Show simple item record

dc.contributor.advisorHorzum, Tuğba
dc.contributor.authorBenli, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-29T14:04:29Z
dc.date.available2020-12-29T14:04:29Z
dc.date.submitted2020
dc.date.issued2019-01-21
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437995
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı ortaokul 7. Sınıf öğrencilerinin öğrenme stilleri ve matematiksel güç düzeyleri arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını araştırmaktır. Bu araştırmada Hatay ilinden rastgele seçilen 3 ortaokulda öğrenim gören toplam 292 yedinci sınıf öğrencisi örneklem grubuna alınmıştır. Veriler `Matematiksel Güç Ölçeği` nde yer alan açık uçlu problemlerden ve çoktan seçmeli sorular aracılığıyla öğrencilerin matematiksel güçleri belirlenmiştir. Ardından, `Grasha-Reichmann Öğrenme Stilleri Ölçeği` uygulanarak, öğrencilerin öğrenme stilleri belirlenmiştir. Veriler yorumlanırken betimsel istatistik yöntemleri (frekans, yüzde) kullanılmıştır. İki sınıflamalı veya biri sınıflamalı, diğeri sıralamalı olan iki değişken arasında anlamlı bir ilişki olup olmadığını test etmek amacıyla iki değişken için ki-kare testi ve iki değişken arasındaki ilişkinin gücünün ölçmek için ise Cramer V katsayısı kullanılmıştır. Elde edilen bulgular %5 anlamlılık düzeyinde ve %95 güven aralığında değerlendirilmiştir. Elde edilen sonuçlara göre yedinci sınıf öğrencilerinin büyük bir kısmının matematiksel güç düzeylerinin düşük olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerinin öğrenme stillerinin düzeyleri incelendiğinde, sadece işbirlikli ve rekabetçi öğrenme stillerinde yüksek düzeyde oldukları, bağımsız, çekingen, bağımlı ve paylaşımcı öğrenme stillerinde ise orta düzeyde oldukları belirlenmiştir. Rekabetçi öğrenme stilinde `düşük` düzeyin çıkmamış olması ve öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun rekabetçi öğrenme stilinde yüksek düzeyde olması bu çalışmanın dikkat çekici bir sonuçlarından biridir. Baskın öğrenme stilleri incelendiğinde ise, öğrencilerin büyük bir çoğunluğunun yüksek düzeyde rekabetçi ve işbirliğine açık oldukları tespit edilmiştir. Araştırmaya katılan öğrencilerin matematiksel güç düzeyleri ile cinsiyetleri arasında anlamlı bir ilişkinin olmadığı tespit edilmiştir. Cinsiyetin öğrenme stilleri üzerinde -düşük düzeyde- bir farklılığa sebep olduğu belirlenmiştir. Bu araştırma sonucunda ortaya çıkan anlamlı farklılığa göz önüne alındığında; erkek öğrencilerin kız öğrencilere göre daha bağımsız, daha çekingen ve daha rekabetçi oldukları, aynı zamanda sayıları birbirine yakın olmakla birlikte erkek öğrencilerin kız öğrencilerle karşılaştırıldığında daha bağımlı oldukları tespit edilmiştir. Ortaokul yedinci sınıf öğrencilerin öğrenme stillerinin hem açık uçlu sorularla hem çoktan seçmeli sorularla elde edilen matematiksel güç düzeylerine göre hem de genel matematiksel güç düzeylerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği sonucuna ulaşılmıştır. Buna göre açık uçlu problemlerle elde edilen matematiksel güç düzeyleri yüksek olan öğrenciler çekingen, işbirlikli, rekabetçi ve paylaşımcı öğrenme stillerine sahip olmaları ancak bağımlı ve bağımsız öğrenme stiline sahip olan öğrencilerin yüksek matematiksel güç düzeyine sahip olmadıkları belirlenmiştir. Benzer şekilde hem çoktan seçmeli sorularla elde edilen hem de genel matematiksel güç düzeyleri yüksek olan öğrencilerin rekabetçi, işbirlikli, bağımlı ve paylaşımcı öğrenme stillerine sahip olmaları ancak bağımsız ve çekingen öğrenme stiline sahip olan öğrencilerin yüksek matematiksel güç düzeyine sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır.
dc.description.abstractThe aim of this study is to investigate the relationship between the learning styles of seventh grade students and their mathematical power levels. In this study there are 292 students from Hatay, in seventh grade and from 3 different secondary schools. Data were obtained from open ended pproblems and multiple choice questions which are in the `Mathematical Power Scale`. Then, `Grasha-Reichmann Learning Styles Scale` was applied and the learning styles of the stıdents were determined. Descriptive statistical methods (frequency, percentage) were used to interpret the data. Chi-Square test for two variables and Cramer V coefficient were used to measure of the relationship between the two variables. The findings were evaluated at 95% confidence interval and 5% significance level. According to the results, it is concluded that mathematical power levels of seventh grade students were low. When the levels of learning styles of middle school seventh grade students were examined, it was found that they were only high in cooperative and competitive learning styles, and medium, independent, avoidant, dependent and participant learning styles. One of the remarkable results of this study is that there is no low level in the competitive learning style and the majority of the students are high in the competitive learning style. When dominant learning styles were examined, it was found that the majority of students were highly competitive and open to participation. It was found that ther was no significant relationship between mathematical power levels and gender of the students. It was determined that gender caused a low level ıf difference in learning styles. Considering the significant difference that emerges as a result of this research; it is concluded that male students are more independent, more avoidant, and more competitive than female students. At the same time, although their numbers are close to each other it is concluded that male students are more dependent than female students. It was concluded that the learning styles of the seventh grade students in middle school did not show a significant difference according to the mathematical power levels obtained by open-ended questions and multiple choice questions and according to the general mathematical power levels. Accordingly, it was determined that students with high mathematical power levels obtained with open-ended problems had reserved cooperative, competitive and participant learning styles, but students with dependent and independent learning styles did not have high mathematical power levels. Similarly, it was concluded that students with high level of mathematical power which was obtained from both multiple-choice questions and general mathematical power had competitive, cooperative, dependent and participant learning styles, but students with independent and avoidant learning styles did not have high mathematical power levels.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul 7. Sınıf Öğrencilerinin Öğrenme Stilleri İle Sahip Oldukları Matematiksel Güçleri Arasındaki İlişkinin İncelenmesi
dc.title.alternativeAn Examination of the Relationship Between the 7th Grade Secondary School Students' Mathematical Power and Their Learning Styles
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-01-21
dc.contributor.departmentMatematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10231323
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universitySELÇUK ÜNİVERSİTESİ
dc.description.pages102
dc.publisher.disciplineMatematik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess