Grup olarak yazma tekniğinin ortaokul öğrencilerinin yazma öz yeterliklerine ve yazma becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi
dc.contributor.advisor | Ateş, Murat | |
dc.contributor.author | Yildirim, Elif | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:04:44Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:04:44Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438066 | |
dc.description.abstract | Türkçe eğitimi okuma, dinleme, konuşma ve yazma becerilerini kapsamaktadır. Bu beceriler içerisinde ortaokul öğrencilerinin okuldaki Türkçe derslerinde en çok zorlandığı alan olarak yazma eğitimi görülmektedir. Öğrencilerin yazma becerilerini geliştirmeleri için uygulanacak hızlı ve ekonomik yollardan biri ders sırasında farklı tekniklerden yararlanmaktır. Bu doğrultuda araştırmanın amacı, Türkçe Öğretim Programı'nda yazma becerisini geliştirmeye yönelik oluşturulan etkinlik uygulamalarından Grup Olarak Yazma Tekniği ile öğrencilerin bu alandaki bilgi birikiminin beceriye dönüştürülmesi, yazma becerilerinin değerlendirilmesi ve Grup Olarak Yazma Tekniğinin bu becerilerine etkisinin incelenmesidir. Araştırmanın evrenini Ankara ili, Altındağ ilçesi, Muammer Şahin Ortaokulu'nda 2018-2019 eğitim-öğretim yılında öğrenime devam eden 6. sınıf öğrencileri oluşturmuştur. Araştırma, ön test ve son test gruplu yarı deneysel desende ve 12 hafta süresince yürütülmüştür. Ön test ve son test olarak iki gruba da araştırmacı tarafından tasarlanan ve uzman görüşleri alınarak düzenlenen kişisel bilgi formu, serbest yazma çalışmaları ve deneysel çalışmada 10 hafta boyunca kullanılan Grup Olarak Yazma Tekniğine uygun etkinlikler uygulanmıştır. Deney ve kontrol grubuna ön test ve son testten önce eşdeğer konulardan oluşan dört farklı serbest yazma çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu yazma çalışmaları, Deniz (2000: 114)'in 27 maddeden oluşan `Yazılı Anlatım Değerlendirme Ölçeği` ile puanlanmıştır. Ayrıca öğrencilerin Türkçe derslerinde yazma becerilerine yönelik tutumlarını ve düzeylerini belirlemek için Şengül (2011: 418)'ün geliştirmiş olduğu 40 maddeden oluşan `Yazma Öz Yeterlikleri Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS v22.0 kullanılmıştır. Verilerin çözümlenmesinde frekans, yüzde, aritmetik ortalama, standart sapma, minimum, maksimum gibi tanımlayıcı istatistiklerden; bağımlı-bağımsız örneklem t testi ve ki-kare ilişki testinden faydalanılmıştır. Yapılan araştırmada, Grup Olarak Yazma Tekniğinin ortaokul öğrencilerinin yazma becerilerinin gelişimine olumlu yönde bir etki sağladığı ortaya çıkmıştır. | |
dc.description.abstract | Education of the Turkish language covers the skills of reading, listening, speaking, and writing. The area that the secondary school students encounter most difficulty in their Turkish classes among those skills appears to be the writing education. One of the fast and economical ways to be applied for developing the writing skills of the students is to make use of different techniques during the classes. Accordingly the objective of the study is to convert the knowledge of the students in that field into skills by means of the Group Writing Technique, one of the activity practices created for in the Turkish Education Curriculum for improving writing skills, to evaluate their writing skills, and to scrutinize the Group Writing Technique on those skills.The population of the study is constituted by the students of the 6th grade studying at Muammer Şahin Secondary School in the district of Altındağ in the province of Ankara in the 2018-2019 educational year. The study was conducted for the period of 12 weeks in semi-experimental design with pretest and posttest groups. As pretest and posttest, a personal information form designed by the researcher and arranged by receiving the views of experts, free writing works, and activities suitable for the were Group Writing Technique used for 10 weeks applied to both groups. Four different free writing works consisting of equal subject matters were performed for the test and control groups prior to the pretest and posttest. The writing works were scored by means of Deniz's (2000: 114) `Written Expression Assessment Scale` consisting of 27 articles. In addition, the `Writing Self-Efficacy Scale` developed by Şengül (2011: 418) consisting of 40 articles was used in order to determine the attitudes and levels of the students for the writing skills in Turkish classes. In the analysis of the data, SPSS v22.0 was used. The definitive statistics like frequency, percentage, arithmetic mean, standard deviation, minimum and maximum as well as dependent-independent t test, and chi-square relation test were utilized also in the analysis of the data. In the study conducted, it was found that the Group Writing Technique provided positive impact on the development skills of the secondary school students. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Grup olarak yazma tekniğinin ortaokul öğrencilerinin yazma öz yeterliklerine ve yazma becerilerinin gelişimine etkisinin incelenmesi | |
dc.title.alternative | Examination of the effect of writing technique by group self-sufficiency of writing and on the development of writing skills of secondary school students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-04 | |
dc.contributor.department | Türkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10251500 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 564812 | |
dc.description.pages | 171 | |
dc.publisher.discipline | Türkçe Eğitimi Bilim Dalı |