Show simple item record

dc.contributor.advisorErdoğan, Ahmet
dc.contributor.authorCanbolat, Nuran
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:10Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:10Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438182
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ilköğretim matematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgilerinin (TPAB) ölçülmesi, aynı adayların düşünme stillerinin belirlenmesi ve bu değişkenler arasında ilişkinin olup olmadığının incelenmesidir.Araştırma değişkenler arasındaki ilişkileri inceleyerek bilimsel bilgilere yenilerini katmak amacıyla yapılan, temel araştırma niteliğinde bir çalışmadır. Çalışma, 2010-2011 bahar yarıyılında Selçuk Üniversitesi Eğitim Fakültesinin İlköğretim Matematik Eğitimi Anabilim dalında 3. ve 4. sınıfta okumakta olup yaşları 19 ile 26 arasında değişen toplam 288 öğrenci üzerinde yürütülmüştür.Araştırmanın verileri 3 grup halindedir. Bunlar; öğrencilerin teknolojik pedagojik alan bilgisi puanları, düşünme stilleri puanları ve demografik özellikleridir. Veriler Teknolojik Pedagojik Alan Bilgisi Ölçeği ve Sternberg-Wagner Düşünme Stilleri Ölçeği kullanılarak elde edilmiştir. Ölçeklerden elde edilen veriler ve katılımcılara ait bilgiler SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 15.0 paket programı yardımıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde bağımsız t-testi, korelasyon, regresyon ve frekans teknikleri kullanılmıştır.Özet olarak, araştırmada elde edilen bulgulara göre öğrencilerin düşünme stilleri ve teknolojik pedagojik alan bilgileri bir bütün olarak ele alındığında cinsiyet, sınıf ve bilgisayara sahip olup olmama durumuna göre farklılaşmaktadır. Aynı zamanda yargılayıcı, yenilikçi ve aşamacı düşünme stillerinin diğer düşünme stillerine göre teknolojik pedagojik alan bilgisi alt boyutları ile anlamlı düzeyde ilişkili olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Sonuçta, araştırmada elde edilen bulgular eğitimsel açıdan değerlendirilmiş ve eğitimcilere ve araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThe aim of this thesis is to measure Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK) of a group of mathematics teacher candidates, to identify thinking styles of the same group, and to investigate whether there is any relationship between these two variables.The study is a basic research that focuses on extending the scientific knowledge by investigating the interaction between variables. The research is conducted during spring semester of 2010-2011 academic year, on a group of 288 junior and senior year Math Education students at Selçuk University , who are between ages 19 and 26.The research data are grouped in three: TPACK measurements, Thinking Styles measurements, and demographical characteristics. The data are obtained using TPACK scale and Sternberg-Wagner thinking styles inventory. The information obtained from the participants are analysed with the help of SPSS (Statistical Package for the Social Sciences) 15.0 software package. For analyzing the data, independent t-test, correlation, regression, and frequency techniques are used.According to the results of the study, thinking styles and TPACKs of the students vary with gender, class level, and computer possession. Also it is discovered that, judicial, liberal and hierarchic thinking styles are meaningful level connected with TPACK components, than other thinking styles.Lastly, all findings gathered from the research have been educationally appraised and suggested to the educators and researchers.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMatematik öğretmen adaylarının teknolojik pedagojik alan bilgileri ile düşünme stilleri arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeA research on the interaction between technological pedagogical content knowledge and thinking styles of mathematics teacher candidates
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.subject.ytmInformation structure
dc.subject.ytmPedagogy
dc.subject.ytmPedagogical formation
dc.subject.ytmTechnology utilization
dc.subject.ytmSelçuk University
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmTechnological knowledge
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmThinking styles
dc.subject.ytmMathematics education
dc.subject.ytmMathematics
dc.subject.ytmProfessional competence
dc.identifier.yokid417190
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294158
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess