Show simple item record

dc.contributor.advisorSönmez, Nazan
dc.contributor.authorAykanat, Esin
dc.date.accessioned2020-12-29T14:00:11Z
dc.date.available2020-12-29T14:00:11Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437154
dc.description.abstractBu çalışmada, kent yaşamı ve doğal yaşam arasındaki ikilik üzerine bir eleştiri sunulması amaçlanmıştır. İlk aşamada, çalışmalarda doğal yaşamın bir sembolü niteliğinde kullanılmakta olan doğal dokular konusunda bir araştırma sunulmaktadır. Bu bölümün son kısmında doğadan aldıkları dokuları taklit yöntemi ile seramik yüzeylere uygulamış sanatçılardan örnekler verilmiştir. Sonraki bölümde ise, kişisel seramik uygulamalarda, mantar dokusunun taklit edilme anlamlı bir araç olarak kullanılmakta olması sebebi ile mantar özellikleri ve dokuları üzerinde özellikle durulmuştur.Sonraki aşamada, şehir yaşamında çokça karşılaşılan, hatta çoğunlukla yaşamın içerisinde süregelen, seramik çalışmalarda şehir yapılaşmasını sembolize etmek amacıyla kullanılan geometrik formların sanatta bir araç olarak kullanılmaya başlanması ve anlamlanma süreci incelenmiş, çalışmalarda esin kaynağı olan ressam, Neo-Geo akımının öncüsü, Peter Halley'in eserleri ve görüşleri üzerinde özellikle durulmuştur.Araştırmada, geometri ve doğal dokuların bir araya getirilmesinin nedeni olan modern şehir kavramı, yaşantısı ve doğa ile olan tahrip edici ilişkisi vurgulanmış, bu konuda eleştirel çalışmaları olan sanatçılardan örnekler sunulmuştur. Son kısımda ise, açıklanan fikirler ve yapılan araştırmalar ışığında, mantar dokuları ve geometrik formların bir araya getirilmesi ile yapılan, bir şehir maketi niteliğindeki seramik uygulamalar açıklanmaktadır.Anahtar Sözcükler:Seramik, doku, geometrik biçimler, şehir.
dc.description.abstractThe aim of this research is to voice criticism on the dualism between city life and natural habitat. In the first chapter, an inquiry is presented on the issue of natural textures that are used as a symbol of natural habitat in the works. At the end of the first chapter, some works of a group of artists who imitatively practice textures taken from the nature on the ceramic surfaces are exemplified. In the following chapter, the features and textures of mushrooms is particularly analyzed since the imitations of mushroom textures are used in individual works as a significant tool. In the next chapter, an examination on the introduction of the utilization of the geormetric forms that are frequently encountered in city life, and even generally exist in the life, and used in several ceramic works to symbolize the city structuring is made and their signification process is underlined. . Regarded as the pioneer of the Neo-Geo movement and being the guiding light of THE works, Peter Halles's works and ideas are principally emphasized. In this paper, the concept of modern city, which is the reason behind the practice that collects geometry and natural textures , its dynamics and its destructive relationship with the nature are emphasized and some examples of the works of the artists who have critical practices in this area are given. In the last chapter, the ceramic practices that have the quality of a 'city model' and are produced by assemblying mushroom textures and geometric forms are explained in the light of the aforementioned ideas and surveys. Key Words:Ceramics, Texture, Geometric Forms, City.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleDoğal dokuların geometrik biçimli seramik yüzeylerdeki yorumu
dc.title.alternativeThe interpretation of natural textures on geometrical ceramic forms
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSeramik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmCeramics
dc.subject.ytmCeramic art
dc.subject.ytmGeometric formats
dc.subject.ytmTissues
dc.identifier.yokid10026286
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid353158
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess