Eşyanın konotatif anlamı üzerine seramik çalışmalar
dc.contributor.advisor | Sönmez, Nazan | |
dc.contributor.author | Altay, Şule | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:00:02Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:00:02Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437128 | |
dc.description.abstract | Bazı eşyaların işlevlerini aşan bir estetik değeri vardır. Bu nesneler karşısında tıpkı bir sanat nesnesi (ki sanat nesneleri de alınıp satılabilir oluşları ile eşya sınıfına dâhil edilebilinir) ya da güzel bir beden karşısında duyulana yakın bir itkiye kapılınır. Ancak sahip oldukları işlevsel özellikler onları sanat yapıtı olmaktan alıkoymaktadır. Bu nesneler de kendilerine ait yeni bir değer alanı yaratmaktadırlar. İşte bu gibi nesneler karşısında kişinin içine düştüğü duygu durumuna ve bu durumun temellerinin ne olduğuna dair fikirlerin üretildiği bu çalışmanın birinci bölümünde ilk aletlerin yapımı, Helenistik Çağ ve Sanayi Devrimi ile endüstri nesnelerinin oluşumu üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde `denotatif` ve `konotatif` anlamın ne olduğu, üçüncü bölümde ise Semiyoloji Bilimi, `sahip olma` itkisi bazında Hazcılık Felsefesi ve Yararcılık ve bu nesnelerdeki estetik değere ait araştırmalara yer verilmiştir. Son bölümde ise örnek tasarımların eşliğinde `Karmaşıklık ve Kaos Teorileri'ne` kısa bir girişin ardından kişisel uygulamalar ile bu çalışma tamamlanacaktır. | |
dc.description.abstract | Some objects have an aesthetic value that exceeds their function. Against these objects, one is carried away with an impulse which is similar to one felt against an art object (which may be counted as an object as they are purchasable and sellable) or a beautiful body. Nevertheless, their functional features keep them away from being a work of art and these objects, create a new field of value for themselves. In the first part of this paper, in which, ideas about the mood created by those objects on a human being and what the basis for this is, the making of the first tools, Hellenistic Period and the creation of the industrial objects by Industrial Revolution has been stressed.In the second part, what `denotative` and `connotative` meanings are and in the third part, Science of Semiology, Hedonism and Pragmatism on the basis of the impulse of `possession` and research on the aesthetic value of these objects take place.In the last part, after a short introduction to `Sophistication and Chaos Theories`, accompanied by sample designs, this research will be finalized with personal art works. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Eşyanın konotatif anlamı üzerine seramik çalışmalar | |
dc.title.alternative | Ceramic art works on the connotative meaning object | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | Goods | |
dc.subject.ytm | Object | |
dc.subject.ytm | Art objects | |
dc.subject.ytm | Ceramics | |
dc.identifier.yokid | 10042300 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 367922 | |
dc.description.pages | 78 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |