Show simple item record

dc.contributor.advisorGürsel, Musa
dc.contributor.authorBayirli, Adem
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:05Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:05Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438154
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı Konya ili merkez ilçelerinde (Karatay, Meram, Selçuklu) bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimine yönelik tutumları ve inançları ile örgütsel iletişim düzeylerinin analiz edilmesi olarak belirlenmiştir.Araştırmanın örneklemini 2010-2011 eğitim-öğretim yılında Konya ili merkez ilçelerinde bulunan resmi ilköğretim okullarında görev yapan 514 öğretmen oluşturmaktadır. Verilerin elde edilmesinde Martin, Yin ve Baldwin (1997) tarafından geliştirilen ve Türkçeye Savran ve Çakıroğlu (2004) tarafından uyarlanan, Sınıf Yönetime Yönelik Tutum Ve İnanç Ölçeği, öğretmenlerin örgütsel iletişim düzeylerinin ölçümünde de Gürgen (1997) tarafından geliştirilen Örgütsel İletişim Ölçeği kullanılmıştır.Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, t testi, tek yönlü varyans analizi, Tukey HSD testi, korelasyon analizi ve basit regresyon analizi teknikleri kullanılmıştır.Araştırmanın sonucunda; ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimine yönelik tutum ve inançlarının insan yönetimi alt bileşeninde müdahaleci olmayan tutum ve inanca sahipken, ders yönetimi alt bileşeninde yüksek düzeyde müdahaleci tutum ve inancına sahip olduğu saptanmıştır. Ayrıca ilköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin örgütsel iletişim düzeylerinin genel olarak yüksek olduğu tespit edilmiştir.Anahtar kelimeler: Sınıf Yönetimi, Örgütsel İletişim
dc.description.abstractAim of this study is determined as analyzing the attitudes and believes of teachers, working in state primary schools in central districts (Karatay, Meram, Selçuklu) of Konya, towards classroom management and their levels of organizational communication.Sample of this study consists of 514 primary school teachers working in central districts of Konya. Attitudes and Beliefs on Classroom Control scale developed by Martin, Yin & Baldwin (1997) and adapted to Turkish by Savran & Çakıroğlu (2004) was used to collect data and ?Organizational communication Scale? developed by Gürgen (1997) was used to measure the teacher?s levels of organizational communication.Arithmetic mean, standard deviation, t-test, one-way analysis of variance, Tukey HSD test, correlation analysis and simple regression analysis techniques were used to analyze the collected data.As a result of this study, it is determined that primary school teachers have non-interventionist attitudes and believes for people management sub-dimension of Attitudes and Beliefs on Classroom Control scale and they have high level interventionist attitudes and believes for course management sub-dimension of Attitudes and Beliefs on Classroom Control Scale. It is also determined that primary school teachers have generally high level of organizational communication.Keywords: Classroom Management, Organizational Communicationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında görev yapan öğretmenlerin sınıf yönetimine yönelik tutumları ve inançları ile örgütsel iletişim düzeylerinin analizi
dc.title.alternativeAn analysis of primary school teachers attitudes and beliefs on classroom control and organizational communication levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmClassroom management
dc.subject.ytmOrganizational communication
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid424543
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid416060
dc.description.pages93
dc.publisher.disciplineEğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess