Show simple item record

dc.contributor.advisorAteş, Ali
dc.contributor.authorYildirim, Fatih Serdar
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:02Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:02Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438417
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, İlköğretimde görevli öğretmenlerinin Fen ve Teknoloji dersinde ne derece yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenlediklerini ve yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenlemelerinin branş, eğitim düzeyi, cinsiyet ve kıdem değişkenleri açısından farklılık gösterip göstermediğini belirlemektir.Bu araştırmanın evreni, 2010-2011 eğitim yılında, Konya il sınırları içindeki resmi ilköğretim okullarının Fen ve teknoloji dersi veren öğretmenleridir. Araştırmanın örneklemi ise, Konya ilinden basit seçkisiz örnekleme yoluyla belirlenen okullardaki 124 sınıf Öğretmeni ve 65 Fen ve Teknoloji Öğretmenidir. Araştırmada veriler, ?Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği?nin 189 Fen ve Teknoloji dersi öğretmeni tarafından yanıtlanmasıyla elde edilmiştir. ?Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Ölçeği?nin güvenirlik katsayısı (cronbach alpha) 0.93 olarak bulunmuştur. Öğretmenlerin ne derece yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenledikleri; aritmetik ortalama, frekans ve standart sapma ile belirlenmiştir. Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı uygulama düzeylerinin cinsiyete göre farklılık gösterip göstermediği t-testi ile analiz edilmiştir. Dersin yapılandırmacı öğrenme ortamına göre düzenlenme derecesinin Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin kıdemlerine göre farklılık gösterip göstermediği ise tek yönlü varyans analizi ve Tamhane testi ile incelenmiştir. Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı uygulama düzeylerinin branşlara göre farklılık gösterip göstermediği t-testi ile analiz edilmiştir. Fen ve Teknoloji dersi öğretmenlerinin yapılandırmacı yaklaşımı uygulama düzeylerinin eğitim düzeylerine göre farklılık gösterip göstermediği t-testi ve Tamhane testi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmenlerin genel olarak sınıflarda yapılandırmacı öğrenme ortamları oluşturdukları görülmüştür. Ancak özellikle yapılandırmacı öğrenmenin kavramsal çelişkiler ve materyaller ile kaynakların çözüme götürmeyi amaçlaması boyutlarında öğretmenlerin kısmen yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenledikleri bulunmuştur.Ayrıca, yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme açısından cinsiyet ve branşlara göre bir farklılık olmadığı, deneyimin yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme açısından önemli olduğu ve Fen ve Teknoloji dersine giren öğretmenlerin, deneyiminin yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenlemeye katkısı olduğu ve yine yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme açısından öğretmenlerin eğitim düzeylerinin yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme derecesini değiştirdiği sonucuna varılmış olup, eğitim düzeyine göre öğretmenler arasında yapılandırmacı öğrenme ortamı düzenleme düzeyi bakımından istatiksel olarak anlamlı bir farklılık olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Yapılandırmacılık, Yapılandırmacı öğrenme Ortamı, Yapılandırmacı öğrenme ortamı ölçeği, Bilgiyi yapılandırma, Fen ve Teknoloji.
dc.description.abstractThe aim of this research is to find an answer to the question at what level do the class teachers, in primary schools, build a constructivist kearning environment in science and technology lesson? and determining whether the consrtuctivist learning environment arrangements made by the class teachers indicate any differences due to the gender and experinece variables.The universe of the research includes the teachers who lecture science and technology lesson in state primary schools in Konya in 2010-2011 academic year. The samples of research are 124 class teachers and 65 science and technology teachers who are teaching science and technology in state schools of Konya and who were determined by random sampling method. The data of the research were achieved upon the answers of 189 science and technology teachers to the ?constructivist learning scale? the cronbach alpha of constructivist learning environment scale? was determined as 0.93 at what level to the teachers build a constructivist learning environment was audited by mean,frequency and standart deviation. T-test was used to determine whether the constructivist approach application level of the science and technology teachers differ according to gender.Whether the arragement level of the lesson according to the constructivist learning environment differ due to the experiences of the science and tecnology teachers was searched by one way variance analysis.The results point out that the teachers generally built suitable learning environment within the frame of constructivist approach.However it has been found that especially in the conceptual contradictions and solution oriented materials and sources factors,teachers partially arrange a constructivist learning environment.The research ,put forward the fact that there is no difference due to the gender according to constructivist learning environment, experience is important for the arrangement of constructivist learning environment and the experience of teachers in science and technology courses within a constructivist learning environment is the contribution of arrangement and again in terms of constructivist learning environment of teachers agreed that the education level change the degree of constructivist learning environment ,level of education among teachers according to the constructivist learning environment statiscally significiant difference in the level of regulation that has been concluded.Keywords: Constructivism, Constructivist learning environment, Constructivist learning environment scale, Construct Knowledge , Science and Techonologyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretimde fen ve teknoloji öğretmenlerinin yapılandırmacı öğrenme ortamına ilişkin görüşleri
dc.title.alternativeThe views of science and techonology teachers in primary school about the environment of constructivist learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducational environment
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmPrimary schools classes
dc.identifier.yokid406014
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280674
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineBiyoloji Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess