Show simple item record

dc.contributor.advisorŞimşek, Harun
dc.contributor.authorKartal, Galip
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:02Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:02Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438142
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı sesli kitapların genel okuduğunu anlama başarısına, genel dinlediğini anlama becerisine ve rastgele seçilmiş kitapları anlama ve dinlemeye olan olası etkilerini incelemektir.Çalışma ön-test son-testli, deney ve kontrol gruplarıyla gerçekleştirilen deneysel araştırma modeline dayanmaktadır. Çalışma Selçuk Üniversitesi, Ahmet Keleşoğlu Eğitim Fakültesi, İngiliz Dili Eğitimi Bölümünde, 2011-2012 akademik yılı güz yarıyılı boyunca 66 adet ileri seviye birinci sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir.Çalışmanın katılımcıları 32 adet deney grubu ve 34 adet kontrol grubu öğrencisinden oluşmaktadır. Genel Okuduğunu Anlama Başarısı ve Genel Dinlediğini Anlama Becerisi ön-test sonuçlarından yola çıkarak gruplar eşit kabul edilmiştir.Hem deney hem de kontrol gruplarında dersler araştırmacı tarafından yürütülmüş ve uygulama 13 hafta sürmüştür. Çalışmadan elde edilen sonuçlar aşağıdaki gibi sıralanabilir:1.İleri seviye okuma sınıflarında sesli kitap kullanımı öğrencilerin genel okuduğunu anlama başarısını sınırlı düzeyde geliştirmiştir.2.İleri seviye okuma sınıflarında sesli kitap kullanımı öğrencilerin genel dinlediğini anlama becerilerini geliştirmiştir.3.Kitapları ses ile birlikte kullanmak öğrencilerin rastgele seçilmiş kitaplarla ilgili okuduğunu anlama test sonuçlarını artırmamıştır.4.Kitapları ses ile birlikte kullanmak öğrencilerin rastgele seçilmiş kitaplarla ilgili dinlediğini anlama test sonuçlarını sınırlı düzeyde artırmıştır.Anahtar Kelimeler: Sesli Kitap, Okuduğunu Anlama Başarısı, Dinlediğini Anlama Becerisi, Üniversite Birinci Sınıf, Yabancı Dil Olarak İngilizce
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the potential effects of audio books on general reading comprehension achievement, general listening comprehension skills, and reading and listening comprehension of randomly chosen books.The study was based on experimental research design consisting of pre and post-tests conducted with control and experimental groups. The research was conducted throughout the fall semester of 2011-2012 academic year with 66 advanced level freshman students at Selcuk University, Ahmet Kelesoglu Faculty of Education, English Language Teaching Department.The study participants were divided into two groups: experimental (32 Students) and control (34 Students) groups. Based on their General Reading Comprehension Achievement Test (GRCAT) and General Listening Comprehension Skills Scale (GLCSS) pre-test results, both groups had similar reading and listening skill levels.Both in experimental and control groups, the classes were given by the researcher, and the implementation of the study lasted for 13 weeks. The findings of the research can be summarized as following:1.Using audio books in advanced level reading class improved students? general reading comprehension achievement at a limited level.2.Using audio books in advanced level reading class developed students? general listening comprehension skills.3.Using text accompanied by audio did not increase students? reading comprehension test scores of randomly chosen novellas.4. Using text accompanied by audio increased students? listening comprehension test scores of randomly chosen novellas at a limited level.Key Words: Audio Book, Reading Comprehension Achievement, Listening Comprehension Skills,Freshman, EFL.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe effects of audio books on freshman students` reading comprehension achievement and listening comprehension skills
dc.title.alternativeSesli kitapların üniversite birinci sınıf öğrencilerinin okuduğunu anlama başarısına ve dinleme becerisine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİngiliz Dili Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmReading-comprehension
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmReading-comprehending skill
dc.subject.ytmListening
dc.subject.ytmListening skill
dc.subject.ytmListening-understanding
dc.subject.ytmAudio book
dc.identifier.yokid427478
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid385450
dc.description.pages98
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess