dc.contributor.advisor | Ertek, Mehmet Hakan | |
dc.contributor.author | Tavakkoli, Roya | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:59:42Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:59:42Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437073 | |
dc.description.abstract | İç mekân; duvarlarla sınırlandırılmış bir alanın içinde insana daha iyi hizmet edebilmek için tasarlanan ve sınırlandırılan işlevsel alanlardır. İç mekân, içinde yer alan elemanlarla anlam kazanmaktadır. İç mekânı oluşturan, içindeki elemanlar duvarların dışında dekorasyon amaçlı kullanılan diğer elemanlardır. İç mekân algımızı sağlayan unsurlar yapısal kapı, duvar, tavan, zemin vb. unsurların dışında, yüzeyler, dekorasyon araçları bunların kullanılış biçimleri, mekânı kullanan insanların eylemleri gibi unsurlardır.İç mekân tasarımı yaptığımız zaman çevremize çok dikkatli bakmamız lazım, bazen hiç düşünmeden ve hiç bilgi almadan tasarlarsak ve tasarım ilkelerini bilmeden çizmeye başlarsak ortaya çıkan işler estetik ve grafik anlamda çok kötü olabilir. Hâlbuki insanı diğer canlılardan ayıran en önemli özelliği duygularıdır. İç mekân tasarımında kullanılan görsel ve estetik kavramların tamamı duygularla ilgilidir. Tasarım yapar iken o tasarımın yaratacağı duygu ve düşüncelerin dikkate alınması en az çizim ve uygulama kadar önemlidir. Grafik tasarım ise bir mesajı iletmek, bir görseli geliştirmek veya bir düşünceyi görselleştirmek maksadıyla, metnin ve görsellerin algılanabilir ve görülebilir bir düzlemde, iki boyutlu veya üç boyutlu olarak organize edilmesini kapsayan yaratıcı bir süreç şeklinde tanımlanabilir.İç mekân grafikleri kullanıldıkları mekânlara göre farklı özellikler kazandıran ve bu tasarımları tasarlarken mekânın erişebilirliği, yüzeylerin odaklayıcılık duygusunu artıran, seçme konusunda iletilmek istenilen mesajı veren, görselliği sağlayan öğelerdir. İç mekân'da mesela, zemin, duvar ve tavan, hacimlerin sınırlarını tanımlayan mimari öğelerdir. Mekânı kapatır, sınırları bir araya getirir ve onu çevresindeki iç mekânlardan ve dışarıdan ayırır.İç mekân grafikleri (duvar grafikleri, zemin grafikleri, işaret sistemleri elemanları, panolar) iç mekân ile bir bütün olarak tasarlanarak mekânın erişilebilir olmasını sağlar ve mekânın vermek istediği duyguyu arttırır. İç mekânlara baktığımız zaman sadece 3 boyutlu elemanları görmüyoruz her yerde 2 boyutlu grafik tasarımlar var onları görmemiz lazım, grafik tasarım, yüzey ve kumaş tasarımı gibi iki boyutlu tasarım konuları iç mekân tasarımımızın alanlarına girer, grafik tasarım bir dildir ve iletişim kurmak içindir, duygu ve düşüncelerimize hitap eder. Çizgi, renk, doku, şekil, biçim, vs. dilidir. İç mekân grafik tasarımının en temel amacı zaten yaşanılan binaları anlamlı hale getirebilmektir. İnsan içinde yaşamak eylemler gerçekleştirmek için iç mekânlar oluşturur. İç mekân tasarımı bir sanattır. Diğer sanatlardan farkı yaratılan eserin işlevsel ve faydaya yönelik olmasıdır. Belirli bir bütünlük yakalamak zorundadır. İç mekân tasarımında, butun donatım elemanları faydaya hizmet edecek şekilde kullanılmalıdır. İç mekân grafik tasarımcıları işlevsellikten belki de daha fazla algı yaratmaya önem verirler. Bu yüzden iç mimari grafik tasarım anlamlı, duygulara hitap edecek tarzda olmalıdır. İç mimari grafik tasarımcının bir ana konusu olmalıdır. Çalışmasının bütün parçaları ana konuyu oluşturacak bir bütünlük ifade eder. İşte iç mekânın anlamı budur, bina yapımında bir ana konu oluşturmak ve bunu hayata geçirmek. Kentsel mekânlar, farklı gruplar tarafından, farklı yerlerde gerçekleşen farklı aktiviteler için kullanılır bir mekânın yerlisi olanların genelde acelesi vardır ve her nereye gitmeleri gerekiyorsa sadece oraya ulaşmak isterler. İç mekânlarda kullanılan işaret sistemi elemanları mekân hakkında bilgi vererek kullanıcıları mekân içinde yönlendirir.İyi bir iç mekân tasarımcısı hizmet almak isteyen kurum yöneticisi ya da her hangi bir kişinin tasarlanmasını istediği mekânda hangi duyguları his etmek istediğini çok iyi anlamalıdır. Bu da ancak iç mimaride grafik tasarım konusunda çizgi, nokta, renk, doku gibi bütün ayrıntılar hakkında çok bilgili olmak ile mümkündür. İyi bir iç mekân grafik tasarımcısı hem çok bilgili olmalı hem de bilgisini kullana bilme adına çok yaratıcı bir kişilik sahibi olmalıdır.Bazı mekânlar da o kadar yaratıcı iç mimari grafik tasarımları görürüz ki yaratılmak istenen algı adeta bağırmaktadır bu da iki boyutlu veya üç boyutlu ögeleri ve diğer unsurları çok dengeli bir şekilde görselleştirmek ile mümkündür.Anahtar Sözcükler:Mekân: Mekân; beli bir amacı gerçekleştirmesi için boşluğun sınırlandırmasıdır. Örneğin barınmak için bir alanın sınırlandırılıp dışına duvarlar, içine odalar inşa edilmesi boşluğun ve alanın sınırlandırılması yani mekân yaratmaktır.İç Mekân: İç mekân: duvarlarla sınırlandırılmış bir alanın içinde insana daha iyi hizmet edebilmek için tasarlanan ve sınırlandırılan işlevsel alanlar. Tasarım: Düşünmek ya da zihinde biçimlemek, bir amaç için formüle etmek, yöntem bulmak, sistematik olarak planlamak, amacı, hedefi, niyeti olmak, yüksek beceri gerektiren veya sanatsal bir konuda yaratmak, bulmak, icat etmek. Temel Tasarım: Bir görsel çalışma oluşturulurken farkında olarak veya olmayarak kompozisyon ve biçimlendirme araçlarından ve ilkelerinden yararlanılarak yapılan tasarım çalışmalarıdır.Grafik Tasarım: Bir mesajı iletmek, bir görseli geliştirmek veya bir düşünceyi görselleştirmek için metnin ve görsellerin algılanabilir ve görülebilir bir düzlemde, iki boyutlu veya üç boyutlu olarak organize edilmesidir.İç Mekân-Grafik Tasarım: İç mekân grafikleri kullanıldıkları mekânlara göre farklı özelikler kazandıran ve bu tasarımları tasarlarken mekânın erişebilirliği, yüzeylerin odaklayıcılık duygusunu artıran, seçme konusunda iletilmek istenilen mesajı veren, görselliği sağlayan öğelerdir | |
dc.description.abstract | Interior; walls in a confined space, designed to better serve people and limited functional areas. Interior, makes sense with the elements contained within. Interior, forming elements within other elements outside the walls are used for decoration purposes. Structural factors that our perception of interior doors, walls, ceilings, floors, etc. . Besides the elements, surfaces, the use of these forms of decorating tools, such as the actions are elements of people using the space.When we did the interior design, we have to look very carefully to our environment, sometimes without thinking and without any design knowledge and design principles, we begin to draw knowing if we work emerging sense of aesthetics and graphics can be very bad. Whereas most important feature that distinguishes human beings from other creatures are feeling. Visual and aesthetic concepts used in interior design is concerned with all of the emotions. While it does it will create design design consideration of the feelings and thoughts at least as important as design and implementation. Graphic design is a message to convey an image to improve or an idea to visualize with the purpose of the text and visuals can be detected and can be viewed in a plane, two-dimensional or three-dimensional organized as covering the creative process can be defined as.The interior spaces are used by graphics design different characteristics when designing this space -saving and accessibility of the surface increases the feelings of the odaklayıcılık, which comes to selecting the desired message to be delivered, providing visual items. For example, in the interior, floors, walls and ceilings are architectural elements that defines the boundary of the volume. Close space, borders and brings together around it separates the interior spaces and the outside.The interior graphics ( wall graphics, floor graphics, signage systems elements, panels ) as a whole with the interior designed to be accessible and provides the space you want to give the feeling of space increases. Indoors we look at just three -dimensional elements do not see anywhere from 2 -dimensional graphic have not seen them, we need to design, surface and fabric design as well as two-dimensional design issues interior design our space enters, graphic design is a language and to communicate, emotions and our thoughts appeal. Line, color, texture, shape, form, etc. language.The basic purpose of graphic design interior of buildings already experienced to be able to make meaningful. People live in creates interiors to perform actions. Interior design is an art. The difference from other art created for and benefits of the work is functional. It is difficult to catch a certain integrity. In interior design, but will serve to benefit elements of the equipment should be used. Graphic designers interior functionality perhaps more important to create the perception they give. That's why graphic design, interior design meaningful, must be in a manner that will appeal to the emotions. Interior design should be a main topic of graphic designers. All parts of the study will form the main subject refers to a unity. Here is the meaning of the interior, the main issues in the construction of buildings to create and implement.Urban spaces, by different groups in different places, a space used for different activities that occur generally in a hurry is a native of, and each only get there if you need to go where they want. Sign systems used in interior spaces by providing information about the elements of space in space directs users.Interior designers seeking the services of a good corporate manager or any person that he wanted the design space which should understand very well that you want to feel emotions. This is in graphic design but in interior design line, point, color, texture to be very knowledgeable about every detail as possible. A good graphic designer interior should be very knowledgeable and know to use the information on behalf of both the personality of the owner must be very creative.Some venues are also creative interior architecture, graphic design, we see that the attempt to create the perception that it is almost yelled it two-dimensional or three-dimensional elements and other elements to visualize possible with a very balanced way.Keywords:Venue: Venue; waist for achieving a goal is a limitation of space. For example, in order to shelter an area outside the walls to confine, to be built into the rooms and areas of the space is to create a space that is limiting.Indoor: Inner space, walls in a confined space, designed to better serve people and limited functional areas.Design: Thought or mind to format them in for a purpose, to formulate, find out the method, the systematic planning, objective, target, intend, requires high skills or artistic about to create, find, invent. Basic Design: creating a visual work or not being aware of the composition and formatting tools and design work is done by making use of the principle.Graphic Design: To forward a message, an image or an idea to improve the text and images to visualize and may be detected in a plane, two-dimensional or three-dimensional is organized.Indoor - Graphic Design: interior graphics are used spaces according to different specifications saving and this design designing of space accessibility,surface odaklayıcılık emotions, increasing about choosing the transmission to the intended message, giving the visuals providing items. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İç mimaride grafik tasarım | |
dc.title.alternative | Graphic design in interior architecture | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anasanat Dalı | |
dc.subject.ytm | Interior space | |
dc.subject.ytm | Interior design | |
dc.subject.ytm | Interior architecture | |
dc.subject.ytm | Basic design | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.identifier.yokid | 10028830 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 353156 | |
dc.description.pages | 289 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |