Show simple item record

dc.contributor.advisorÇakır, Hasan
dc.contributor.authorDemir, Yusuf
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:06Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:06Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438159
dc.description.abstractBu çalışma, dünyanın her yerinde ana dili İngilizce olmayan İngilizceöğretmenlerinin işe alım sürecinde maruz kaldıkları ön yargı ve karşılaştıklarıgüçlükleri; ana dili İngilizce olan ve ana dili İngilizce olmayan İngilizce öğretmenleri/ okutmanları arasındaki belirgin farklılıkları, her iki grubun dil öğretiminde baskınolan yönlerini ortaya koymaktadır. Ana dili İngilizce olan ve ana dili İngilizceolmayan İngilizce okutmanlarının, bazı dilbilimciler tarafından ölçülen, dilöğretimine dair becerilerinin özdeğerlendirmelerini içermektedir. Ayrıca, hazırlıksınıfı öğrencilerine uygulanan anket neticesinde öğrencilerin, ana dili İngilizce olanve ana dili İngilizce olmayan İngilizce okutmanlarına karşı tutumları ve düşünceleritesbit edilmiştir. Bu çalışma, öğrencilerin ana dili İngilizce olan yabancı okutmanlarıdaha motive edici bulduğunu; ana dili İngilizce olan yabancı okutmanlar konuşma,telaffuz ve kelime becerilerini geliştirmede daha başarılıyken, ana dili İngilizceolmayan okutmanların gramer öğretiminde ve öğrencilerle diyalog kurmada dahabaşarılı olduklarını ortaya koymuştur.Çalışmanın ilk bölümü çalışmanın amacı, problem, sınırlılıklar ve çalışmanınkapsamı hakkında bilgiler sunmaktadır.İkinci bölümde ise detaylı bir literatür taramasına yer verilmiş olup, yabancı dilöğretiminde öğrencilerin motivasyonunu sağlamaya yönelik stratejiler aktarılmıştır.Üçüncü bölümde, çalışmanın metodu anlatılmıştır.Dördüncü bölüm, anket çalışmasına katılan Orta Doğu Teknik Üniversitesi hazırlıksınıfı öğrencilerinin cevaplarından yola çıkılarak yapılan veri analizini içermektedir.Çalışmanın sonuçları da bu bölümde aktarılmıştır.Son olarak genel bir değerlendirme yapılmış olup önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler : ana dili İngilizce olan ve ana dili İngilizce olmayan İngilizceöğretmenleri / okutmanları, motivasyon
dc.description.abstractThis study presents the difficulties and the unfavourable prejudice NNES teachershave faced during employment practices all over the globe and the basic differencesbetween native and non-native English-speaking teachers / instructors and dominantaspects of both groups in language teaching. This study further contains selfevaluation of native and non-native English-speaking instructors measured by severalresearchers regarding their skills in language teaching. Furthermore, ideas andattitudes of students in preparation classes towards native and non-native Englishinstructors were revealed via the questionnaire. This study has shown the students?tendency that native English-speaking instructors are seen as better sources ofmotivation. While NES instructors were considered to teach speaking, pronunciationand vocabulary skills better, NNES instructors outshone with their skills in teachinggrammar and building communication with their students.The first chapter includes the problem, the purpose of the study, limitations and somebackground to the study.The second chapter contains an extensive review of literature. Also, strategies thatmay provide language learners with motivation are given.The third chapter introduces the method of the study.The fourth chapter presents data analysis obtained from the questionnaire applied onstudents in preparation classes in Middle East Technical University. Results of thestudy are also explained in this chapter.Ultimately, conclusion part and suggestions for further research are presented.Key words: native and non-native English-speaking teachers / instructors,motivationen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleA comparative analysis on SOFL students` perceptions regarding nest and Non-NEST effects on motivation and attitudes
dc.title.alternativeAna dili İngilizce olan ve ana dili İngilizce olmayan İngilizce okutmanlarının hazırlık sınıfı öğrencilerinin tutum ve motivasyonlarına etkisi hakkında öğrenci izlenimleri üzerine karşılaştırmalı bir analiz
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmPreparatory classes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmMother tonque
dc.subject.ytmLearning
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmForeign language learning
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmStudents perceptions
dc.subject.ytmStudy of languages
dc.subject.ytmGrammar
dc.identifier.yokid421179
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid294146
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineİngilizce Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess