Show simple item record

dc.contributor.advisorElibol, Gülçin Cankız
dc.contributor.authorEsen, Ece
dc.date.accessioned2020-12-29T13:59:11Z
dc.date.available2020-12-29T13:59:11Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-10-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436984
dc.description.abstractTasarım tarihi için önemli bir çıkış noktası olarak kabul edilen Bauhaus Okulu, 14 yıl gibi kısa bir süre faaliyet göstermiş olmasına rağmen, etkileri tüm dünyaya yayılmıştır. Bu çalışmada, Bauhaus Okulu'nun yakın geçmişi ile her biri kendi içinde sıra dışı olarak tabir edilebilen eğitimcileri, bu eğitimcilerin eğitime olan yaklaşımları ve ürettikleri çalışmalar, okulun oluşum evreleri ile birlikte araştırılmıştır. Bauhaus eğitiminin Türkiye'deki etkilerinin incelenmesi amacıyla, iç mimarlık eğitimi vermeye başlamış ilk üç yükseköğretim kurumu araştırma kapsamına alınmıştır. Bu kurumlarda, İç Mimarlık ve/veya İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümlerinde lisans dersi olarak verilmekte olan Temel Tasarım dersi yürütücüleriyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler, çalışmanın amacı doğrultusunda ele alınmıştır. Elde edilen görüşler, içerik analizine tabi tutulmuş; çözümlemeleri yapılan görüşme metinleri kodlamalar ve tematik gruplamalar ile yorumlanarak, 'Temel Tasarım' eğitiminde Bauhaus etkisinin mevcut durumda da var olup olmadığı ve söz konusu eğitimde nasıl bir noktada olunduğu araştırılmıştır. Sonuçların meslek eğitimi ve dolayısıyla mesleğin gelişimi açısından fayda sağlaması, temel tasarım eğitimine konu kapsamında eleştirel bir bakış getirmesi yolu ile konuya ilişkin mevcut yazına katkı sağlaması öngörülmüştür.Anahtar SözcüklerBauhaus, Temel Tasarım, İç Mimarlık eğitimi
dc.description.abstractBauhaus, which is accepted as one of the most inspiring institutes in design history, has a broad influence all over the World eventhough it performed for only 14 years. In this study, the unique individuals of its academic staff and their educational approaches and outputs were investigated within the scope of the establishment stages of the school. In order to interprete the influences of Bauhaus school in Turkey, the firstly established three universities giving education in this way were taken into consideration. Face to face interviews were conducted with the academicians giving the undergraduate course Basic Design in the departments of Architecture and/or Interior Architecture of these institutes. The interviews were transcibed verbatim, and content analysis was used for analysing the data. The data were coded and grouped under some subtitles, and interpreted. By these analyses, the influences of the Bauhaus education model on Basic Design education were investigated. The findings were anticipated to contribute the development of the profession and related literature, as it puts forward a critical point of view. Key WordsBauhaus, Basic Design, Interior Architecture educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleBauhaus eğitim anlayışının günümüz temel tasarım eğitimine etkileri
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-10-12
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmDesign education
dc.subject.ytmBauhaus
dc.subject.ytmBauhaus school
dc.subject.ytmBasic design
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmEducation methods
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid10090110
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid407372
dc.description.pages125
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess