Yapılandırmacı eğitim modeliyle ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi okuma becerilerinin kazandırılmasında karşılaşılan sorunların analizi
dc.contributor.advisor | Göre, Zehra | |
dc.contributor.author | Gün, Mesut | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:05:13Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:05:13Z | |
dc.date.submitted | 2011 | |
dc.date.issued | 2020-08-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438194 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada yapılandırmacı eğitim modeliyle ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi okuma becerilerinin kazandırılmasında Türkçe öğretmenlerinin karşılaştığı sorunlar belirlenmiştir. Sorunlara çözüm önerileri geliştirmenin yapılandırmacı eğitim modeliyle ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi okuma becerilerinin daha sağlıklı geliştirilmesine katkı sağlayacağı düşünülmektedir.Araştırmanın birinci bölümünde çalışmanın problem durumu üzerinde durulmuş, ikinci bölümünde yapılandırmacı eğitim yaklaşımıyla ilköğretim ikinci kademede Türkçe eğitim ve öğretimi ile okuma becerilerinin kazandırılmasına yer verilmiştir. Araştırmanın üçüncü ve dördüncü bölümlerinde ise çalışmanın uygulama yönü ele alınmıştır.Araştırmanın örneklemini Adana Seyhan ilçesindeki resmi okullarda görev yapan ve ilköğretim ikinci kademede derse giren Türkçe öğretmenleri oluşturmaktadır. Araştırmada nicel veriler daha önceki bir araştırmada kullanılan anketin uzman görüşleriyle düzenlenip geliştirilmesiyle elde edilmiştir. Nitel veriler ise öğretmen görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır.Öğretmenlere uygulanan anket sonucunda elde edilen veriler, betimsel istatistik tekniklerinden frekans ve yüzde kullanılarak analiz edilmiştir. Öğretmen görüşmeleri sonucunda elde edilen nitel verilerin analiz edilmesinde ise içerik analizi tekniği kullanılmıştır.Beşinci bölüm ise sonuçlar ve öneriler kısmından oluşmaktadır. Araştırma sonuçlarına göre öğretmenlerin etkinlikleri sağlıklı uygulama, yeni okuma yöntem ve teknikleri ile ölçme-değerlendirme yöntemlerini yeterince ve başarıyla uygulama konularında sorunları bulunmaktadır. Öğretmenler okulların araç-gereç donanımını yetersiz ve öğrenci sayılarını fazla bulmaktadırlar. Ders kitaplarındaki metinler ise öğrenci seviyelerine uygunluk ve öğrencilerin eleştirel ve yaratıcı düşünme gibi okuma becerilerini geliştirme konularında yetersiz bulunmaktadır. Bu sorunların yetkililerce çözümlenmesi yanında Türkçe öğretmenlerine de yapılandırmacı eğitim modeliyle ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi okuma becerilerinin sağlıklı geliştirilmesine yönelik, uzman akademisyenler aracılığıyla kuramdan çok uygulamaya yönelik daha nitelikli yeni hizmet içi eğitimler verilmesine ihtiyaç duyulduğu belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Yapılandırmacı Eğitim Modeli, Okuma Becerileri, Okuma Yöntem ve Teknikleri, Öğretmen Görüşleri | |
dc.description.abstract | In this study, the problems that teachers of Turkish encounter in gaining Turkish lesson reading skills in primary second grade by structuralist education model. Working up solutions to the problems is thought to contribute to the development of the reading skills in primary second grade by structuralist education model better.In the first section of the research , the problem state of the study is emphasized and in the second section, gaining reading skills in primary second grade with Turkish education and teaching by structuralist education model is discussed. The practical side of the study is discussed in the third and fourth sections.The samples of the research are formed by teachers of Turkish teaching in primary school second grade in the government schools in Seyhan, Adana. The quantitative datas in the research are made up by the developing and the arrangement of the views of an expert used in an early study. The qualitative datas are collected by means of teacher negotiation forms.The datas gathered from the surveys among the teachers are analyzed by using frequency and percentage from the descriptive statistical techniques. While analyzing the qualitative datas gathered from the teacher negotiations, the content analysis technique is used.The fifth section contains results and suggestions. According to the results of the research, teachers have difficulty with the well practice of the activities and adequate and successful practice of the new reading methods and techniques and evaluation methods. Teachers find the materials of the schools inadequate and the number of students too high. Along with the solutions to these problems by the authorities , it is determined as a need that teachers of Turkish should be given of high quality in-service trainings based on practice rather than theory about the well development of Turkish lesson reading skills in primary second grade by structuralist education model by the expert academics.Key Words : Structuralist Education Modal, Reading Skills, Reading Methods and Techniques, Teacher Negotiations | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Yapılandırmacı eğitim modeliyle ilköğretim ikinci kademe Türkçe dersi okuma becerilerinin kazandırılmasında karşılaşılan sorunların analizi | |
dc.title.alternative | The analysis of the problems encountered in gaining Turkish lesson reading skills in primary second grade by structuralist education model | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2020-08-18 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Reading skills | |
dc.subject.ytm | Reading training | |
dc.subject.ytm | Turkish lesson | |
dc.subject.ytm | Turkish teaching | |
dc.subject.ytm | Reading-comprehending skill | |
dc.identifier.yokid | 421377 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 387689 | |
dc.description.pages | 206 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |