Fen ve teknoloji dersinde ?Canlılar ve Enerji İlişkileri? ünitesinin öğretilmesinde proje tabanlı öğrenmenin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Çardak, Osman | |
dc.contributor.author | Değirmenci, Şerife | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:05:19Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:05:19Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438221 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ilköğretim Fen ve Teknoloji dersinde ?Canlılar ve Enerji İlişkileri? ünitesinin öğretilmesinde proje tabanlı öğrenmenin öğrenci başarısına etkisini incelemek amacıyla yapılmıştır.Araştırma 2010-2011 öğretim yılının bahar yarıyılında Uşak ili, Halit Ziya Uşaklıgil İlköğretim Okulu'nda 8. sınıflardan oluşan iki sınıfta gerçekleştirilmiştir. Araştırma 8. sınıf ?Canlılar ve Enerji İlişkileri? ünitesine yönelik yürütülmüştür. Sınıflar deney ve kontrol grubu olarak yansız atama yoluyla seçilmiştir. Deney grubunda dersler Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımına göre işlenirken, kontrol grubunda ise geleneksel öğretim (düz anlatım, soru-cevap) yöntemleriyle işlenmiştir. Araştırma, gerçek deneme modellerinden ön test-son test kontrol gruplu modele göre düzenlenmiştir. Ölçme araçları olarak Fen ve Teknoloji dersi ?Canlılar ve Enerji İlişkileri? ünitesi hedef davranışlarına göre hazırlanmış Fen Bilgisi Başarı Testi kullanılmıştır. Bu ölçme aracı deney ve kontrol gruplarına ön test ve son test olarak verilmiştir.Toplam 8 hafta süren uygulama aşamasından sonra elde edilen veriler t-testi ve SPSS paket programı ile analiz edilmiştir.Araştırmanın bulgularına dayanılarak şu sonuçlar elde edilmiştir; Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki başarıları üzerine olumlu etkilerinin olduğu tespit edilmiştir. Geleneksel öğretim yöntemleri ile öğretimin ilköğretim 8. sınıf öğrencilerinin Fen ve Teknoloji dersindeki başarıları üzerinde anlamlı bir fark oluşturduğu görülmemiştir. Proje Tabanlı Öğrenme yaklaşımının uygulandığı deney grubu ile geleneksel yaklaşıma dayanan öğretimin uygulandığı kontrol grubu son testleri arasında anlamlı bir fark vardır.Anahtar Kelimeler: Proje Tabanlı Öğrenme, Fen ve Teknoloji, Canlılar ve Enerji İlişkileri | |
dc.description.abstract | This research in primary science and technology class, `Living and Energy Relations` unit was designed to examine the effect of students' success in teachingproject-based learning.Research was conducted in the spring midterm of 2010-2011 education year, at Halit Ziya Uşaklıgil Elementory school in two classes of grade 8th in Uşak. Research was conducted fort the unit of livingthings and energy relations.Classes in experimental and control groups were selected by randomly assigning. Project-Based Learning approach is being processed according to the experimental group subjects in the control group taught with traditional teaching methods. Research was, the actual experimental model designed according to the model of pre-test-post test control group. Measurement Science and Technology as testing tools of `Livings and Energy Relations` unit prepared according to the target behaviours of Science Achievement Test (CEİBT) were used. This measurement tool was given to experimental and control groups were pre-and post-test.Total 8 weeks after the application stage, the t-test and the data obtained were analyzed with SPSS program.Based on the findings of the research results have been obtained, positive effects of Project based learning approach in the primary school for grade 8th to Science and Technology course have been identified. Traditional teaching methods of teaching elementary school 8th grade students a meaningful difference on the achievements of science and technology lesson was not observed. There is a significant difference between Project-Based Learning approach to teaching the experimental group and the traditional approach, based on recent tests of the control group.Key words: Project-Based Learning, Science and Technology, Livings and Energy Relations | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen ve teknoloji dersinde ?Canlılar ve Enerji İlişkileri? ünitesinin öğretilmesinde proje tabanlı öğrenmenin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of the unit of ?livings and Energy Relations ? to student achievement in the science and techonology course | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Learning | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Energy | |
dc.subject.ytm | Living things | |
dc.subject.ytm | Success | |
dc.subject.ytm | Project based learning method | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | Science and technology course | |
dc.subject.ytm | Student achievement | |
dc.subject.ytm | Primary education | |
dc.subject.ytm | Primary education students | |
dc.identifier.yokid | 417608 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 294154 | |
dc.description.pages | 157 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Öğretmenliği Bilim Dalı |