İlköğretim 8. sınıf ?canlılar ve enerji ilişkileri? ünitesinin kavram haritaları, yapılandırılmış grid ve tanılayıcı dallanmış ağaç teknikleri ile işlenmesinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı tutumları üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | Ünal, Ayvaz | |
dc.contributor.author | Öztürk, Pakize Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:05:23Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:05:23Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438236 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma kavram haritası, grid ve dallanmış ağaç gibi alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerinin ilköğretim 8. sınıf fen ve teknoloji konularında uygulanabilirliği ve öğrenci tutumuna etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma, 2010-2011 eğitim-öğretim yılı içerisinde Karşıyaka İlköğretim Okulu'nda öğrenim gören 60 öğrenciyle 3 hafta boyunca yürütülmüştür. Araştırmanın örneklemini temsil edecek olan, birbirine denk deney ve kontrol grupları seçilmiştir. Bu denkliği gösterebilmek için her iki gruba seviye belirleme testi uygulanmıştır. Araştırmada öğrencilerin fene yönelik tutumlarını ölçmek için fen ve teknoloji dersi tutum anketi ön test olarak uygulanmıştır. Araştırma süresince dersler kontrol grubunda geleneksel öğretim etkinlikleriyle yürütülmüştür. Deney grubunda ise dersler, araştırmacı tarafından hazırlanan kavram haritası, grid ve dallanmış ağaç örnekleri kullanılarak yürütülmüştür. Uygulama sonucunda öğrencilerin fene yönelik tutumlarını ölçmek için fen ve teknoloji dersi tutum anketi son test olarak uygulanmıştır.Araştırma süresince elde edilen verilerin değerlendirilmesinde SPSS 15.0 istatistik programı kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarının notları arasında fark olup olmadığı t-testi ile kontrol edilmiştir.Araştırma sonucu elde edilen veriler ve bunların istatistikî analizi sonucunda deney grubunun fen ve teknoloji dersine karşı tutumlarında, kontrol grubuna göre anlamlı bir farkın ortaya çıktığı görülmüştür.Anahtar Sözcükler: Kavram Haritası, Yapılandırılmış Grid, Tanılayıcı Dallanmış Ağaç, Tutum, Başarı | |
dc.description.abstract | This researh has been carried out to determine the effect of student attitude and applicability of alternative measurement and evaluation techniques such as concept map, grid and structured tree for primary school 8th grade Science And Technology lessons.The research was carried out with 60 students that studying in Karşıyaka Primary School for 3 weeks in 2010-2011 education periods. Equivalent experiment and control groups are chosen for demonstration of research?s sample. Placement tests have been applied to the both groups in order to show this equivalence. In the research, Science And Technology attitude survey was applied as a pre-test for measuring their attitudes about science. During the investigation, lessons were carried out with traditional teaching activities in the control group. In experimental group lessons, were carried out using samples of concept map, grid and diagnostic tree that prepared by the researcher. At the end of the application, science and technology attitude survey was applied as a final test for measuring students? attitudes about science.SPSS 15.0 statistical program was used to evaluate the data during the research process. Grades whether the difference between the experiment and control groups were tested with t-test.That was seen with the datas which obtained from the research and their statistical analysis, the emerging of a difference in experiment group's attitudes towards science and technology lesson considering the control group.Key Words: Concept Maps, Structured Grid, Diagnostic Tree, Attitude, Success | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | İlköğretim 8. sınıf ?canlılar ve enerji ilişkileri? ünitesinin kavram haritaları, yapılandırılmış grid ve tanılayıcı dallanmış ağaç teknikleri ile işlenmesinin öğrencilerin fen ve teknoloji dersine karşı tutumları üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of usage of concept maps, structured grid and diagnostic tree technics to teach the ?living things and energy relations unit? on 8th grade of primary school students? attitudes towards science and technology lesson | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.subject.ytm | Student attitude | |
dc.subject.ytm | Branch tree techniques | |
dc.subject.ytm | Learning methods | |
dc.subject.ytm | Structural communication grid | |
dc.subject.ytm | Constructivist teaching method | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Concept maps | |
dc.identifier.yokid | 416848 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 294162 | |
dc.description.pages | 128 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |