Gelenekselden çağdaşa macsabal
dc.contributor.advisor | Terviel, Candan | |
dc.contributor.author | Sarikaya, Kerem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T14:00:01Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T14:00:01Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437126 | |
dc.description.abstract | Süreklilik bir şeyin güncel varlığına işaret eder. Zanaatta süreklilik talebebağlıdır. Sanatta ise etkileşime bağlıdır. Bu etkileşim: günlük olaylar, felsefe,kültür, teknoloji ve farklı disiplinler ile gerçekleşebilir. En ilginci ise sanat ilezanaat arasında çoktan kopmuş olan halef selef ilişkisinin tekrar canlanaraketkileşime dönüşmesidir. Seramiğin zanaat kısmı, güzel sanatlar eğitimi almışolanlar için ilham verici olabilir. Özellikle de bu zanaat başka topraklardangeliyorsa daha da yoruma açık olabilir.Binlerce yıllık gelenek ve tarihin üstüne kurulu Kore yarım adasında çömlekçilikbaşlıca zanaat alanlarından birisidir. Tarihi olmasının yanında henüz hayatıniçinde yaşayan ama yavaş yavaş kaybolmakta olan bir seramik kültürü vardır.Bunun en yaygın örneği de macsabaldır. Korelilerin genel amaçlı besin tüketimkapları olan macsabal, katı ve sıvı her türlü besin için kullanılır.Seramik kültürüne, geleneğine sahip olan toplumlarda üretilen her türlü seramiknesne binlerce yıl kalabilmekte ve kültürler arası geçiş yapabilmektedir. Kültürelaktarımda önemli bir yer tutan seramik objeler gelenekselden günümüz çağdaşdünyasına kalabilen; devamlılığı olabilen özelliktedir. Bu özellik zanaattansanata esin kaynağı olmanın yanı sıra başlı başına sanat olarakişlenebilmektedir.Bu çalışmada geleneksel üretim olan macsabal biçimi, eski örnekleri, macsabalfırın yapımı ve macsabal ile etkileşimden doğan çağdaş çalışmalarincelenecektir. | |
dc.description.abstract | Continuity points out the daily existance of something. In craft, continuity isdepended on demand. Whereas, in art, it isrelating to interaction which couldonly be realised with daily events, philosophy, culture, technology and variousdisciplines.The most interesting issue is that the long broken successorprodecessor relationship between craft and art here transforms into a renascentinteraction.The craft part of ceramic could be found inspiring by those who studied finearts. Especially, the ceramic craft originating from the soils of the differentcountries could be open to interpretation.In the Korean Peninsula where the history and tradition of thousands of yearsdwell on, pottery is one of he foremost area ceramic craftsmanship. Despitehaving a long history, the ceramic culture in Korea tends to vanish little by little,even if it still finds itself a place in the daily life of the people. Macsabal is thewidespread instance to this. As having been the food consuming bowls ofKoreans for general use, Macsabal is used for any kind of solid or liquid food.Any sorts of ceramic object produced by the people who have the ceramictradition and culture has the ability to live on thousands of years and to passfrom culture to culture. The ceramic objects that hold significant places incultural transmission have the features and continuity thus they pass on tocontemporary world of today from the tradition. This feature, as well as being asource of inspiration from craft to art, could also be processed in itself as an art.In this paperwork, as a traditional production and with its old examplesMacsabal style, Macsabal kiln construction and contemporary approaches thathave been born by the interaction with Macsabal will be examined. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Gelenekselden çağdaşa macsabal | |
dc.title.alternative | From traditional to contemporary macsabal | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Ceramic art | |
dc.subject.ytm | Pottery | |
dc.subject.ytm | Ceramic kiln | |
dc.subject.ytm | Cooking methods | |
dc.identifier.yokid | 10040430 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 367919 | |
dc.description.pages | 53 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |