Show simple item record

dc.contributor.advisorÜnal, Ali
dc.contributor.authorTurcan, Havva Gözde
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:18Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:18Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438213
dc.description.abstractGünümüz eğitim-öğretim sürecinde öğretmenlerin önemi sürekli artmaktadır. Bu araştırmanın amacı ilköğretim okullarında çalışan öğretmenlerin özyeterlik algıları ile iş doyumları arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırmanın çalışma evrenini 2010-2011 eğitim öğretim yılında Konya İli Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı il merkezindeki resmi ilköğretim okullarında görev yapan sınıf ve branş öğretmenleri oluşturmaktadır. Örneklem ise çalışma evreni içerisinden tesadüfi örnekleme yöntemi kullanarak seçilen 400 öğretmenden oluşmaktadır.Araştırmada İlköğretim Okulu öğretmenlerinin özyeterlik algıları; öğretim stratejileri, sınıf yönetimi, öğrenciyle etkileşim ve genel özyeterlik açısından nasıldır? Sorusuna yanıt aranmıştır. Ayrıca bu araştırma ile ilköğretim okulu öğretmenlerinin özyeterlik algıları ile iş doyumları cinsiyet, branş, kıdem, öğretmenlik mesleğini isteyerek seçme ve şu anda öğretmenlik mesleğini isteyerek yapma durumlarına göre farklılaşıp farklılaşmadığı, öğretmenlerin özyeterlik algılarıyla iş doyum düzeylerinin ilişkili olup olmadığı belirlenmeye çalışılmıştır.Araştırmada araştırmacı tarafından hazırlanan `Kişisel Bilgi Formu', Tschannen-Moran ve Woolfolk Hoy (2001) tarafından geliştirilen `Özyeterlik Ölçeği' ve Hackman ve Oldham (1980) tarafından geliştirilen İş Doyum Ölçeği' kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS for Windows 15.0 İstatistik programında t testi, F testi ve Pearson moment korelasyon katsayısı kullanılarak çözümlenmiştir.Araştırma sonucunda ilköğretim okulu öğretmenlerinin genel olarak özyeterlik algılarının yeterli olduğu saptanmıştır. Ölçeğin alt boyutlarından öğretim stratejileri ve sınıf yönetimi alt boyutunda kendilerini yeterli görürlerken, öğrenciyle etkileşim alt boyutunda yeterli özgüvene sahip olmadıkları görülmektedir. İlköğretim okulu öğretmenleri iş doyum düzeyleri sonuçlarına göre kendilerini genelde başarısız olarak algılamaktadır. İlköğretim okulu öğretmenlerinin özyeterlik algılarıyla iş doyum düzeyleri arasındaki ilişkiye bakıldığında pozitif ve anlamlı bir sonuç saptanmıştır. Özyeterlik algısı arttıkça iş doyum düzeyi de artmaktadır.Anahtar Kelimeler: İlköğretim Okulu Öğretmenleri, Özyeterlik, İş Doyumu
dc.description.abstractThe importance of teachers increases in recent education term.The aim of this research is examine the relationship between job satisfaction and self efficacy for the primary school teachers. This programme consist of primary school teachers and brach teachers that working in primary schools which are depending on Konya Directory Education. This sampling takes from 400 teachers who are using random sampling and elected from them.This research ask for question that how the self efficacy sense of primary school teachers, in terms of teachers instructional strategies, classroom management and interaction between the students. Besides, with this research self efficacy is tried to define whether the self efficacy is related between job satisfaction, brach, gender, seniorıtory, if they want to teacher or if they teach willingly..In this study it is used `Personal Information Form? prepared by the investigator; `self-efficacy scale? developed by Tschannen-Moran and Woolfolk Hoy (2001) and `Job satisfaction scale? developed by Hackman ve Oldham (1980). The data obtained is analyzed by using t-test, F-test and simple correlation test in SPSS for Windows 15.0 statistical program.Generally the self-efficacy perceptions of primary school teachers is found sufficient as a result of research. Teachers feel sufficient in the teachers instructional strategies and classroom management sub-scale but they don?t feel sufficient themselves in the interact with the student sub-scale. Generally primary school teachers percieve themselves unsuccessful according to the result of job satisfaction levels. When we examine the relationship between job satisfaction level and self-efficacy level of primary school teachers, the result is positive and significant.Key Words: Primary School Teachers, Self-efficacy, Job Satisfactionen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okulu öğretmenlerinin özyeterlik algıları ile iş doyumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativePrimary school teachers examination of the relationship between self-efficacy perceptions and satisfactions business
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSufficiency
dc.subject.ytmSelf-efficacy
dc.subject.ytmJob satisfaction
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmEducational administration
dc.subject.ytmSelf-efficacy belief
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.subject.ytmTeachers
dc.identifier.yokid418484
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294151
dc.description.pages160
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess