Ortaokul öğrencilerinin dinledikleri müzik eserlerinin söz varlığı unsurları açısından incelenmesi
dc.contributor.advisor | Uyanık, Osman | |
dc.contributor.author | Demirel, Mehmet | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:04:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:04:56Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-05-18 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438115 | |
dc.description.abstract | Ortaokul düzeyindeki öğrencilerin söz varlığını etkileyen unsurlardan biri de müzik eserleridir. Müzik eserleri öğrencilerin günlük yaşamında bireysel tercihlere bağlı olarak az ya da çok bir yer tutmaktadır.Bu çalışmada ortaokul öğrencilerinin en çok dinledikleri müzik eserlerinin söz varlığı unsurların açısından incelenmesi ve bu eserlerin kelime sıklıklarının ortaya konması amaçlanmıştır.Çalışma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Konya Mehmet Beğen Ortaokulu'nda 5, 6, 7 ve 8. sınıf seviyelerinde eğitim gören, her sınıf seviyesinden 75 öğrenci olmak üzere toplam 300 öğrenciye `En çok dinlenilen müzik eserleri formu` dağıtılarak yapılmıştır. Çalışmada öğrencilerin dinledikleri toplam 313 farklı müzik eserinden en çok dinlenilen ilk 50'si kullanılmıştır.Çalışmada doküman incelemesi ve içerik analizi yöntemi kullanılmıştır. Söz varlığı unsurları olarak deyimler, atasözleri, ikilemeler, terimler, argo sözler, yabancı sözcükler, anlamsız sözler ve kalıplaşmış sözler incelenmiştir. Çalışmada, incelenen söz varlığı unsurlarının listesi ve frekansları yer almıştır. Çalışmada ayrıca müzik eserlerinin kelime hazinesi ve kelime sıklıkları incelenmiş; toplam kelime sayıları, toplam farklı kelime sayıları ve bunların birbirlerine oranları tablo şeklinde gösterilmiştir. Çalışmanın sonucunda müzik eserlerinde en fazla yer alan söz varlığı unsurları sırasıyla deyimler, argo sözler, terimler ve ikilemeler olarak tespit edilmiştir. Ayrıca müzik eserlerinde toplam 9378 kelime ve toplam 2955 farklı kelime olduğu görülmüştür. Farklı kelime sayısının toplam kelime sayısına oranı %31,50 olarak tespit edilmiştir. | |
dc.description.abstract | One of the elements that influences the vocabulary of the middle school students is the musical works. More or less, musical works have a place in the daily lives of the students depending on their individual preferences.In this study, it is aimed to examine the musical works that the middle school students listen to most in terms of vocabulary elements and to show the word frequency of these works.This study was carried out by distributing the `Most Listened Musical Works Form` to a total of 300 students studying at 5th, 6th, 7th and 8th grade in Konya Mehmet Beğen Middle School in 2017-2018 academic year and there are 75 students at each grade. The first 50 of the 313 different musical works listened by the students were used in the study.In the study, document analysis and content analysis methods were used. Proverbs, idioms, hendiadyoins, terms, slang words, foreign words, meaningless words and stereotyped words were examined as elements of speech. In the study, the list and frequencies of the analyzed vocabulary elements were included. The study also examines the vocabulary and word frequency of musical works; the total number of words, the total number of different words, and their ratios to one another are shown in tables.As a result of the study, the elements of vocabulary which are mostly found in musical works have been identified respectively as; idioms, slang words, terms and hendiadyoins. It is also seen that there are a total of 9378 words and 2955 different words in examined musical works. The ratio of the number of different words to the total number of words was calculated as 31.50%. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul öğrencilerinin dinledikleri müzik eserlerinin söz varlığı unsurları açısından incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examining the musical works listened by middle school students in terms of vocabulary elements | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-05-18 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Music listening | |
dc.subject.ytm | Music works | |
dc.subject.ytm | Vocabulary | |
dc.identifier.yokid | 10213041 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 528983 | |
dc.description.pages | 172 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |