Show simple item record

dc.contributor.advisorKarauğuz, Güngör
dc.contributor.authorSönmez, Emine
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:32Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:32Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438276
dc.description.abstractGeçişten bugüne, insanoğlunun beğenileri, merakları, ender bulunan eşyaları saklamaları ve bu eşyaları elde etme arzuları gibi birçok nedenlerle eserlerin toplanması sonucu müzeler oluşturulmuştur. Zaman içerinde sayıları artan müzeler günümüzde birçok türe ulaşmıştır. Bu müzelerin kurulmasıyla birlikte müzecilik ve müzecilik kavramı ortaya çıkmıştır.Çalışmamızın konusu: İlköğretim II. Kademe 6.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Eskiçağ tarihi Konularının İşlenmesinde Müzelerin Önemi, Karşılaşılan Sorunlar ve Çözüm Önerileri'dir. Eskiçağ tarihi konularının öğretiminde müzelerden yararlanılarak daha etkili ve kalıcı öğretimin gerçekleştirilmesinin önemi ele alınmıştır.Çalışmamızda, Şanlıurfa İl Merkezi'nde bulunan iki müze, Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi ve Kurtuluş Etnografya Müzesi, hakkında detaylı bilgi verilmiştir. Özellikle Şanlıurfa Arkeoloji Müzesi ve orda sergilenen eserler hakkında ayrıntılı bilgi verilmesi ve eskiçağ tarihi konularıyla eğitimsel açıdan ilişkilendirilmesi çalışmamızın önemini vurgulamaktadır.Çalışmanın hazırlık aşamasında; müze, müzecilik, müzenin dünyadaki ve Türkiye'deki tarihsel gelişimi, Müze ve Eğitim İlişkisi ve Şanlıurfa il Merkezinde bulunan müzeler hakkında ayrıntılı olarak kaynak taraması yapılmıştır. İlköğretim II. Kademe 6. Sınıf Sosyal Bilgiler Ders kitabındaki Eskiçağ Tarihi Konuları ayrıntılı olarak incelenmiştir.İlköğretim II. Kademe 6.Sınıf Sosyal Bilgiler Dersi Branş öğretmenlerine Eskiçağ Tarihi ve Müzelerle İlgili bir anket uygulanmış olup, anketin sonuçlarına ve önemine yer verilmiştir. Şanlıurfa Arkeoloji Müzesinin eğitimsel açıdan eskiçağ konularıyla ilişkilendirilmesinin önemine dikkat çekilmiştir. Çalışmanın genel amacı bu çerçevede şekillenmiştir.Anahtar Kelimeler: Müze, Müzecilik, Müze İle Eğitim, eskiçağ Tarihi, Sosyal Bilgiler Dersi ve Şanlıurfa Müzesi.
dc.description.abstractFrom past to present ,the museums have been composed to gather art Works of humankind due to keeping gift works and wish availing the rare products, personal admiration and wonder. The number of museums has been increased within time so there are so many kinds today. At the end of establishing museums, museology term has been composed.The subject of our study is about to the importance of museums in the presenting the Antiquity subjects in the social studies course for the 6th grade ,difficulties that are met and suggestions for solution.It has been emphasized the importance of museums in providing effective and permanent learning while teaching the Antiquity subjects.In our study,it has been given detailed information about two museums located in Şanlıurfa city center,Şanlıurfa archeology museum and Kurtuluş Ethnography museum.Especially Şanlıurfa museum and the art works exhibited there and the studies relating to the antiquity subjects have emphasized the importance of our study.At the preparation phase of the study, resource scanning about museum,museology, the historical development of museums in Turkey and also in the world,the relation between museum and museum education and the museums that are located in ş.urfa city center has been implemented. Also Antiquity subjects in Social Studies Education course text books of 6th grade have been examined in detail.A questionnaire about Antiquity history and museums has been applied to the social studies education teachers and the results of this questionnaire have been included. The general objective of our study has been shaped in this frame.Key Words: Museum, museology, education about museum, Antiquity history,Social Studies course and Ş.urfa museum .en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim II. kademe 6. sınıf sosyal bilgiler dersi Eskiçağ tarihi konularının işlenmesinde müzelerin önemi, karşılaşılan sorunlar ve çözüm önerileri: Şanlıurfa ili örneği
dc.title.alternative2nd stage 6th grade elemantray social studies cours in Ancient history musems in the processing of the importanse of issues problems and solutions: Case of Şanlıurfa
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmMuseums
dc.subject.ytmOld Age history
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.identifier.yokid416718
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid306407
dc.description.pages161
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess