Show simple item record

dc.contributor.advisorToprak, Funda
dc.contributor.authorGüney, Nail
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:57Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:57Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438394
dc.description.abstractBu araştırma dil bilgisi konuları arasında yer alan isim-fiil, sıfat-fiil, zarf-fiil, isim, sıfat, fiil ve zarfların öğretiminde aktif öğrenme yönteminin başarıya, tutuma ve kalıcılığa etkisini ortaya koymayı hedeflemektedir.Eğitim, yaratıcı ve eleştirel düşünceye sahip, bilgiyi zihinde yapılandıran ve kişiselleştiren bireyler yetiştirmeyi hedefler. Bu amaçlara ulaşmak ise doğru yöntemi gerektirir. Aktif öğrenme, bu eğitim anlayışının oluşturulmasında önemli bir yer tutar. Aktif öğrenme, öğrenme sorumluluğunu öğrenciye veren ve üst zihinsel becerileri harekete geçiren öğrenme yöntemidir. Özellikle son yıllarda büyük ilgi görmektedir. Etkinliği deneysel çalışmalarla kanıtlanmıştır. Eğitimin her alanında uygulanmaya elverişlidir. Aktif öğrenme yönteminin öne çıkan temel özellikleri; öğrenciyi eğitimin merkezine alması, yaşam boyu öğrenmeye yönlendirmesi, kullanışlılık, bilgiye aktarım ve dönüşüm özelliği katmasıdır.Geleneksel öğretim, herkesin aynı biçimde öğrenebileceğini düşünür. Buna karşın aktif öğrenme, bireylere öğrenme sürecini yönetme ve yetkin oldukları alanı öne çıkarma fırsatı tanır. Öğrencilere tek başlarına veya grup olarak çalışma imkânı sağlar.Dil bilgisi, dilin anlamlı ve mantıklı yapısını, kurallarını ortaya koyan bilimdir. Kişiye, ana dilini tanıma fırsatı verir. Ona bakış açısı ve analitik düşünce kazandırır. Ana dilinin olanaklarından yararlanmasına katkıda bulunur.Bu çalışma, aktif öğrenme ve dil bilgisi öğretimini bütünleştiren deneysel bir çalışmadır. 2010?2011 eğitim-öğretim yılında Ordu ili Perşembe ilçesindeki Gazi İlköğretim Okulu 8/A ve 8/B ve sınıflarında öğrenim gören 40 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.Araştırma sonucunda aktif öğrenme yönteminin kullanıldığı deney grubu, akademik başarı, tutum ve kalıcılık yönünden; öğretmen kılavuz kitabının temel kaynak olarak alındığı kontrol grubuna oranla daha başarılı olmuştur. Deneysel çalışma öncesi akademik başarı ve tutum puanları yönünden aralarında anlamlı farklılık olmayan deney grubu, deneysel çalışma sonunda deney grubu lehine farklılaşmıştır. Ayrıca deney grubu, kalıcılık puanları yönüyle de kontrol grubuna göre da öndedir.Deney grubunda uygulanan aktif öğrenme yönteminin, öğrenciler üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla üç öğrenciyle görüşme yapılmıştır. Görüşmeler, aktif öğrenme yönteminin öğrenciler üzerinde olumlu etki meydana getirdiği ortaya koymuştur. Öğrencilerin üzerinde görüş birliğine vardıkları temalar olumlu tutum geliştirme, sınıf içi etkileşim ve akademik başarıdır.Bu sonuçlar aktif öğrenme yönteminin bazı dil bilgisi konularının öğretimindeki etkisini açık bir şekilde ortaya koymuştur.Anahtar kelimeler: Türkçe Öğretimi, Dil Bilgisi Öğretimi, Aktif Öğrenme, Başarı, Tutum, Kalıcılık.
dc.description.abstractThis research aims to suggest that active learning method has an effect on success, attitude and permanence in teaching grammar subjects including verbal nouns, participles and adverbials.Education aims to raise individuals with critical thinking ability, and individuals who can structure the knowledge in mind and can personalize it. In order to reach this aim we need the correct method. Active learning has an important role in constructing this educational perception. Active learning gives the learning responsibility to the student and it is a learning method that activates the upper intellectual skills. This method attracts attention especially in recent years. The effectiveness of the method has been proved by experimental studies. It is convenient for applying to all fields of education. The most common and main features of the active learning method are its being student-centered, directing to lifelong learning and adding usefulness, transfer and transformation to knowledge.Traditional teaching thinks that everybody can learn in the same way. On the other hand active learning gives opportunity of directing the learning process and showing their perfection area.Grammar is a science that suggests the meaningful and logical structure and the rules of the language. It gives a person the opportunity to know his language and to use it in upper levels; it gives a point of view and analytical thinking.This study is an experimental study which combines grammar teaching and active learning. It has been conducted in a school called Gazi Primary School in Perşembe town of Ordu city in 2010-2011 educational year. The study has been carried out with 40 students.At the end of the research, the experimental group with whom the active learning method is used is found to be better in academic success, attitude and permanence than the control group with whom the teacher guide book is used as a main source. Moreover, the experimental group is ahead of the control group in permanency scores.An interview is made with three students in order to investigate the effects of active learning, which has been used with experimental group, on students. The interview has shown that the active learning method has a positive effect on students. Developing positive attitude, interaction within the class and academic success are the themes that the students agree on.These results clearly suggest the effect of active learning method in teaching some grammar subjects.Key words : Teaching Turkish Language, Teaching Grammar, Active Learning, Success, Attitude, Permanence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDilbilimtr_TR
dc.subjectLinguisticsen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim II. kademede fiilimsilerin öğretiminde aktif öğrenmenin başarı, tutum ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effect of active learning on success, approach and permanence in teaching gerund and infinitive forms of verbs in primary second grade
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentTürkçe Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmGrammar
dc.subject.ytmGrammar-verb
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmTurkish education
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmActive learning
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTurkish
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid405635
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid280650
dc.description.pages210
dc.publisher.disciplineTürkçe Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess