Anaokulu müdürlüğü ile kendini gerçekleştirmenin paylaşılan anlamı
dc.contributor.advisor | Özaslan, Gökhan | |
dc.contributor.author | Çalişici Ünsal, Zekiye | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:04:36Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:04:36Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2019-10-16 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/438027 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma, kamuya ve özel sektöre ait anaokullarında görev yapan okul yöneticilerinin kendini gerçekleştirme sürecine ilişkin ortak anlayışlarını ortaya çıkarmak ve bu ortak anlayışı Maslow'un ihtiyaçlar hiyerarşisi kuramı çerçevesinde yorumlamak amacıyla yapılmıştır. Çalışma, nitel araştırma metodolojisi kapsamında fenomenoloji biçiminde desenlendirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2018-2019 eğitim-öğretim yılında Ankara ilinde kamu ve özel sektöre ait anaokullarında görev yapmakta olan sektör, yaş ve cinsiyet değişkenlerinde farklılık gösteren on iki anaokulu müdürü oluşturmaktadır. Araştırma verileri yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılarak toplanmıştır. Görüşmelerde katılımcıların ses kayıtları alınmıştır. Görüşmelerin ses kayıtları, sesi yazıya dönüştüren bir yazılım olan Google Dokümanlar Ses Yazma Aracı kullanılarak yazıya geçirilmiştir. Yapılan görüşmelerde elde edilen verilere içerik analizi yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramına göre katılımcılar arasında anaokulu yöneticilerinin potansiyellerini gerçekleştirebilmesi için beş temel potansiyelini kullanması gerektiği doğrultusunda ortak bir algı olduğu görülmüştür. Söz konusu beceriler, `Öğretmenlerin Motive Edilmesi`, `İletişim`, `Yönetici Olarak Empatik Tutum Sergileme`, `Yönetim Alanında Kendini Geliştirme` ve `Sosyal Aktiviteler Düzenleme` dir. Katılımcılar potansiyellerini gerçekleştirdikleri zaman `Mutluluk` ve `Huzur` duyduklarını, `Motivasyonlarında Artış` olduğunu dile getirmişlerdir. Potansiyellerini gerçekleştiremedikleri zamanlarda ise `Mutsuzluk` duyduklarını belirtmişlerdir.Araştırma verilerinin sonuçlarına bakıldığında, katılımcı okul müdürlerinin kullandıkları potansiyellerinin genel olarak kendini gerçekleştirme sürecinde kullanılan beceriler olduğu görülmektedir. Katılımcıların potansiyellerini gerçekleştirdikleri ve gerçekleştiremedikleri zamanlarda yaşadıkları duygu durumlarının kendini gerçekleştiren insanların yaşadığı duygu durumları olduğu söylenebilir. Anahtar kelimeler: Kendini Gerçekleştirme, Anaokulu Müdürü, Maslow'un İhtiyaçlar Hiyerarşisi Kuramı, Fenomenoloji | |
dc.description.abstract | This study was written with the aim of revealing the common understanding of the self-actualization process of the school managers working in kindergartens and private sector and aimed to interpret this common understanding within the framework of Maslow's needs hierarchy theory.The study is examined in the form of phenomenology in the context of qualitative research methodology. The study group is composed of twelve kindergarten managers with different age and gender who are working in public and private kindergartens in Ankara in the 2018-2019 academic year. The data were collected by using a semi-structured interview form. Audio recordings of the participants were taken during the interviews. Voice recordings of the interviews were written using the Google Docs Voice Writing Tool, a software that converts the sound to text. Content analysis was performed on the data obtained during the interviews.According to the findings obtained from the study, it is seen that according to Maslow's Needs Hierarchy Theory, among the participants, kindergarten managers should have five main potentials in order to realize their potential. These five main potential skills are `Motivation of Teachers`, `Communication`, `Empathic Attitude as a Manager`, `Self-Improvement in Management` and `Organizing Social Activities`. Participants expressed that they feel `Happiness` and `Serenity`, `Their Motivation is İncreasing` when they realized their potential. When they could not realize their potential, they stated that they were `Unhappiness`.When the results of the research data are examined, it is seen that the potentials which were used by the participant managers are the skills used in the process of self-actualization in general. It can be said that the emotions experienced by the participants when they are able to realize their potential or not are the same emotions experienced by people who realize themselves.Key words: Self-Actualization, Kindergarten Director, Maslow's Hierarchy of Needs, Phenomenology | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Anaokulu müdürlüğü ile kendini gerçekleştirmenin paylaşılan anlamı | |
dc.title.alternative | The shared meaning of self-actualization via pre-school principalship | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-10-16 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Phenomenology | |
dc.identifier.yokid | 10264956 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 569277 | |
dc.description.pages | 108 | |
dc.publisher.discipline | Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Bilim Dalı |