Okul öncesi öğretmen ve ebeveynlerinin birbirlerini ve okul öncesi çocuklarını nasıl algıladıklarının metaforlar yoluyla incelenmesi
dc.contributor.advisor | Kabadayı, Abdülkadir | |
dc.contributor.author | Sezer Soydemir, Şeyda | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:05:54Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:05:54Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438382 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, okul öncesi öğretmenlerin ve ebeveynlerin birbirlerine ve okul öncesi çocuklarına ilişkin sahip oldukları algıları metaforlar yardımıyla ortaya çıkarmayı amaçlamaktadır. Araştırmanın katılımcılarını Konya ili Merkez İlçelerde görev yapan 87 okul öncesi öğretmeni ve 127 ebeveyn oluşturmaktadır. Araştırma verileri için ebeveynlerin, çocukları ve onların öğretmenleri; öğretmenlerin, öğrencileri ve onların ebeveynleri ile kendileri için metafor üretmeleri istenmiştir. Araştırmanın verileri içerik analizi yöntemi kullanılarak çözümlenmiştir.Sonuç olarak, ebeveynler tarafından öğretmenlerin temel rolleri bilgi kaynağı ve aktarıcısı olmak ve öğrencileri şekillendirmek olduğu ortaya çıkmıştır. Öğretmenler, ebeveynler tarafından olumlu duygular çağrıştıran çocukların gelişiminde önemli etkiye sahip kişiler olarak algılanmaktadırlar. Ebeveynlerin öğretmenler hakkında ürettikleri en çok benimsenen metaforlar kitap, ışık, anne, toprak, bahçıvan ve heykeltıraş olmuştur. Öğretmenler kendi temel rollerini bilgi aktarmak, öğrenciyi şekillendirip biçimlendirmek, öğrencilerin karakterlerini geliştirip yeni nesli hazırlamak şeklinde algılamaktadırlar.Öğretmenler, ebeveynleri olumsuzluk unsuru olarak algılamaktadırlar. Ebeveynler, çocuğa ve öğretmenlere karşı yaklaşımlarında eksiklikleri olan sürekli eleştiren ve eğitilmesi gerekli kişiler olarak görülmektedir.Ebeveynlerin ve öğretmenlerin, okul öncesi dönem çocuklarını gelişme ve büyüme sürecinde olan değerli bir varlık olarak algıladıkları ortaya çıkmıştır. Okul öncesinde etkili bir eğitim verilebilmesi için öğretmenlerin ve ebeveynlerin birbirleri ile okul öncesi çocukları nasıl algıladıkları son derece önemlidir. Ayrıca metaforlar kişisel algıları ortaya çıkarmada, anlamada ve açıklamada güçlü bir araştırma aracı olarak kullanılabilir.Anahtar Kelimeler: Metafor, Okul Öncesi Eğitim, Okul Öncesi Çocuğu, Okulöncesi Öğretmen ve Ebeveyn Algısı. | |
dc.description.abstract | This research aims to set forth having percieve about each other of parents and teachers in preschool education and preschool students with aid of metaphors. 87 preschool teachers who employed in Konya Province Center Districts and 127 parents compose the participants of the research. The parents are requested to produce metaphor for their preschool children and teachers also the teachers are requested to produce metaphor for their preschool students and their parents to get research data. The data of research is analyzed through using content analysis method.Consequently, it is seen that the parents stated that the basic roles of teachers to be information resource and transfer or and to shape the students. The teachers are perceived as having important affection in children? developing and evoking positive emotions by parents. The mostly produced metaphors that are produced by parents about teachers are as follows; book, light, mother, soil, gardener and sculptor. The teachers perceive their basic roles as transferring data, shaping the student, developing character of students, preparing new generation.The teachers perceive the parents as negative element. The teachers consider the parents who have missing points at the behaviors against to children and their teacher, who always criticize and who must be educated.It comes out that the parents and teachers perceive preschool period children as valuable creatures who are in growing up and developing. It is extremely important to set forth how teachers and parents perceive each others to children for the providing of an efficient pre-school education and metaphors can be used as strong research instruments to set forth, understand and explain perception of people.Key Words: Metaphor, pre-school education, pre-school children, preschool teacher and parents? perceptions. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi öğretmen ve ebeveynlerinin birbirlerini ve okul öncesi çocuklarını nasıl algıladıklarının metaforlar yoluyla incelenmesi | |
dc.title.alternative | Analyzing how preschool teachers and parents perceive each others and preschool children through metaphors | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Preschool teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher perception | |
dc.subject.ytm | Perception | |
dc.subject.ytm | Parents perception | |
dc.subject.ytm | Preschool education | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | Metaphorical image | |
dc.subject.ytm | Parents | |
dc.identifier.yokid | 405811 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280647 | |
dc.description.pages | 146 | |
dc.publisher.discipline | Okul Öncesi Eğitimi Bilim Dalı |