Show simple item record

dc.contributor.advisorDokak, Hüsnü
dc.contributor.authorİşcanoğlu, Kerem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:59:50Z
dc.date.available2020-12-29T13:59:50Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437095
dc.description.abstractYaşadığımız mekânlar hakkında çeşitli fikirlere sahibiz. Fakat aslında aklımızdaki imgelerin birçoğu gerçekliği ifade etmekten epeyce uzaktır. Bu yönüyle, zihnimizdeki imgeler, gerçekliğin bozulmuş bir taklidi olarak değerlendirilebilir. Örneğin; İstanbul denildiğinde akıllara `mavi turkuaz boğaz` , `Osmanlı İmparatorluğu`, `padişah` gibi imgelerin gelmesi kentin gerçekliğiyle belli oranlarda bağlantılıdır. Fakat var olan gerçeklik ile bu imgeler arasında farklılıklar da söz konusudur. Bu zihinlerimizdeki imgelerin gerçeklikle bağlı olduğu kadar başka nedenlerle de alakalı olduğunu ifade etmektedir. Bunun nedenlerin en önemlisi iletişim araçları aracılığıyla üretilen iletilere maruz kalmamızdır. Maruz kaldığımız birtakım iletiler gerçekliği tamamıyla yansıtmaz. Burada dikkat edilmesi gereken, iletişim araçları aracılığıyla yaratılan gerçekdışı algılar kitle tarafından kabul edilmekte ve gerçek olarak benimsenmektedir.Sanatın bir takım toplumsal işlevleri vardır. Bunlardan birisi sanatın algı yaratmaktaki rolüdür. Sanatçı görünen gerçekliğin karmaşıklığını sadeleştirir ve algılanabilir hale dönüştürür. Sanat bu bakımdan gerçekliği bir bakıma algılanır kılar.Kent ve onun küçük yapıtaşları olan odalar, çağlar boyu sanat yapıtlarına konu olmuştur. Sanat yapıtlarında karşılaştığımız oda ve kent imgelerinde mekânların ötesinde mekânların içeriklerindeki değişimleri de izlemekteyiz bu eserlerde. Sanat kent üzerine imgeler oluşturur ve kent imgesinin oluşumuna ve insanların kentler ile girdikleri iletişimin kurulmasına katkılar sağlar.Sanatın doğrudan imge yaratmak dışındaki diğer bir önemli rolü ise, insan algıları açısından yaşamın günlüğünü tutmasıdır. Sanatçıların yaptıkları gözlemler bize, onların hayatlarından kareler sunduğu kadar, aynı zamanda insanın düşünsel tarihçesini de verir. Bu çalışmada kamusal alanda kurduğum atölyede, mekân ve algı bağlamında sanatın kimliğini sorguladım, doğal öğrenme yolu olarak kamusal alanda sanat üretimini deneyimledim.Anahtar Sözcükler Sanat, Temsil, Resim, Algı, Çevre, Günlük, Sentetik Çevre.
dc.description.abstractWe have some opinion about our living environments. However,most of the perceptions of us actually are faraway from representing the reality. In this respect the images in our minds can be considered as a corrupted image of the reality. Forexample; when we think about Istanbul we remember `turquoise blues of bosphorus`, `Ottoman Enpire`, `Sultan` and etc. These images at a certain extent are related to the reality of Istanbul. However, there are also some differences between these images and the existing reality.This shows us that the images in our minds depend on reality as well as depending on other things. The most important reason of this is that we expose to the images which are produced by the media.These images actually do not represent the actual reality well. Here, the main point that we should take nto considerationis the acceptence and adoptation of thesemedia-made unreal image sand perceptions by population.Art has some social functions. One of these is the role of creating perceptions. The artists make the complexity of reality more simplier and transform it to a perceivable form. The art in this respect make the reality perceivable.The cities and their buildingstones, rooms, havebeen a subject of art forcenturies. In the art Works including room and city images on behind of spaces we can also observe the changes in the functions of spaces. The art creates images on cities and contributes the formation of the city images and also contributes the development of communications between human sand cities.Other than creating direct images the art has another important role. This role is to keep a journal of life in the sense of human perceptions. The observations of the artist show us not only the pictures of his/her life but also show us the history of human thought.In the study, in my studio which is built in public space I analysed the identity of the art within the context of space and perception. Moreover, as a naturalway of learning I experienced the performance of art in a public space.Key Words Art, representation, painting, perception, environment, diary.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSentetik çevre, sanat ve algı ilişkisi: Günlük denemeleri
dc.title.alternativeSynthetic environment, relations of art and perception
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentResim Anasanat Dalı
dc.subject.ytmRepresentation
dc.subject.ytmPerception
dc.subject.ytmPictures
dc.subject.ytmEnvironment
dc.subject.ytmDaily
dc.subject.ytmDiary keeping
dc.subject.ytmSynthetic environment
dc.subject.ytmPainting art
dc.subject.ytmPublic space
dc.subject.ytmArt
dc.identifier.yokid10060116
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.type.subproficiencyinArt
dc.identifier.thesisid378619
dc.description.pages99
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess