Show simple item record

dc.contributor.advisorAtmacayan, Garbis
dc.contributor.authorEkber, Kerem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:59:44Z
dc.date.available2020-12-29T13:59:44Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437079
dc.description.abstract19. yüzyıla kadar hemen her zaman geri planda bir eşlik çalgısı olarak kabul edilen viyolonselin, bir bas partisi çalgısı olmaktan kurtuluşu, Almanya'nın Dresden şehrinde başlamıştır. Sonraları Dresden Viyolonsel Okulu olarak adlandırılacak bir grup viyolonselci, viyolonselin virtüöz çalgılar arasına girmesinin öncülüğünü yapmıştır.Bu çalışmanın 2. ve 3. bölümlerinde, viyolonselin gelişimine kısa bir bakışın ardından Alman Viyolonsel Okulu'nun babası olarak kabul edilen Bernhard Romberg'in yaşamı, eserleri ve Dresden Okulu'nun besteci viyolonselcileri incelenmiştir. 4. , 5. ve 6. bölümlerde Alman Viyolonsel Okulu'nun gelişimi, kullanılan metotlar araştırılmıştır. Ayrıca bilimsel çalışmaları yoluyla 20. yüzyılda çok sayıda önemli viyolonselci yetiştirmiş ve viyolonsel sanatına yeni bir boyut katmış viyolonselciler olan Hugo Becker ve Julius Klengel'in yaşamları, eserleri ve öğrencileri incelenmiştir. Çalışmanın amacı, bu besteci viyolonselcilerin yaşamları, öğretme metotları eserleri ve getirdiği yenilikleri ile ilgili bilgileri derleyerek, viyolonselin tarihi ve gelişimi hakkında bilgi vermektir. Çalışma betimsel analiz yöntemleri kullanılarak gerçekleştirilmiştir.
dc.description.abstractUntil the nineteenth century, the violoncello was primarily considered as background accompaniment instrument. The answer to how the cello was emancipated from its ties to the bass line is found in Dresden, Germany. A group of cellists, who came to be known as the Dresden School, led the crusade to bring the cello into the realm of virtuosity. In second and third sections of this study, after a short glance at the development of cello, life and works of Bernhard Romberg, who is accepted as the father of German Cello School, and composer cellists of Dresden School were examined.In fourth, fifth and sixth sections the development of German Cello School in Germany and the methods used were researched.Besides, the lives, works and students of Hugo Becker and Julius Klengel, who raised many important cellists in 20. century by scientific studies and who added a new dimension to art of cello playing, were examined. The aim of the study is to compile information about the lives of these cello players, their methods of teaching, works and the innovations they brought in order to give information about the history and development of cello. The study was realized by using descriptive analysis methods.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleRomberg`den Klengel`e 19. yüzyıl Alman viyolonsel okulunda besteci viyolonselciler ve 20. yüzyıl viyolonselcilerine etkileri
dc.title.alternativeFrom Romberg to Klengel, composer cellists in 19th century German school and thei̇r effects on cellists of 20th century
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYaylı Çalgılar Anasanat Dalı
dc.subject.ytmGermany
dc.subject.ytmGerman music
dc.subject.ytm19. century
dc.subject.ytmRomberg, Bernard
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstrumental education
dc.subject.ytmMusical instruments
dc.subject.ytmCello
dc.identifier.yokid10050447
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid367899
dc.description.pages101
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess