Show simple item record

dc.contributor.advisorTraş, Zeliha
dc.contributor.authorMalak, Kadriye
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:09Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:09Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438453
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinin kendini toparlama gücü ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişki incelenmiştir.Araştırmanın örneklemi Selçuk Üniversitesi'ne bağlı çeşitli fakültelerde öğrenim görmekte olan birinci, ikinci, üçüncü ve dördüncü sınıf öğrencilerinden oluşan bir çalışma grubu seçilmiştir. Bu yöntem ile seçilen 600 öğrenciye ulaşılmıştır. Bu öğrencilere `Risk Faktörlerini Belirleme Listesi' uygulanmış ve bu listede yer alan maddelerden en az birini işaretleyen 224'ü kız 198'i erkek olmak üzere toplam 422 öğrenci araştırma örneklemini oluşturmuştur. Araştırmada Kendini Toparlama Gücü Ölçeği puanlarının öğrencilerin cinsiyetlerine göre farklılaşıp farklılaşmadığını ortaya koymak için t testi kullanılmıştır. Kendini Toparlama Gücü Ölçeği ile Duygusal Zekâ Ölçeğinden elde edilen puanlar arasındaki korelâsyonlar Pearson Momentler Çarpımı korelâsyon katsayısı kullanarak hesaplanmıştır. Verilerin analizi için SPSS 17,0 paket programı kullanılmıştır.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre, kız öğrencilerin kişisel farkındalık, kişilerarası ilişkiler, şartlara ve çevreye uyum puan ortalamaları erkek öğrencilerden anlamlı düzeyde yüksektir. Bununla birlikte kız ve erkek öğrencilerin stres yönetimi ve genel ruh hali puanları arasında anlamlı düzeyde fark yoktur.Kişisel farkındalık, kişilerarası ilişkiler, şartlara ve çevreye uyum, stres yönetimi ve genel ruh hali puanları yaşa, anne eğitim durumuna, baba eğitim durumuna ve gelir durumuna göre anlamlı düzeyde farklılaşmamaktadır.Araştırma bulguları, kişisel farkındalık, kişilerarası ilişkiler, şartlara ve çevreye uyum, stres yönetimi ve genel ruh hali puanlarının kendini toparlama gücü ölçek puanları üzerinde önemli bir yordayıcı olduğunu göstermektedir.Anahtar Kelimeler: Kendini Toparlama Gücü, Duygusal Zekâ, Üniversite Öğrencileri.
dc.description.abstractResilience is a person?s adaptation to change of her life in a dynamic process consists of the interaction between protective and risk factors when the person faces with a negative condition. The protective factors describe reducing or eliminating the impact of risks or difficulties and developing individual?s healthy adaptation and competencies.Those protective factors include individual qualities, familial and environmental variables.The purpose of this study is to investigate the resilience of college students in relation to emotional intelligence levels.The sample of the study is consisted of 600 hundred students who are freshman, sophomore, junior and senior college students from various departments of Selcuk University by using random cluster sampling. To the students participated in the study, The List of Determining Risk Factors have been used and 224 female students and 198 male students, total 422 hundred students who have chosen at least one of the options in the list, have formed the research sample. T-test has been used to determine whether or not the Resilience Scale scores differ according to student?s gender. Pearson product moment correlation coefficients have been used to calculate the correlation between Resilience Scale and Emotional Intelligence Scale scores. Data were analyzed by SPSS 17,00 software program.The results show that the average of female students? scores for self-awareness, interpersonal relationships, adapting conditions and the environment are higher than male students? in a significant level. However, there is not an important difference between stress management and general mood scores of these students.Self-awareness, interpersonal relationships, adapting conditions and the environment, stress management and general mood scores do not differ significantly by age, education levels of mother and father, and income status.The results have indicated that self-awareness, interpersonal relationships, adapting conditions and the environment, stress management and general mood are the significant predictors of resilience.Key Words: Self-Lift Power, Emotional Intelligence, University Students.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin kendini toparlama gücü ile duygusal zekâ düzeyleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeUniversity students? self-lift power with heads of the relationship between emotional
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmSelçuk University
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmSelf-lift power
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmUniversities
dc.identifier.yokid403508
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280622
dc.description.pages100
dc.publisher.disciplineRehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess