Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Ayvaz
dc.contributor.authorÖztürk, Pakize Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:23Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:23Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438236
dc.description.abstractBu araştırma kavram haritası, grid ve dallanmış ağaç gibi alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin ilköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji konularında uygulanabilirliği ve öğrenci tutumuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı içerisinde Karşıyaka İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 60 öğrenciyle 3 hafta boyunca yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini temsil edecek olan, birbirine denk deney ve kontrol grupları seçilmiştir. Bu denkliği gösterebilmek için her iki gruba seviye belirleme testi uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin fene yönelik tutumlarını ölçmek için fen ve teknoloji dersi tutum anketi ön test olarak uygulanmıştır. Araştırma süresince dersler kontrol grubunda geleneksel öğretim etkinlikleriyle yürütülmüştür. Deney grubunda ise dersler, araştırmacı tarafından hazırlanan kavram haritası, grid ve dallanmış ağaç örnekleri kullanılarak yürütülmüştür. Uygulama sonucunda öğrencilerin fene yönelik tutumlarını ölçmek için fen ve teknoloji dersi tutum anketi son test olarak uygulanmıştır.Araştırma süresince elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 15.0 istatistik programı kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının notları arasında fark olup olmadığı t-testi ile kontrol edilmiştir.Araştırma sonucu elde edilen veriler ve bunların istatistikî analizi sonucunda deney grubunun fen ve teknoloji dersine karşı tutumlarında, kontrol grubuna göre anlamlı bir farkın ortaya çıktığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Kavram Haritası, Yapılandırılmış Grid, Tanılayıcı Dallanmış Ağaç, Tutum, Başarı
dc.description.abstractThis researh has been carried out to determine the effect of student attitude and applicability of alternative measurement and evaluation techniques such as concept map, grid and structured tree for primary school 8th grade Science And Technology lessons.The research was carried out with 60 students that studying in Karşıyaka Primary School for 3 weeks in 2010-2011 education periods. Equivalent experiment and control groups are chosen for demonstration of research?s sample. Placement tests have been applied to the both groups in order to show this equivalence. In the research, Science And Technology attitude survey was applied as a pre-test for measuring their attitudes about science. During the investigation, lessons were carried out with traditional teaching activities in the control group. In experimental group lessons, were carried out using samples of concept map, grid and diagnostic tree that prepared by the researcher. At the end of the application, science and technology attitude survey was applied as a final test for measuring students? attitudes about science.SPSS 15.0 statistical program was used to evaluate the data during the research process. Grades whether the difference between the experiment and control groups were tested with t-test.That was seen with the datas which obtained from the research and their statistical analysis, the emerging of a difference in experiment group's attitudes towards science and technology lesson considering the control group.Key Words: Concept Maps, Structured Grid, Diagnostic Tree, Attitude, Successen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 8. sınıf ?canlılar ve enerji ilişkileri? ünitesinin kavram haritaları, yapılandırılmış grid ve tanılayıcı dallanmış ağaç teknikleri ile işlenmesinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı tutumları üzerine etkisi
dc.title.alternativeThe effect of usage of concept maps, structured grid and diagnostic tree technics to teach the ?living things and energy relations unit? on 8th grade of primary school students? attitudes towards science and technology lesson
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmScience and technology course
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmBranch tree techniques
dc.subject.ytmLearning methods
dc.subject.ytmStructural communication grid
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmConcept maps
dc.identifier.yokid416848
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294162
dc.description.pages128
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess