Kalabalık temasının parça bütün açısından çözümlenmesi
dc.contributor.advisor | Giderer, Birsen | |
dc.contributor.author | Güner, Firat | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:00:30Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:00:30Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437202 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma üç ana bölüm altında incelenmiştir.İlk bölümde çalışmanın temel kavramı olan kalabalığın tanımına, yapısına ve oluşumuna yer verilmiştir. Parça- Bütün anlayışı doğrultusunda kalabalığı oluşturan bireyler farklı açılardan ele alınıp, bütünle ilişkilendirilmiştir.İkinci bölümde Politika açısında sanat ve kalabalıklar, günümüzde kalabalıklar kavramı incelenmiş, 20.yy sonrası ve öncesi olmak üzere iki grupta, sanat tarihindenörnekler verilmiştir. Biçimsel bir dil birliğini aranmamış, daha çok kalabalık kavramını sanatçının ne şekilde kullandığı üzerinde durulmuştur.Üçüncü ve son bölümde uygulamaları gerçekleştirirken, kalabalık kavramını çözümlerken elde edilen verilerle ilişkilendirerek çalışmanın amacı, yöntemi ve yönelimi üzerinde durulmuştur. Kalabalık kavramının yapısı, kullanılan teknik ve malzeme ile ilişkilendirilmiştir. Bütünün içerisinde parça olarak ?BEN? kavramından yola çıkarak bireysel seçimler üzerinde durulmuş ve uygulama aşamasında oluşturulmaya çalışılan biçimsel dil, kalabalık ile ilişkilendirilmiştir. | |
dc.description.abstract | This study is examined under three main parts. In first part, its mentioned about definition, structure and formation of crowd which is the main concept of the study. Private inviduals, which constitutes the crowd, are examined in different angles and related to whole in the way of Section-Whole understanding.In second part, art and crowd on the political side and concept of crowdedness at present day are examined. Its also exampled in art history in two groups as before and after 20th century. Cognate language in form is not looked after, rather its dwelled on how artists used the concept of crowdedness.In third and last part while apllications are made, its dwelled upon studys purpose, technique and orientation by associated with the the data that achieved while analyzing the concept of crowdedness. İts emphasized on invidual choices which evolved from concept of ME as an invidual in the whole and the formal language which is tried to achieve on application is related to crowdedness. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Kalabalık temasının parça bütün açısından çözümlenmesi | |
dc.title.alternative | Analysis of crowdedness theme in section - whole aspect | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10011613 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345228 | |
dc.description.pages | 76 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |