Toplumsal dönüşümden grotesk imgeler
dc.contributor.advisor | Rüzgar Kayıran, Necla | |
dc.contributor.author | Gözübüyük, Aysel | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:00:22Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:00:22Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437182 | |
dc.description.abstract | Toplumsal Dönüşümden Grotesk İmgeler adlı bu çalışma, Türkiyedeki toplumsal dönüşüm olgusu ve bu değişime bağlı olarak ortaya çıkan yeni yaşam modelleri, yeni davranış biçimleri ve tutumları ile bu tutumların ortaya çıkardığı yeni grotesk imgeler ve çağdaş resim arasındaki bağlantıya odaklanmaktadır. Dünyada yaşanılan toplumsal olgularla bağlantılı olarak Türkiyede ortaya çıkan toplumsal dönüşümler, farklı sosyologların değerlendirmeleriyle çağdaş toplum kuramlarından biri olan Postmodernizmin imge serüvenlerinden geçmektedir. Günümüz sanatı gerek Postmodern imgeler, gerekse de geçerliliğini hala korumakta olan modern imgeler yelpazesiyle sanatçıya çok geniş imge olanakları sunar. Bu imgeler daha da genişletilerek Orta Çağ Sanatından, Grotesk ve Fantastik Sanata kadar bir yayılım gösterebilmektedir. Çağının tanığı olan sanatçının belki de en temel görevi, yaşadığı çağın gerçekliğini, geçmişin mirasıyla harmanlayarak yeni sanatsal bilgiler, yeni imgeler ve yeni değer yargıları üretmesidir. Yeni imgelerin ortaya çıkmasında, sanat akımları ve sanatçılar kadar tarihsel ve güncel sanat kuramları da zengin birer kaynakça sunmaktadır. Metafor, alegori gibi imge yaratma tarzları ya da görünenin altındaki derin yapıyı inceleyen gösterge bilim, yeni sanat biçimlerini yaratmak konusunda temel kaynaklardır. Rapor kapsamında üretilen resimler, tarihten günümüze, siyasetten sanata, edebiyat ve sanat kuramlarından siyasi kuramlara kadar uzanan bir imge dağarcığının tuval yüzeyine yansımasıdır. | |
dc.description.abstract | The study named Grotesque Images from Social Transformation? focuses on the phenomenon of social transformation in Turkey and new ways of living and new ways of social behavior and attitudes derived from this transformation and the connection between the new grotesque images that emerged from said transformations with contemporary painting. Socail transformations that emerge in Turkey in correlation with social phenomena in the world, appraised by numerous sociologists, it is experienced by one of the contemporary social norms which is Postmodernism. Todays art gives the artist a wide range of images with Postmodern images as well as modern images that are still valid. These images can be extended to the medieval art, grotesque and fantastic art. Maybe the most basic role of the artist who is the witness of his age, is to blend in the heritage of the past with the reality of the era he lives in and create new artistic information, images and values. For the new images to emerge historical and current art theories are very rich resources along with art movements and the artists. Ways of creating images like metaphore and allegory or semiology that studies what is underneath the surface, are the basic resources to uncover new forms of art. The paintings created are the reflection of an image reportoire from past to present, from politics to art, from art theories to literature theories. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Sanat Tarihi | tr_TR |
dc.subject | Art History | en_US |
dc.title | Toplumsal dönüşümden grotesk imgeler | |
dc.title.alternative | Grotesque images from social transformation | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Resim Anasanat Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10005370 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.type.sub | proficiencyinArt | |
dc.identifier.thesisid | 345215 | |
dc.description.pages | 73 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |