Show simple item record

dc.contributor.advisorÖztürk, Havva
dc.contributor.authorMersinlioğlu, Gül
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:17Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:17Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438212
dc.description.abstractAcil Servise Başvuran Hastaların Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet DüzeyiTanımlayıcı nitelikteki bu çalışma, acil servislere başvuran hastaların hemşirelik hizmetlerine ilişkin memnuniyet düzeylerini saptanmak amacıyla yürütülmüştür. Araştırma, Trabzon İli Kamu Hastaneler Birliği Genel Sekreterliği'nden izin alındıktan sonra bir devlet hastanesi, iki özel dal hastanesi, bir eğitim ve araştırma hastanesinin acil servislerine başvuran 302 hasta ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, bilgi formu ve Hemşirelik Hizmetlerinden Memnuniyet Ölçeği ile toplanmış, sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi, Mann-Withney U testi, ANOVA ve Kruskall Wallis testleri ile değerlendirilmiştir. Araştırma katılan hastalar çoğunlukla genç (%28.5), kadın (%55.3), evli (%59.3), üniversite mezunu (%37.3) ve acil servis hizmetlerinden ara sıra (%49) yararlanmaktadır. Hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyetini saptamak için kullanılan ölçeğin genel toplam puan ortalaması 3.81±0.69 dur. Ölçekte hastalar en çok hemşirelerin mahremiyetine saygı göstermelerinden (4.01±0.82), hemşirelerin tedaviyi (ilaçları) zamanında uygulamalarından (3.99±0.80) ve ihtiyacı olduklarında hemşirelere kolaylıkla ulaşabilmelerinden (3.95±0.81) memnundur. Ancak, hastaların hemşirelerin kendilerini (3.54±1.10) ve servisi tanıtmasına (3.64±0.994) ve acil servise yattıklarında diğer hastalarla tanıştırılmalarına (3.40±1.18) ilişkin memnuniyet düzeyi biraz daha düşüktür. Hastaların eğitim durumu ile medeni durumu da memnuniyet düzeyleri üzerinde etkilidir. Evli ve üniversite mezunu hastaların memnuniyet düzeyinin diğerlerinden daha düşük olduğu saptanmıştır (p<0.05). Sonuç olarak, acil servise gelen hastalar genellikle hemşirelik hizmetlerinden memnunken, üniversite mezunu ve evli olan hastaların memnuniyet düzeyi istenilen düzeyde değildir.
dc.description.abstractLevels of Satisfaction With Nursing Services of The Patients Presenting to Emergency UnitsThis descriptive study was conducted to detect satisfaction levels regarding nursing services of the patients who applied to emergency units. The study was carried out with 302 patients who applied to emergency units of one public hospital, two specialty hospitals and one training and research hospital after getting permissions from the general directorate of public hospitals of Trabzon Province. The data were collected with an information form and Satisfaction with Nursing Care Scale and were tested with numbers, percentages, means, standard deviations, t-test, Mann-Withney U test, ANOVA and Kruskall Wallis tests. Most of the patients in study were young (28.5%), female (55.3%), married (59.3%), university graduates (37.3%) and 49% of them benefited services of emergency units from time to time. The total score of the scale used to determine satisfaction levels related to nursing services of patient was 3.81±0.69. The patients were mostly satisfied with nurses' respecting their privacy (4.01±0.82), their providing the treatment (administering the medicines) in time (3.99±0.80) and easy communication with the nurses when they needed them (3.95±0.81). However; patients' satisfaction levels regarding items that the nurses introduced themselves (3.54±1.10) and the emergency units (3.64±0.994) and they were introduced to other patients in the units when they came emergency units (3.40±1.18) were a little lower. Educational status and marital status of the patients were effective upon their satisfaction levels. It was identified that satisfaction levels of those patients who were married and graduated from universities were lower the satisfaction levels of other patients (p<0.05). As a result; patients who accepted to emergency units were generally satisfied with nursing services but satisfaction levels of those patients who were married and graduated from universities were not at the desired level.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectHemşireliktr_TR
dc.subjectNursingen_US
dc.titleAcil birime başvuran hastaların hemşirelik hizmetlerinden memnuniyet düzeyleri
dc.title.alternativeLevels of satisfaction with nursing services of the patients presenting to emergency units
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentHemşirelik Esasları ve Yönetim Anabilim Dalı
dc.subject.ytmEmergency service-hospital
dc.subject.ytmEmergency nursing
dc.subject.ytmNursing
dc.subject.ytmNurses
dc.subject.ytmNursing research
dc.subject.ytmNursing services
dc.subject.ytmPatient satisfaction
dc.subject.ytmEmergency medicine
dc.identifier.yokid10071388
dc.publisher.instituteSağlık Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityKARADENİZ TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid393958
dc.description.pages73
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess