Show simple item record

dc.contributor.advisorSürücü, Abdullah
dc.contributor.authorDündar, Zeynep Sevde
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:08Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:08Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2020-07-25
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438175
dc.description.abstractBu araştırmada, ilköğretim 6. Sınıf öğrencilerinde akran zorbalığı ve kaygı ile ilişkisi incelenmiştir. Öğrencilerin zorba ve kurban, zorba-kurban olma davranışlarını, kaygı düzeylerini ne oranda açıkladığını belirlemek, bunun yanında cinsiyete göre öğrencilerin zorbalık statülerini ve zorbalığa karışıp karışmadıklarını, akran zorbalığına ve zorbalığa maruz kalan öğrencilere verdikleri tepkileri, yardım isteyip istememeleri gibi akran zorbalığıyla ilişkili bazı durumları incelemek amaçlanmıştır.Araştırma, 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Konya ili Karatay 23 Nisan Egemenlik ve Selçuklu İbrahim Yapıcı İlköğretim okullarının 6. Sınıflarında öğrenim gören öğrencilerden tesadüfi örneklem yoluyla seçilen 94 kız ve 83 erkek olmak üzere toplam 177 ilköğretim öğrenci üzerinde yapılmıştır. Araştırmaya alınan öğrencilerin yaşları 12-13 arasındadır. Araştırmada ilköğretim öğrencilerinin zorbalık düzeylerini belirlemek amacıyla''Olweus Öğrenciler İçin Akran Zorbalığı Anketi'' ve kaygı düzeylerini delirlemek için ''Back Kaygı Envanteri Ölçeği'' kullanılmıştır.Verilerin analizinde, araştırma grubundaki öğrencilerin zorbalık anketinde yer alan bazı sorulara verdikleri yanıtların frekans ve yüzde dağılımları sunulmuşturÇalışmadan elde edilen bazı temel bulgular şunlardır: Öğrencilerin %9.0'unun zorba, %32.2'sinin kurban, %19.2'ının zorba-kurban olduğu, %39.5'inin nötr grupta olduğu belirlenmiştir. Zorbalık ve kurbanlık oranları cinsiyete göre Araştırma sonucunda öğrencilerin, kurban, zorba, zorba-kurban ve zorbalığa Karışmayan (nötr) zorbalık grubunda olmada cinsiyete göre, kız ve erkek öğrenciler arasında anlamlı farklılık olmadığı belirlenmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgular doğrultusunda, zorbalığın yaygın bir sorun olduğu görülmektedir. Bu nedenle zorbalığa ilişkin farkındalıkların artması ve buna bağlı olarak daha kontrollü okul ortamlarının oluşturulması için okulda rehberlik hizmetleri ile işbirliği yapılması ve önleme programlarının düzenlenmesi önerilmektedir.
dc.description.abstractIn this study, the issue of coeval bullying and its relationship with the anxiety level were analysed for sixth grade elementary school students. The main purpose of this study is to investigate some basics about coeval bullying such as; the behaviours of being bully, victim and bully-victim, the expression rate of their anxiety level, also the effects of gender type over involving the issue of bullying and the response behaviours of the victims against to the bullying issue.This study was performed on 94 female and 83 male (total 117) sixth grade elementary school students at Karatay 23 Nisan Egemenlik Elementary School and Selcuklu Ibrahim Yapici Elementary School which are found in central district of Konya. These subjects were 12-13 years old. For this research, in order to determine bullying level of the students, Olweus coeval bullying survey were given to the students and for determining the anxiety level, back anxiety scale were used.With the analysis of the data, frequency and percent distribution of the answers from the survey which were given by the subjects are presented.From this study, some basic results are: % 9 of the students were in bully, % 32.2 of them were in victim, % 19.2 of them were in bully-victim and %39.5 of them were in notr group. Also, as a result of the study, there is no significant difference between gender types for being in these groups (bully, victim, bully-victim, notr).In light of these obtained data, it is seen that bullying is a common problem. For this reason, coorperation with counselor services and regulation of bullying prevention programmes are suggested in order to increase of awareness about the issue of bullying and to form controlled school environment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleİlköğretim 6. sınıf öğrencilerinde akran zorbalığı ve kaygıyla ilişkisi
dc.title.alternativeCoeval bullying and its relationship with the anxiety level in sixth grade elementary school students
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-25
dc.contributor.departmentPsikolojik Danışma ve Rehberlik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmPeer victimization
dc.identifier.yokid10158101
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid481797
dc.description.pages109
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess