Show simple item record

dc.contributor.advisorTerviel, Candan
dc.contributor.authorRadgohar, Aynaz
dc.date.accessioned2020-12-29T13:59:25Z
dc.date.available2020-12-29T13:59:25Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/437025
dc.description.abstractTarih boyunca güzel yazı yazma ve şiir, insanın başlıca ilgi alanlarından olmuştur. Seramik sanatı ve tarihi içinde de yazı özellikle Anadolu'da Asur Ticaret Kolonileri çağında etkin bir biçimde kullanılmış. Belgeleme niteliği ile seramik yüzeylerde görülmüştür. Yazının çivi ve hiyeroglif olarak kil tabletlerde kullanımının amaç ve gereklilikleri farklı olsa da, artistik açıdan çivi yazısı ve hiyeroglifi sanatsal amaçlarla günümüzde eserlerinde kullanan sanatçılar görülmektedir. Yazı bulunuşundan günümüze kadar sanat alanında farklı şekillerde kullanılmıştır. Yazı taşıdığı anlamdan ziyade özellikle sanatın farklı dallarında estetik bir öğe olarak yer almıştır. Bu çalışmaya heykeltraş Parviz Tanavoli'nin 'Hiç' adlı seri çalışmaları ışık tutmuştur.Yazının sanat anlamında seramik yüzeylerde kullanılması ile ilgili bu çalışmada; seramik ve şiir birbirini destekler şekilde uygulanmaya çalışılmıştır. Özgün seramik formlar, karolar ve farklı seramik tekniklerin araştırılması ile hazırlanan yüzeyler, salt plastik bir öğe olarak yazıya odaklanmayı hedeflenecek biçimde tamamlanmıştır.Anahtar SözcüklerSeramik, Yazı, Kaligrafi, Yüzey, Şiir.
dc.description.abstractCalligraphy and poetry have been one of the main interests of human beings throughout history. In the history of ceramics, writing was effectively utilized for documentation. This was particularly useful in the trades of Assyrian colonies in Anatolia. However, cuneiform and hieroglyphic on clay tablets were used for various purposes. Nowadays, there are artists who use cuneiform and hieroglyphic as a means of artistic expression.Since its emergence, writing in art has been used with different styles. In arts, however, it has been adopted for rather aesthetic purposes than semantic functions. The 'Hich' corpus of Parviz Tanavoli has been of valuable aid in the completion of this work.This study investigates calligraphy on ceramic surfaces and the reciprocal effects of poetry and ceramics. Authentic ceramic forms, tiles, surfaces prepared through different techniques and pure plastic with writing orientation is the focus of this study.Key WordsCeramics ,Writing, Calligraphy, Surface, Poetryen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleSeramik yüzeylerde yazı ve Farsça karakterler ile artistik arayışlar
dc.title.alternativeWiriting and Persian characters and artistic quests on ceramic surface
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSeramik Anasanat Dalı
dc.subject.ytmCeramics
dc.subject.ytmCeramic art
dc.subject.ytmSurfaces
dc.subject.ytmWrite
dc.subject.ytmDecor
dc.subject.ytmDecor of ceramic
dc.subject.ytmPersian
dc.subject.ytmWriting
dc.subject.ytmArtistic ceramic
dc.identifier.yokid10077509
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407391
dc.description.pages69
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess