Show simple item record

dc.contributor.advisorKorucu, Ağah Tuğrul
dc.contributor.authorBolatli, Zafer
dc.date.accessioned2020-12-29T14:04:49Z
dc.date.available2020-12-29T14:04:49Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-10-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438085
dc.description.abstractEğitim teknolojileri alanında ortaya çıkan yeni gelişmeler, öğretim alanında da yeni öğretim modelleri ortaya çıkarmıştır. Bu öğretim modellerinden Flipped Classroom'un en önemli özelliği öğrencilerin geleneksel öğretim ortamdaki pasif pozisyonunu, aktif öğrenci pozisyonuna geçirmekte ve öğrencilerin işbirlikli öğrenme becerisinin gelişmesine pozitif yönde katkı sağlamaktadır. Bu sebeple araştırmamızda mobil uygulama ile desteklenmiş ters-yüz öğrenme ortamı hazırlanmış ve öğrencilerin akademik başarısına etkisiyle birlikte işbirlikli öğrenmeye ilişkin görüşleri değerlendirilmiştir.Araştırmada karma araştırma yöntemi kullanılmıştır. Bu araştırmanın nicel araştırma bölümünde akademik başarı değişkeni için `Ön Test – Son Test Kontrol Gruplu Yarı Deneysel Desen Modeli` kullanılmıştır. Veri toplama aracı olarak nitel verilerin toplanması için yarı yapılandırılmış görüşme formundan ve video görüntülerinden yararlanılmıştır. Araştırmacılar tarafından geliştirilen başarı testi ve yarı yapılandırılmış görüşme formu 4 alan ve 2 dil uzmanı görüşleri alınarak gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini Konya ili Büyükşehir Belediyesi sınırları içerisinde bulunan merkez Selçuklu ilçesindeki Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı Sancak Ortaokulu'ndan rastgele seçilmiş 48 deney ve 48 kontrol grubu öğrencileri oluşturmaktadır. Harmanlanmış eğitim modeli 2 hafta süresince 48 deney grubu öğrencisine uygulanmıştır. Fakat süreç boyunca gerek devamsızlık gerekse öğrencilerin süreçten çıkmak istemelerinden kaynaklı 42 Deney Grubu, 46 Kontrol Grubu öğrenci sürece tam olarak bitirebilmiştir.Yapılan araştırma ve bulgulara göre, mobil uygulama ile desteklenmiş ters-yüz öğrenme ortamının işbirlikli öğrenmeyle yapan öğrencilerin, geleneksel öğretim ortamı ile ders gören öğrencilere oranla akademik başarısının arttığı görülmüş ve istatiksel olarak anlamlı bulunmuştur. Ayrıca, mobil destekli TYÖO (Ters-yüz Öğretim Ortamı) sayesinde öğrencilerin matematik dersine olan ön yargısının kalktığı, süreçte eğlendikleri, dersi sevdikleri ve aktif rol aldıkları gözlemlenmiştir. Bir başka bulguda ise, TYÖO ile İÖ (İşbirlikli öğrenme) ortamının harmanlanması öğrencilerin derse olan ilgisini, motivasyonunu, derse katılımını ve sevgisini arttırdığı tespit edilmiştir. Kullanılan yöntemin deney grubu öğrencilerinin akademik başarısına da pozitif yönde etki ettiği görülmüştür. Bir başka bulguda ise; süreci uygulayan öğrencilerin çoğunluğu, geliştirilen öğretim ortamının rahat bir şekilde okullarda uygulanabileceğini ifade etmiştir. Aynı zamanda öğrencilerin bireysel öğrenme hızında, istediği yer ve zamanda konuyu öğrenmeleri akademik başarılarını arttırdığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractNew developments in the field of educational technologies have created new teaching models in the field of education. One of the most important features of Flipped Classroom is that the students pass their passive position in the traditional environment to active student position. Flipped Classroom contributes significantly to the development of cooperative learning skills of students. In our research, Flipped Classroom learning environment supported by mobile application was prepared and the students' opinions about cooperative learning were evaluated along with their effect on academic achievement. In this study, mixed research method was used. In the quantitative research part of this study, the semi-experimental pattern model with pre-test and post-test control group was used. Semi-structured interview forms and video images were used to collect qualitative data. Success test and semi-structured interview form were developed by the researchers. 4 field and 2 language experts were consulted and used after necessary corrections were made.The population of the study consisted of 48 randomly selected and 48 control group students from Sancak Secondary School affiliated to the National Education Directorate in Selcuklu district, which is located within the boundaries of Metropolitan Municipality of Konya. The blended training model was applied to 48 experimental group students for 2 weeks. But the students were absent and wanted to quit the practice. For this reason, the 42 Experimental Groups were able to complete the 46 Control Groups.According to the research and findings, it is seen that the students who do the flipped classroom learning environment supported by mobile application with cooperative learning have increased their academic success compared to the students with traditional teaching environment and it has been found statistically significant. In addition, it has been observed that students' pre-evaluation of mathematics lesson, having fun in the process, loving the lesson and taking an active role thanks to the mobile-supported Flipped Classroom teaching environment. In another finding, it was found that blending the cooperative learning environment with flipped classroom increased the students' interest, motivation, participation in the class and their love. It was determined that the method used had a positive effect on the academic achievement of the experimental group students. In another finding, the majority of the students who applied the process stated that the developed teaching environment could be implemented in schools in a comfortable way. In addition, it has been determined that the students' academic achievement is increased by learning the subject at the time and at the time they want at the individual learning speeds.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMobil uygulama ile desteklenmiş ters-yüz öğretim ortamı kullanan öğrencilerin akademik başarılarının ve işbirlikli öğrenmeye yönelik görüşlerin incelenmesi
dc.title.alternativeDetermining the academic achievement of students who use flipped classroom method supported by mobile application and their views on cooperative learning
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-10-02
dc.contributor.departmentBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCooperative learning
dc.subject.ytmFlipped classroom
dc.subject.ytmMobile learning
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmMobile application
dc.subject.ytmTechnology based instruction
dc.subject.ytmEducation technology
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.identifier.yokid10226898
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid534559
dc.description.pages130
dc.publisher.disciplineBilgisayar ve Öğretim Teknolojileri Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess