Müzik eğitimi anabilim dalı öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin eşlik çalma dersine ilişkin görüşleri
dc.contributor.advisor | Kutluk, Özer | |
dc.contributor.author | Taş Küçükosmanoğlu, Dilara | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:06:14Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:06:14Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438473 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, müzik öğretmenliği anabilim dallarında okuyan öğrencilerin ve öğretim elemanlarının eşlik çalma dersine ilişkin görüşlerini değerlendirmek amacıyla yapılmıştır.Çalışmada, müzik öğretmenliği bölümlerinde okuyan öğrencilerin, eşlik çalma dersine ilişkin; süre, işleniş içerik ve öğretmenlik gerekleri bakımından değerlendirme görüşleri alınmış, bu doğrultuda öğretim elemanlarının da görüş ve önerileri değerlendirilmiştir.Çalışmada; Selçuk Üniversitesi Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Müzik Eğitimi Anabilim Dalında okuyan 3. ve 4. sınıf öğrencilerine anket uygulanmıştır. Uzman görüşleri alınarak oluşturulan görüşme formu ile piyano öğretim elemanlarının görüşleri alınmıştır. Ankette veriler yüzdelik ve frekansların belirlenmesi yoluyla, görüşme verileri ise içerik analizi yöntemiyle çözümlenmiş ve kodlanmıştır. Uzman görüşleri alınarak oluşturulan anketin değerlendirilmesinde 5'li likert ölçeği kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda, piyanonun bir eşlik çalgısı olarak müzik öğretmenliğinin gerekleri bakımından büyük ölçüde önemli olduğu, müzik öğretmenliği anabilim dallarında okutulan eşlik çalma dersi süresinin diğer derslerle desteklenmesi sonucunda yetebileceği, dersin bireysel işlenmesi gerektiği, diğer derslerle olan ilişkisinin daha çok desteklenmesi gerektiği ve öğrencilerin ders dışında eşlik çalışması yapmasının oldukça önemli olduğu sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | This study has been conducted so as to evaluate the views of students who study and instructors who work in the Department of Music education about the course of Accompaniment.In the study, opinions of the students, who study in the Department of Music Education, as to the course of Accompaniment have been received within the frame of the period of time, performance, content and teaching necessities; and, opinions and suggestions of the instructors about the situations of the students have been assessed, as well.In this study, students who study in the 3rd and 4th grade of the semester 2009-2010 in the Department of Music Education-the Head Department of Fine Arts of the Faculty of Education Ahmet Kelesoglu in Selcuk University, have been conducted a poll. The opinions of the piano instructors have been received with an interview form that was fulfilled by taking learned opinions. In the poll, data has been analysed and encoded by the means of specifying percentage and frequency domain; as for the interview data, they have been analysed and encoded by the method of content analysis. The 5 point likert scale has been conducted in the analysis of the poll that was completed by receiving learned opinions.As the consequence of the research, it has been resulted in these facts that firstly the piano as an accompaniment instrument is mostly important in terms of music teaching necessities; secondly, the period of time at the course of Accompaniment is inadequate, thirdly, the course must be issued individually and; lastly, its relationship with the other courses must be supported further. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Müzik | tr_TR |
dc.subject | Music | en_US |
dc.title | Müzik eğitimi anabilim dalı öğretim elemanlarının ve öğrencilerinin eşlik çalma dersine ilişkin görüşleri | |
dc.title.alternative | The department of music education instructers/and students wiews abaut the course of accompaniment | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Music education | |
dc.subject.ytm | Music learning | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Playing with accompaniment | |
dc.subject.ytm | Music | |
dc.identifier.yokid | 404569 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280672 | |
dc.description.pages | 85 | |
dc.publisher.discipline | Müzik Eğitimi Bilim Dalı |