2000-2017 yılları arasında matematik kaygısı ile ilgili Türkiye`de yapılan çalışmaların bazı değişkenlere göre incelenmesi
dc.contributor.advisor | Erdoğan, Ahmet | |
dc.contributor.author | Baylan, Fatma Nihal | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:04:25Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:04:25Z | |
dc.date.submitted | 2020 | |
dc.date.issued | 2020-06-19 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437974 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, 2000-2017 yılları arasında Türkiye'de matematik kaygısı ile ilgili yapılan araştırmaları incelemek ve son yıllarda matematik kaygısı araştırmalarının genel çerçevesini çizmektir. Bu amaçla lisansüstü tezler ve makaleler; kullanılan dile, yayın yılına, üniversiteye, enstitüye, cinsiyete, araştırma başlıklarına, örneklem dağılımına, araştırma yöntemine, veri toplama tekniğine ve analiz yöntemine göre incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini YÖK veri tabanındaki lisansüstü tezler ile DergiPark' ta yayınlanan makale çalışmaları oluşturmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımı benimsenerek gerçekleştirilen çalışmada 40 lisansüstü tez ve 49 makale incelenmiştir. Verilerin toplanmasında doküman inceleme tekniğinden faydalanılmıştır. Elde edilen bulguların sonuçlarına göre lisansüstü tezlerde ve makalelerde matematik kaygısı konusunda yapılan çalışmaların yetersiz olduğu, çalışmalarda en fazla nicel yöntemin kullanıldığı, örneklem dağılımında ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin çoğunlukta olduğu, çalışmaların çoğunun araştırma başlıkları bazında; matematik kaygısı ile çeşitli değişkenlerin incelenmesi konusunda yapıldığı, veri toplama aracı olarak ölçek, veri analizi olarak t testinin kullanıldığı görülmektedir. Elde edilen sonuçlar doğrultusunda bazı öneriler verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Matematik Kaygısı, Lisansüstü Tezler, Makaleler | |
dc.description.abstract | The aim of this study was to examine the researches carried out between the years 2000- 2017 in the field of math anxiety in Turkey and to draw the general framework of the researches about math anxiety in recent years.For this purpose, graduate theses and articles were analyzed according to the criteria of language, publication year, university, institute, gender, research titles, sample distribution, research method, data collection technique and analysis method.The sample of the research consists of graduate theses in the Yök database and article studies published in the DergiPark website.In this study carried out by adopting the qualitative research approach, 40 postgraduate thesis and 49 articles were examined.Document analysis technique was used for data collection.According to the results of the study, it was found out that the studies on math anxiety in graduate theses and articles were inadequate, the quantitative method was used the most in the studies and second grader students were predominant in the distribution of the sample, most of the studies based on research topics were made in order to observe math anxiety and examine various variables, scale was used as data collection tool and t-test was used as data analysis.Some suggestions were given in line with the results obtained.Keywords: Mathematics Anxiety, Graduate Theses, Articles | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Matematik | tr_TR |
dc.subject | Mathematics | en_US |
dc.title | 2000-2017 yılları arasında matematik kaygısı ile ilgili Türkiye`de yapılan çalışmaların bazı değişkenlere göre incelenmesi | |
dc.title.alternative | Investigation in reference to some variables of studies conducted in Turkey between the years 2007-2017 which related to anxiety of mathematics | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-06-19 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Anabilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10331953 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | SELÇUK ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 624500 | |
dc.description.pages | 67 | |
dc.publisher.discipline | Matematik Eğitimi Bilim Dalı |