dc.contributor.advisor | Gürsel, Musa | |
dc.contributor.author | Kiliç, Ömer Süha | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:05:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:05:42Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438324 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürü ve öğretmenlerin genel iş doyum düzeylerini ve bu iş doyum düzeylerini etkileyen etmenleri saptamayı amaçlamıştır.Bu çalışmada öncelikle önemi günümüzde daha iyi anlaşılan iş doyumu kavramının kuramsal boyutu incelenmiştir. İş doyumu kavramı tanımlanmaya çalışılmış, iş doyumunu etkileyen faktörlerin neler olduğuna değinilmiş, iş doyumu teorilerinin neler olduğuna değinilmiş ve bu teoriler hakkında kısa bilgiler verilmiştir. Yapılan araştırma ile de ilköğretim okullarında görev yapan okul müdürü ve öğretmenlerin iş doyum düzeyleri belirlenmiş ve bu iş doyum düzeyi; medeni durum, cinsiyet, kıdem, branş, çalışılan okulun fiziksel şartları, ücret, terfi imkanları değişkenlerine göre incelenmiştir.Araştırma kapsamında 2009- 2010 eğitim öğretim yıllarında Tokat ili merkezindeki, Yeşilyurt, Sulusaray, Artova ilçelerinde görev yapan 623 öğretmen ve 65 okul müdürü araştırmanın örneklemini oluşturmaktadır. Verileri toplamak için Minnesota İş doyum ölçeği kullanılmıştır.Yapılan istatistiksel analizler sonucunda şu sonuçlara ulaşılmıştır:1- İlköğretim okullarında görev yapan okul müdürlerinin iş doyum düzeyi 100 puan üzerinden 76.21 olarak tespit edilmiştir.2- İlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin iş doyum düzeyi 100 puan üzerinden 71.71 olarak tespit edilmiştir.3- İş doyum düzeyi nötr olan 7 katılımcıya rastlanmış. Geriye kalan tüm katılımcılar ya iş doyumu ya da iş doyumsuzluğu yaşamaktadır.4- Öğretmenlerin iş doyumun düzeyini en yüksek anlamlılık düzeyi ile etkileyen faktör olarak çalışılan okulunun fiziki şartları belirlenmiştir. Fiziki şartları sırasıyla branş, kıdem, terfi, ücret izlemektedir. Medeni durum ve cinsiyetin öğretmenlerin iş doyumu üzerinde bir etkisi gözlenmemiştir.5- Kıdem ve terfi olanakları öğretmenlerin iş doyum düzeyini aynı anlamlılık değeri ile etkilemektedir.6- Medeni durum, cinsiyet, kıdem, branş, çalışılan okulun fiziksel şartları, ücret, terfi değişkenlerinin okul müdürlerinin iş doyumları üzerinde bir etkisi gözlenmemiştir. | |
dc.description.abstract | This research aims to determine the levels of general job satisfaction of the principles and the teachers working in primary schools and the factors which affect the levels of job satisfaction.In this study, the hypothetical dimension of the concept of job satisfaction, the importance of which has been recently understood well, was examined before all else. First, the concept of job satisfaction was tried to be described and then the factors affecting job satisfaction were touched on, the theories of job satisfaction were mentioned and brief information about these theories were given later. By means of the research conducted, the levels of job satisfaction of the principles and the teachers working in primary schools were determined and these levels were examined according to the variables like marital status, sex, seniority, branch, and the physical conditions of the school, salary and opportunity for promotion.Within the context of the research, 623 teachers and 65 principles who worked in Tokat, Yeşilyurt, Sulusaray and Artova throughout the academic year of 2009-2010 constituted the universe of the research. Minnesota Job satisfaction scale has been used to collect data.As a consequence of the statistical analysis, following results were acquired:1-The level of job satisfaction of the principles who work in primary schools was ascertained as 76.21 out of 100 points.2-The level of job satisfaction of the teachers who work in primary schools was ascertained as 71.71 out of 100 points.3-We found seven neutral attendant Other subjects experience profession satisfacton or dissafalten.4-Physical conditens of school was mostly determined as the basis factor which effeet profession satisfalten of teachers. branch, seniority, promotion, , salary follow the phsical factors respectively. Any effects of maritse status and sex on profession satisfactin of teachers weren?t observed.5-Seniority and opportunity of promotion affect the level of professıon satisfaction of teachers at the meaningful seope.6-Any effects of the variables like marital status, sex, seniority, branch, and the physical conditions of the school, salary and opportunity for promotion on job satisfaction of the principles weren?t observed. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim okullarında görev yapan okul müdürü ve öğretmenlerin iş doyumu (Tokat ili örneği) | |
dc.title.alternative | The perception of the teachers who work in primary school concerning job satisfaction (The sample of Tokat province) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education schools | |
dc.subject.ytm | School administrators | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Tokat | |
dc.subject.ytm | Job satisfaction | |
dc.subject.ytm | Directors | |
dc.identifier.yokid | 410304 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 280630 | |
dc.description.pages | 92 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı | |