çocuklarımıza iletilmek üzere çok önemli mesajlar içerdiğini gördük. | |
dc.description.abstract | In this study we tried to benefit from the materials of Afyonkarahisar?s folk literature. At first, we mentioned about the history and some cultural features of Afyonkarahisar. After mentioning about children and folk literature, we included children and lullabies, children and folk tales titles.We collected lullabiesand folk tales that belong to Afyonkarahisar region and we studied them in our thesis. We looked for answers the questions; what are the benefits of the folk tales and lullabies that we collected to our children?, what do they tell to them?. We includedone of the important names of our literature Ziya Gökalp?s point of view to children literature. We met with supportive features for the education of our children in the folk tales and lullabies that we collected. We saw that our lullabies and folk tales contain very important messages to be delivered to our children. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Halk Bilimi (Folklor) | tr_TR |
dc.subject | Folklore | en_US |
dc.title | The contribution of folk literature materials of Afyonkarahisar region to teaching English | |
dc.title.alternative | Afyonkarahisar yöresi halk edebiyatı ürünlerinin yabancı dil eğitimine katkısı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Folk literature | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Tales | |
dc.subject.ytm | Lullaby | |
dc.subject.ytm | Child education | |
dc.subject.ytm | Turkish public literature | |
dc.subject.ytm | Foreign language education | |
dc.subject.ytm | Afyonkarahisar | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 402694 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280691 | |
dc.description.pages | 112 | |
dc.publisher.discipline | İngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı |