Show simple item record

dc.contributor.advisorSayıl Onaran, Bilge
dc.contributor.authorYücetürk, Erdem
dc.date.accessioned2020-12-29T13:59:06Z
dc.date.available2020-12-29T13:59:06Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-07-12
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/436969
dc.description.abstractSinema ve mekan tasarımı arasındaki etkileşim, bu çalışmayla birlikte elealınarak, mekanın tanımı, mekanı oluşturan en temel elemanlar, bileşenler vebunları düzenleme ilkeleri açısından açıklanmıştır.İlerleyen bölümlerde sinemanın ortaya çıkışı ve gelişim süreci hakkında bilgilerverilerek, ikili arasındaki etkileşim, yönetmenliğini Joseph Kosinski'nin yaptığıTron Legacy isimli örnek film üzerinden irdelenmiştir. Bu film tasarlanan dijitaldünyada geçmekte olan, sanal mekan kurgusuyla yoğun biçimde desteklenmişfütüristik mekan tasarım sahneleri barındırmaktadır. Filmin sahneleri görselolarak etkileyicilik sağlamakla kalmayıp, mekan tasarım kriterlerinin uygulanışıaçısından da dikkat çekicidir.Bu çalışma literatür araştırması ve örnek olarak seçilen filmin mekan analiziüzerinden elde edilen veriler ışığında çalışılmış ve yorumlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Mekan, Mekan Tasarımı , Sinema, Sinema Mekanı, İç Mekan
dc.description.abstractDiscussed together with this study, the interaction between cinema and locationdesign is explained with regard to the description of the place, the mostfundamental elements comprising the location, components and principles ofcorrecting them.In following chapters, the interaction between these two is examined through thesample movie named Tron Legacy, which is directed by Joseph Kosinski, byproviding information related to the advent of the cinema and its developmentprocess. This movie contains futuristic location design scenes supportedintensely with virtual location fiction, taking place in a designed digital space.Scenes of the movie do not only prove to be impressive, but also striking withregard to the implementation of location design criteria.This study has been conducted and interpreted in the light of data collectedthrough literature research and location analysis of the movie that is selected assample.Keywords: Space, Space Design, Cinema, Cinematic Spaces, Interioren_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİç Mimari ve Dekorasyontr_TR
dc.subjectInterior Design and Decorationen_US
dc.titleİç mimarlık tasarım kriterlerinin, sinemadaki kurgusal mekanlar üzerinden incelenmesi
dc.title.alternativeThe study of interior design criterias on cinema through fictional places
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-07-12
dc.contributor.departmentİç Mimarlık ve Çevre Tasarımı Anabilim Dalı
dc.subject.ytmCinema
dc.subject.ytmInterior architecture
dc.subject.ytmDesign
dc.subject.ytmInterior space
dc.subject.ytmInterior design
dc.subject.ytmSpace design
dc.subject.ytmSpatial analysis
dc.subject.ytmFictional place
dc.identifier.yokid10116985
dc.publisher.instituteGüzel Sanatlar Enstitüsü
dc.publisher.universityHACETTEPE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid435173
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess