dc.contributor.advisor | Akpınar, Şerife | |
dc.contributor.author | Korkmaz, Reyhan | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:04:45Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:04:45Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-10-27 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438070 | |
dc.description.abstract | Karakter eğitimi, bireyin kişisel özelliklerine olumlu yönde kazanımlar sağlamaktır. Araştırmanın amacı, İbrahim Ünsal'ın tarihî romanlarındaki açık karakterde olan kahramanların kişisel özelliklerinin çocukların karakterlerine eğitsel yönden olumlu ya da olumsuz ne kattığının incelenmesidir. Bu araştırmada son dönemlerde çocuk edebiyatının dikkat çeken isimlerinden birisi olan ve gençlere tarihi daha iyi anlamaları için yazdığı romanlar ile ışık tutan İbrahim Ünsal'ın tarihî romanlarındaki kahramanlar karakter eğitimi açısından incelenmiştir. Bu amaçla tezde, İbrahim Ünsal'ın Gazi Osman Paşa, Battal Gazi, Şahin Bey, Nene Hatun, Seyit Onbaşı, Ulubatlı Hasan, Gökçen Efe, Turgut Reis, Fatma Teğmen, Sultan Kılıçaslan, Yemen Cephesi, Doğu Cephesi, Çanakkale Cephesi Hicaz Cephesi, Rumeli Cephesi ve Yenikapı Cephesi eserleri ele alınmıştır.İbrahim Ünsal'ın incelenen on altı romanında yirmi dokuz açık (devingen) karakterin olduğu tespit edilmiştir. İncelenen romanlardaki açık karakterlerin hepsi aktif olarak romanda başkahramandır. Romanlardaki kapalı karakterlerin ise; kahramanlarımızı yücelten onlara destek veren, vatan için savaşmaya hazır birer kahraman oldukları sonucuna varılmıştır.Romanlardaki açık karakterde olan kahramanların karakteristik özellikleri belirlenmiş ve bu bağlamda çocuklarda, belirlenen bu özelliklerin karakterlerine nasıl yansıyabileceği ve karakterlerini nasıl etkileyeceği romanlardan örneklerle ele alınmıştır. İnceleme sonucu İbrahim Ünsal'ın romanlarındaki açık karakterde olan kahramanların; vatansever, cesur, merhametli, alçak gönüllü, bilgili, zeki, dürüst, korkusuz, nazik, tedbirli, fedakâr, sevecen, çalışkan, lider, kararlı, açık sözlü, vefakâr, güvenilir, inançlı, özgüvenli olma gibi özellikleri belirlenmiştir. Belirlenen bu özelliklerin romanları okuyan çocukların karakterlerini olumlu yönde etkileyeceği, karakterleri ile özdeşim kurabilecekleri olumlu özellikte olan kahramanlar oldukları sonucuna varılmıştır. İbrahim Ünsal'ın, romanlarında açık karakterler üzerinden vermek istediği vatan sevgisi, tarih bilincinin oluşturulması, çocukların karakterlerinin gelişmesi açısından olumlu özellikler taşıdığı ve çocuklarımıza gönül rahatlığı ile tavsiye edilebilecek romanlar olduğu da tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: Karakter Eğitimi, Tarihî Roman, İbrahim Ünsal. | |
dc.description.abstract | Character training provides positive gains to the personal characteristics of the individual. The aim of this study is to examine the characteristics of the heroes of Ibrahim Unsal's historical characters with positive or negative educational features. In this research, the characters in the historical novels of İbrahim Ünsal, who is one of the prominent names of children's literature and who sheds light with the novels he wrote for young people to understand history better, have been examined in terms of character education. For this purpose, Gazi Osman Paşa, Battal Gazi, Sahin Bey, Nene Hatun, Seyit Onbasi, Ulubatli Hasan, Gökçen Efe, Turgut Reis, Fatma Teğmen, Sultan Kilicaslan, Yemen Cephesi, Eastern Cephesi, Canakkale Cephesi, Hicaz Cephesi , Rumeli Cephesi and Yenikapı Cephesi are discussed. Twenty-nine open characters were found in the sixteen novels examined by Ibrahim Ünsal. Open characters in the novels examined are all active in the novel. The closed characters in novels are; It is concluded that they are heroes who support our heroes and are ready to fight for the homeland. Characteristic of the hero characters were determined in the novels and in this context, how the characteristics these can be reflected on their characters and how they affect their characters are discussed with examples from the novels. As a result of the study, the characters of Ibrahim Ünsal's novels are open characters; patriotic, courageous, merciful, humble, knowledgeable, intelligent, honest, fearless, gentle, cautious, self-sacrificing, caring, hardworking, decisive, open-minded, faithful, reliable, faithful, self-confident features such as being identified. It is concluded that these characteristics have positive effects on the characters of the children who read the novels and that they can identify themselves with these characters. In Ibrahim Unsal's novels, love of the country he wants to give open characters, creating the consciousness of history, the characters of the children have positive characteristics in terms of development and novels that can be recommended to our children have been found. Key words: Character Training, Historical Novel, İbrahim Ünsal. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | Turkish Language and Literature | en_US |
dc.title | Karakter eğitimi açısından İbrahim Ünsal`ın tarihi romanlarının incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation of the historical romans of İbrahim Ünsal for character training | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-10-27 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Character | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Character education | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Historical novels | |
dc.subject.ytm | Turkish | |
dc.subject.ytm | Turkish education | |
dc.subject.ytm | Ünsal, İbrahim | |
dc.identifier.yokid | 10248916 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 561903 | |
dc.description.pages | 194 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı | |