İç mimarlık tasarım kriterlerinin, sinemadaki kurgusal mekanlar üzerinden incelenmesi
dc.contributor.advisor | Sayıl Onaran, Bilge | |
dc.contributor.author | Yücetürk, Erdem | |
dc.date.accessioned | 2020-12-29T13:59:06Z | |
dc.date.available | 2020-12-29T13:59:06Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-07-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436969 | |
dc.description.abstract | Sinema ve mekan tasarımı arasındaki etkileşim, bu çalışmayla birlikte elealınarak, mekanın tanımı, mekanı oluşturan en temel elemanlar, bileşenler vebunları düzenleme ilkeleri açısından açıklanmıştır.İlerleyen bölümlerde sinemanın ortaya çıkışı ve gelişim süreci hakkında bilgilerverilerek, ikili arasındaki etkileşim, yönetmenliğini Joseph Kosinski'nin yaptığıTron Legacy isimli örnek film üzerinden irdelenmiştir. Bu film tasarlanan dijitaldünyada geçmekte olan, sanal mekan kurgusuyla yoğun biçimde desteklenmişfütüristik mekan tasarım sahneleri barındırmaktadır. Filmin sahneleri görselolarak etkileyicilik sağlamakla kalmayıp, mekan tasarım kriterlerinin uygulanışıaçısından da dikkat çekicidir.Bu çalışma literatür araştırması ve örnek olarak seçilen filmin mekan analiziüzerinden elde edilen veriler ışığında çalışılmış ve yorumlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Mekan, Mekan Tasarımı , Sinema, Sinema Mekanı, İç Mekan | |
dc.description.abstract | Discussed together with this study, the interaction between cinema and locationdesign is explained with regard to the description of the place, the mostfundamental elements comprising the location, components and principles ofcorrecting them.In following chapters, the interaction between these two is examined through thesample movie named Tron Legacy, which is directed by Joseph Kosinski, byproviding information related to the advent of the cinema and its developmentprocess. This movie contains futuristic location design scenes supportedintensely with virtual location fiction, taking place in a designed digital space.Scenes of the movie do not only prove to be impressive, but also striking withregard to the implementation of location design criteria.This study has been conducted and interpreted in the light of data collectedthrough literature research and location analysis of the movie that is selected assample.Keywords: Space, Space Design, Cinema, Cinematic Spaces, Interior | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İç Mimari ve Dekorasyon | tr_TR |
dc.subject | Interior Design and Decoration | en_US |
dc.title | İç mimarlık tasarım kriterlerinin, sinemadaki kurgusal mekanlar üzerinden incelenmesi | |
dc.title.alternative | The study of interior design criterias on cinema through fictional places | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-07-12 | |
dc.contributor.department | İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Cinema | |
dc.subject.ytm | Interior architecture | |
dc.subject.ytm | Design | |
dc.subject.ytm | Interior space | |
dc.subject.ytm | Interior design | |
dc.subject.ytm | Space design | |
dc.subject.ytm | Spatial analysis | |
dc.subject.ytm | Fictional place | |
dc.identifier.yokid | 10116985 | |
dc.publisher.institute | Güzel Sanatlar Enstitüsü | |
dc.publisher.university | HACETTEPE ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 435173 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |