Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Funda
dc.contributor.authorAkkaya, Ahmet
dc.date.accessioned2020-12-29T14:06:00Z
dc.date.available2020-12-29T14:06:00Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438406
dc.description.abstractGörsellerin insan hayatında etkisinin artmasıyla görsel okuryazarlık, eğitim-öğretim ortamlarında kazandırılması gereken temel becerilerden biri olarak kabul edilmiştir. Bununla birlikte, görsellerin ön bilgileri harekete geçirme, bilgileri bütünleştirme; anlamayı, zihinde yapılandırmayı ve öğrenilenin hatırlanmasını kolaylaştırma gibi özellikleri görsel okuryazarlığı zorunlu hale getirmiştir. Bu nedenle, görsel okuma ve görsel sunu yapılandırmacı yaklaşımın da etkisiyle Türkçe Dersi Öğretim Programı?nda yerini almı?tır. Özellikle karikatür gibi mizaha dayalı görseller, akademik başarının yanında tutumu da olumlu yönde etkileyebilmektedir. Bu durum; dinleme/izleme, konuşma, okuma, yazma becerileriyle dil bilgisi öğrenme alanının karikatür gibi görsellerle desteklenmesini gerekli kılmaktadır. Bu çalışmada, Türkçe dersi dil bilgisi öğrenme alanında karikatür kullanılmasının akademik başarıya, derse karşı tutuma ve öğrenilenin kalıcılığına etkisi incelenmektedir. Bu amaçla, 6. sınıf dil bilgisi amaçlarından ?Kelimenin yapı özellikleriyle ilgili bilgi ve kuralları kavrama ve uygulama? kazanımlarına yönelik ön bilgileri hatırlatıcı karikatürler ve kavram karikatürleri hazırlanmış ve öğrencilere uygulanmı?tır.Çalışmanın sonunda, karikatür destekli öğretimin dil bilgisi öğretiminde oluşabilecek kavram yanılgılarını gidermede, akademik başarıyı ve derse karşı tutumu arttırmada etkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Türkçe Öğretimi, Ön Bilgileri Hatırlatıcı Karikatürler, Kavram Karikatürleri, Dil Bilgisi, Görsel Okuryazarlık.
dc.description.abstractSUMMARYVisual literacy has been accepted as one of the basic skills that are necessary to be gained in educational settings upon increase of the effect of visuals in human life. In addition, properties of visuals such as activating prior knowledge, integrating information, comprehension, mentally constructing, and facilitating to remember what is learned have made visual literacy a must. Therefore, visual literacy and visual presentation have taken their place in Turkish Lesson Curriculum with the effect of constructive approach. Visuals based on humor like cartoons are especially capable of positively effecting not only academic achievement but also attitude. This situation makes it necessary to support grammar learning area?s listening/watching, speaking, reading, writing skills with visuals like cartoons. In this study, effect of using cartoons in the field of Turkish lesson grammar learning toward academic achievement, attitude toward lesson and retention of learned is examined. For this reason, reminder of prerequisite knowledge cartoons and concept cartoons that are related to one of the objectives of Turkish Course of sixth grade, ?apprehension and applying of rules and information about structural features of word?, have been prepared and administered. At the end of the study, it has been concluded thatcartoon-based education is effective on eliminating misconceptions that may occur in teaching of grammar, increasing academic achievement and attitude toward lesson.Key words: Teaching Turkish, Reminder of Prerequisite Knowledge Cartoons, Concept Cartoons, Grammar, Visual Literacy.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleKarikatürlerle dil bilgisi öğretimi
dc.title.alternativeTeaching grammar with cartoons
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmConcept cartoons
dc.subject.ytmVisual representation
dc.subject.ytmVisual tools
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmCaricature
dc.identifier.yokid404836
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280652
dc.description.pages193
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess