Kilden yapılan uygulamalar yoluyla 7-10 yaş aralığındaki down sendromlu çocuklara beceri kazandırılması
dc.contributor.advisor | Terviel, Candan | |
dc.contributor.author | Yedikardeş, Caner | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:59:56Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:59:56Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437112 | |
dc.description.abstract | Down sendromlu çocuklar; normal gelişim gösteren çocuklarla aynı gelişim aşamalarında ilerlemelerine rağmen genetik farklılıktan dolayı, özellikle zihinsel süreç ve motor becerileri yönünden gelişimleri geri kalmaktadır. Çevrelerinde gerekli hareket ve egzersiz ortamını yakalayamamış olmalarının ve beraberinde sahip oldukları fizyolojik özellikleri nedeniyle de motor becerilerde görülen performans düşüklüğünün bir sonucu olarak toplumda genellikle en alt seviyede ve sınırlanmış yaşam becerisi göstermektedirler. Sanat eğitiminin en temel özelliklerinden biri her yaşta ve her durumda yapılabilecek sanat çalışmaları ile yaşam kalitesini arttırmak ve bireylerin kendini gerçekleştirmesini sağlayarak onları mutlu edebilmektir. Bu eğitim içinde yoğurma malzemeleri ve özellikle plastik killer çok çeşitli amaçlarla kullanılabilir. `Kil; farkındalığı artırmada, estetik duyarlılığı uyandırmada, temizlik bilgisini vermede, sabırlı olmayı öğretmede, işbirliği ve güç birliği bilincini kazandırmada, çevresine karşı ilgili olmayı sağlamada ve daha sayılabilecek pek çok konuda etkilidir.` (Terwiel: 1999) Bu yararlar yanı sıra down sendromlu çocuklarla kil kullanılarak yapılan çalışmalar süreç olarak meşguliyet ve nitelikli zaman geçirme gibi yönlerden de büyük öneme sahiptir. Zihinsel engelli bireylerin yaşadığı çevre ile kurduğu ilişkilerin güçlenmesi ve bu güçlenme ile sanatsal bir dil olan seramiğin temel malzemesi kilin zihinsel engelli bireylerin yaşadıkları çevre ile ilişki kurmasında yaşamsal bir özelliğe sahip olabilirliği düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Although the children with Down's syndrome go forward in the same development stages with the children progress ingnornally, they stay behind especially in terms of mental process and motor skills development because of the genetic differences. Generally they show lowestand limited life skills in society as a result of peformance decrease which is seen in motor skills because of not having essential movement and exercise environment in their surrounding sandphysiological property. One of the most fundamental features of art education is to increase the quality of life with the art studies which can be done in every age and situation and to make them happy by providing self-realization. Kneading substances and plastic clay can be used forvarious purposes in this study. `Clay is effective on increasing awareness, arousing aestheticsen sibility, giving knowledge of cleaning, teaching to be patient, gaining the cooperation and collaboration, providing being interested in surrounding sandetc.` (Terwiel: 1999) Furthermore, the studies done with the children with Down's syndrome by using clay have great importance in terms of busyness and spending quality time. It is considered that ''clay'' which is the basic material of ceramic may have a vital property for individuals with mental disabilities to communicate with their environment. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Kilden yapılan uygulamalar yoluyla 7-10 yaş aralığındaki down sendromlu çocuklara beceri kazandırılması | |
dc.title.alternative | Skills improvement through the application of clay in children with down syndrome in the age range of 7-10 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Seramik Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Down syndrome | |
dc.subject.ytm | Skill acquiring | |
dc.subject.ytm | Motor skills | |
dc.subject.ytm | Clay | |
dc.subject.ytm | Art activities | |
dc.subject.ytm | Art | |
dc.subject.ytm | Mentally retarded children | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.identifier.yokid | 10044272 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 367907 | |
dc.description.pages | 94 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |