Show simple item record

dc.contributor.advisorArslan, Coşkun
dc.contributor.authorAdigüzel, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-29T14:05:02Z
dc.date.available2020-12-29T14:05:02Z
dc.date.submitted2012
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438138
dc.description.abstractBu araştırmada üniversite öğrencilerinin saldırganlık düzeyleri empatik eğilim, duyguları ifade etme ve öz-anlayış açısından incelenmiştir.Araştırma genel tarama modeline uygun olarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemi 2010-2011 eğitim öğretim yılında Konya Selçuk Üniversitesi'nin farklı fakültelerinde öğrenim görmekte olan öğrencilerden tesadüfî küme örnekleme yöntemiyle seçilen 526'sı kız 290'ı erkek olmak üzere toplam 816 öğrenciden oluşmaktadır. Araştırmaya katılan öğrencilerin bazı kişisel bilgileri için ?Kişisel Bilgi Formu?, saldırganlık puanlarının belirlenmesi amacıyla ?Saldırganlık Ölçeği? ve empatik eğilimin belirlenebilmesi amacıyla ??Empatik Eğilim Ölçeği?, bireylerin öz-anlayışlarının belirlenmesi amacıyla ?Öz-Anlayış Ölçeği? ve duyguları ifade puanlarının belirlenmesi amacıyla da ?Duyguları İfade Ölçeği? kullanılmıştır. Verilerin analizinde Korelâsyon ve Hiyerarşik Regresyon Analizi Tekniği kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi SPSS 15. 00 paket programında yapılmıştır.Araştırma sonuçlarına göre; üniversitede öğrenim görmekte olan üniversite öğrencilerinin empatik eğilim, duyguları ifade etme ve öz-anlayışlarının saldırganlık davranışlarını anlamlı düzeyde açıkladığı görülmüştür. Saldırganlık ile empatik eğilim, duyguları ifade etme ve öz-anlayış arasında negatif yönde anlamlı bir ilişki olduğu bulunmuştur. Araştırmada saldırganlık düzeyinin yüksek ya da düşük olmasına göre, empatik eğilim ve öz-anlayış ile ilgili sonuçlar incelendiğinde anlamlı fark bulunmuştur. Duyguları ifade etme sonuçlarına göre ise, öğrencilerin duyguları ifade etmenin alt boyutlarında (olumlu duygu ifadesi, olumsuz duygu ifadesi ve yakınlık ifadesi) ve duyguları ifade etme toplam puanı açısından da anlamlı bir fark çıkmıştır.Yapılan hiyerarşik regresyon analizinde; empatik eğilim, duyguları ifade etme ve öz-anlayış saldırganlığın önemli birer yordayıcısı olarak bulunmuştur.Anahtar Kelimeler: Saldırganlık, Duyguları İfade Etme, Empatik Eğilim, Öz-anlayış.
dc.description.abstractIn this study, aggression levels of university students have been examined in terms of empathic tendency, expressing own feelings and self-compassion.Survey model is employed in this study. The sample of study consists of 526 female and 290 male in total 816 students who are studying different faculties in Selcuk University and students are choosen with ramdom sample method. In the study for the personal information of students `Personal Information Form?, to determine their aggression scores `Aggression Scale?, to specify empathic tendency `Empathic Tendency Scale?, to determine their self-compassion `Self-compassion Scale? and also to determine their expression of feelings scores Expressing Their Emotions Scale have been used. Correlation and hierarchical regression analysis were used to analyze data. For statistical analysis of data SPSS 15.00 packet program was used.According to results of study, university students? empathic tendency, expression of feelings and self-compassions explain their aggressive behaviour significantly. There is a negative and significant correlation between aggression and empathic tendency, expressing own feelings and self-compassion. In the study according to high or low aggression level, when the results related with empathic tendency and self-compassion are examined there is significant difference. According to expressing own feelings? results, in terms of the subscale of expressing own feelings (positive feeling expression, negative feeling expression and closeness expression) and total point of expressing own feelings there is a significant difference.In hierarchical regression analysis, empathic tendency, expressing own feelings and self-compassion are significant predictors of aggression.Key Words: Aggression, Expressing own feelings, Emphatic Tendency, Self-Compassion.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin saldırganlık düzeylerinin empatik eğilim, duyguları ifade etme ve öz - anlayış açısından incelenmesi
dc.title.alternativeThe investigation of university students agression of levels i̇n terms of self - understanding and expressing their emotions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmAggressiveness
dc.subject.ytmEmpathic inclination
dc.subject.ytmEmational expression
dc.subject.ytmScales
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid425427
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid414588
dc.description.pages143
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess