Show simple item record

dc.contributor.advisorKarapınar, Fikret
dc.contributor.authorKeleş, Berru Nur
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:59Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:59Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438402
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı; aktif öğrenme tekniklerinin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine uygulanabilirliğini ve uygulamanın dersin işlenişi üzerindeki etkisinin ne olduğunu araştırmaktır.Araştırma, ilköğretim 6.sınıf üniteleri ve aktif öğrenmenin Tombala, Balık Kılçığı, Mahkeme, Merdiven Sıralama, Kimim Ben? Ve Tablo Yorumla teknikleriyle sınırlıdır.Araştırmamızın birinci bölümünde, kaynaklar taranıp aktif öğrenmenin ne olduğu açıklanmaya çalışılmıştır. Aktif öğrenmede öğrenci ve öğretmenin rolü, sınıfın düzenlenmesi ile ilgili bilgiler verildikten sonra aktif öğrenmenin sağlanmasında kullanılan tekniklerden bir bölümü tanıtılmıştır. İkinci bölümde ise aktif öğrenme tekniklerinden bazılarının (Tombala, Balık Kılçığı, Kart Gösterme, Merdiven Sıralama, Kimim Ben? , Mahkeme ve Tablo Oluşturma) Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine nasıl uygulanacağına dair örneklere yer verilmiştir.Seçilen tekniklerin uygulamasının derse olan olumlu etkileri belirlenmiştir. Aynı zaman da uygulama esnasında karşılaşılan olumsuz durumlar tespit edilmiştir. Çalışmanın ışığında aşağıdaki sonuçlar çıkarılmıştır;? Aktif öğrenme modeli Din Kültürü ve Ahlak bilgisi dersine rahatlıkla uygulanmıştır.? Aktif öğrenme modelinin uygulanması öğrencilerin derse olan katılımlarını, başarılarını ve öğrencilerin Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi dersine karşı olan tutumlarını olumlu yönde etkilemiştir.? Bazı tekniklerin uygulamasında zaman sorunu ile karşılaşılmıştır. Bunun dışında sınıfların kalabalık olması ve sınıf ortamının öğrenmeye elverişli olarak düzenlenmemiş olması da uygulamada güçlüklerle karşılaşılmasına sebep olmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this study is the applicability of active learning techniques on religion culture lesson and searching what impact does this application have on manipulation of lesson.The research is limited with 6 th grade units and the techniques like bingo, herringbone, court, organising ladder, who am I? and deciphering a chart which are the techniques of active learning.At the initial part of our research, it is struggled to Express what active learing means by scanning the data. After giving information about the role of student and teacher in active learning, organising the class, some of the techniques that provide active learning are introduced. At the second part, it is given some examples about how to apply active learning techniques on religion culture lesson (Bingo, herringbone, showing cards, organising ladder, who am I?, court and developing a chart.).The positive effects of chosen techniques are abserved. Meanwhile, the negative aspects are identified at the time of application. After te study, the results were seen below;? Active learning method is easily applied on religion culture lesson.? Applying the active learning method maket he students take part in the lesson, affect their success and their attitudes towords the religion culture lesson positively.? Time problem is encountered while applying some of the techniques. Beside this, crowded class, insufficient classroom environment are also caused some problems.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf din kültürü ve ahlak bilgisi ünitelerinin bazı aktif öğrenme yöntemlerine göre işleme imkânları
dc.title.alternativePrimary 6 religion and ethics science class active learning methods to some units processing facilities
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMoral knowledge
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmActive learning
dc.identifier.yokid404805
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280684
dc.description.pages115
dc.publisher.disciplineDin Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess