Bauhaus eğitim anlayışının günümüz temel tasarım eğitimine etkileri
dc.contributor.advisor | Elibol, Gülçin Cankız | |
dc.contributor.author | Esen, Ece | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:59:11Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:59:11Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-10-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436984 | |
dc.description.abstract | Tasarım tarihi için önemli bir çıkış noktası olarak kabul edilen Bauhaus Okulu, 14 yıl gibi kısa bir süre faaliyet göstermiş olmasına rağmen, etkileri tüm dünyaya yayılmıştır. Bu çalışmada, Bauhaus Okulu'nun yakın geçmişi ile her biri kendi içinde sıra dışı olarak tabir edilebilen eğitimcileri, bu eğitimcilerin eğitime olan yaklaşımları ve ürettikleri çalışmalar, okulun oluşum evreleri ile birlikte araştırılmıştır. Bauhaus eğitiminin Türkiye'deki etkilerinin incelenmesi amacıyla, iç mimarlık eğitimi vermeye başlamış ilk üç yükseköğretim kurumu araştırma kapsamına alınmıştır. Bu kurumlarda, İç Mimarlık ve/veya İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı bölümlerinde lisans dersi olarak verilmekte olan Temel Tasarım dersi yürütücüleriyle gerçekleştirilen yüz yüze görüşmeler, çalışmanın amacı doğrultusunda ele alınmıştır. Elde edilen görüşler, içerik analizine tabi tutulmuş; çözümlemeleri yapılan görüşme metinleri kodlamalar ve tematik gruplamalar ile yorumlanarak, 'Temel Tasarım' eğitiminde Bauhaus etkisinin mevcut durumda da var olup olmadığı ve söz konusu eğitimde nasıl bir noktada olunduğu araştırılmıştır. Sonuçların meslek eğitimi ve dolayısıyla mesleğin gelişimi açısından fayda sağlaması, temel tasarım eğitimine konu kapsamında eleştirel bir bakış getirmesi yolu ile konuya ilişkin mevcut yazına katkı sağlaması öngörülmüştür.Anahtar SözcüklerBauhaus, Temel Tasarım, İç Mimarlık eğitimi | |
dc.description.abstract | Bauhaus, which is accepted as one of the most inspiring institutes in design history, has a broad influence all over the World eventhough it performed for only 14 years. In this study, the unique individuals of its academic staff and their educational approaches and outputs were investigated within the scope of the establishment stages of the school. In order to interprete the influences of Bauhaus school in Turkey, the firstly established three universities giving education in this way were taken into consideration. Face to face interviews were conducted with the academicians giving the undergraduate course Basic Design in the departments of Architecture and/or Interior Architecture of these institutes. The interviews were transcibed verbatim, and content analysis was used for analysing the data. The data were coded and grouped under some subtitles, and interpreted. By these analyses, the influences of the Bauhaus education model on Basic Design education were investigated. The findings were anticipated to contribute the development of the profession and related literature, as it puts forward a critical point of view. Key WordsBauhaus, Basic Design, Interior Architecture education | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | Bauhaus eğitim anlayışının günümüz temel tasarım eğitimine etkileri | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-10-12 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Design education | |
dc.subject.ytm | Bauhaus | |
dc.subject.ytm | Bauhaus school | |
dc.subject.ytm | Basic design | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.identifier.yokid | 10090110 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 407372 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |